2020-04-07, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Du tänker fel. Dessa kriser var globala kriser för jätte-branscherna IT och Finans. Dagens ras är orsakat av ett virus som är helt okänt. Det finns ingen jämförelse, historiska data har ingen relevans.

Viruset må vara unikt men inte de effekter som kommer i dess spår. Och krisen är i allra högsta grad global.

Även om du har en poäng är historien långt ifrån irrelevant. Tvärtom är den högintressant och definitivt applicerbar.
Citera
2020-04-07, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Jag kommer vänta minst 6 månader från toppen så minst 4,5 månad kvar.

Räcker att titta på kurvorna från 2000 och 2008 för att hålla sig borta. Och då är ändå detta en större kris.
Gjort 18% dessa två dagar som varit (alltså tjänat igen förlusten jag gjort på fonder till följd av raset), dock tankat idag så GAVet är ju inte 18%.
Förstår dig dock, känner att det ska vara korta positioner. Förutom på cibus som jag ser potential i.
Citera
2020-04-07, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Inte ett enda papper i min portfölj på rött idag. Och den är väldigt diverserad....

Aaaaa
Bra jobbat !!! Grattis
Du är bättre än mig
Jag har 35-ish amerikanska
2 st på rött
Men portföljen + 5,4%
Så jag e nöjd ändå
Citera
2020-04-07, 20:16
Medlem
Pre 1914s avatar
Har det under kraschen senaste månaden funnits fonder som gått i motsatt riktning? Det är ppm som jag aldrig orkar med att hantera då det inte bara går att sälja utan man måste ju byta dem till någon annan. Tror ju på mera fall framöver med möjligt undantag för olja.
Citera
2020-04-07, 20:26
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Har det under kraschen senaste månaden funnits fonder som gått i motsatt riktning? Det är ppm som jag aldrig orkar med att hantera då det inte bara går att sälja utan man måste ju byta dem till någon annan. Tror ju på mera fall framöver med möjligt undantag för olja.
Tittade lite snabbt och i år har t ex Nordeas Alpha 15 MA gått plus. Inte mycket men ändå plus. Och JPM's Managed reserve fund. Finns en drös till.
Citera
2020-04-08, 17:35
Medlem
ETA2824-2s avatar
Depressionen verkar inställd Synd att man missade tåget. Det enda som kan stoppa uppgången nu är väl om fed får slut på bläck i skrivarna.
Citera
2020-04-08, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ETA2824-2
Depressionen verkar inställd Synd att man missade tåget. Det enda som kan stoppa uppgången nu är väl om fed får slut på bläck i skrivarna.

Du ska hoppa på om ett år
Då är det dags
Ta det lugnt mannen 🤙
Citera
2020-04-08, 17:48
Medlem
Stig-Britts avatar
Hur är det med er som avvaktade i väntan på fortsatt ras? Ser ni fortfarande ett nytt ras komma närmaste tiden och planerar att köpa då, eller tror ni att det är uppåt härifrån?
Citera
2020-04-08, 18:01
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Får väl påminna de historielösa bullsen att de riktigt stora börsrallys vi har haft var i mitten av stora depressionen och att de genast utraderades av ännu större fall. Nu verkar börsen lugnat sig lite vilket är ett gott tecken om man är long. Det skulle vara skönt om raset är över och man bara kan sitta still i båten och låta pengar jobba.
Citera
2020-04-08, 18:06
Medlem
Ser 2 scenarion

Antingen har vi c-benet kvar

Eller konsolidering

V formation vore lite för bra faktiskt

Allt hänger på Corona derivaten i USA
Men inte fan verkar det bita på dom
Vi får se..,
Citera
2020-04-08, 18:09
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
V formation vore lite för bra faktiskt

Jag blir lite obekväm när det rör sig så starkt uppåt. Å andra sidan verkar faktiskt synen på viruset ha korrigerats till att vara närmare vad som faktiskt händer (dvs, sett till vad som faktiskt händer så behöver man inte tänka att det är världens undergång längre). Det blir sannolikt inga 5-50 miljoner döda, eller slutet för ekonomin som vi känner den. Detta motiverar en återgång till inte långt därifrån vi var i min värld (på premissen att börsen inte var totalt felvärderad innan viruset)
Citera
2020-04-08, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag blir lite obekväm när det rör sig så starkt uppåt. Å andra sidan verkar faktiskt synen på viruset ha korrigerats till att vara närmare vad som faktiskt händer (dvs, sett till vad som faktiskt händer så behöver man inte tänka att det är världens undergång längre). Det blir sannolikt inga 5-50 miljoner döda, eller slutet för ekonomin som vi känner den. Detta motiverar en återgång till inte långt därifrån vi var i min värld (på premissen att börsen inte var totalt felvärderad innan viruset)

När USA peakat kommer folket andas ut

Börsen är framåtblickande , nuläget är helt ointressant . Bara en erfaren förstår detta

2000 miljarder i stöd

Vad talar emot nya ATH ??
Kan inte komma på nåt bra argument ??

När det händer ? Ingen aning men det kommer
Fortsätter att köpa som en dum åsna när det är billigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in