2020-04-04, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det är inte jag som skapar den bilden.
Det är LWs egna ord.

Så varför sa hon inte åt honom att hon inte
ville ha någon kontakt med honom?
Varför blockade hon honom inte?
Varför drog hon inte ner persiennerna?
Varför skaffade hon inte ett larm?

Hon var rädd men för vad? Vi har hela
tiden trott att det var för fysiskt våld
men här visar det sig att hon var rädd
för vad folk skulle tycka om de fick
reda på affären. Hon tog tillbaka anmälan
”för att hon trodde att det kunde bli värre”.
Också där har vi trott att hon menad
fysiskt våld från SD men här står det att
hon var rädd för att SD skulle berätta om
deras relation för andra. Att hon skulle få
skämmas och förlora gemensamma vänner.
Hon klagar hela tiden på SD och HDs falska
fasad men hennes fasad var också viktig
för henne och den var falsk.

Givetvis så vet jag att det är så det
fungerar; rosor och presenter när de
”ångrar” sig. Vad jag undrar över är hur
LW som, enligt sig själv, var så smart
kunde gå på det?

LW var inte riktigt frisk och hade behövt vård. Hennes separationsångest styrde hennes liv.

Frånvaron av tidigare våldsbeteende talar för SDs sak. Från inget till 17 slag är märkligt. Det ger jag honom.
Citera
2020-04-04, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Jag har tvärt emot andras uppfattningar tänkt att han nog har en intelligens under genomsnittet men att han kompenserar detta med sin intensitet, framåtanda och förmåga att klara sig med minimalt med sömn. Men jag är i minoritet, tror jag, och du har ju sett honom i verkliga livet. Det kan ju tänkas att det är hans grandiositet som får honom att framstå som dum. Han verkar ju vara en stjärna på att lösa mystar och för det krävs ju en hel del hjärna. Om han nu inte löser dem med hjälp av andra.

När det gäller att lägga pussel är HD stjärnan och han är mer nördad på matematik. Ingen av dem har empatisk förmåga. Av det jag uppfattat.
Citera
2020-04-04, 12:32
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alaska23
Jag tänkte på det där med geocathloggarna. Att LW tog bort loggar som inte HD varit med själv och tagit. Alltså, det är så oerhört fånigt i min värld. Men det verkar dödsallvarligt i deras värld. Jag har själv tänkt tanken att leta lite geocath när man ändå är ute med hunden i skogen, men efter ha läst om det här i fup:en har jag tappat intresset totalt Tror inte de har planerat det tsm utan att hon har pressat på honom, tjatat, gnatat och ställt ultimatum om många saker under lång tid (med all rätt!!!!), det i kombination med någon akut uppkommen dispyt fick det att brista hos honom. Men å andra sidan.. han hade försökt lura ut henne kvällen innan som jag uppfattade det...så det är lite klurigt. Men jag tycker ändå att om det var planerat så var det väldigt dåligt planerat. Men alla kanske inte är som är som jag, dvs lyssnar på alla mordpoddar, läser fup:ar, läser deckare m.m

Hur hade han försökt lura ut henne kvällen innan??
Citera
2020-04-04, 12:39
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Jag har tvärt emot andras uppfattningar tänkt att han nog har en intelligens under genomsnittet men att han kompenserar detta med sin intensitet, framåtanda och förmåga att klara sig med minimalt med sömn. Men jag är i minoritet, tror jag, och du har ju sett honom i verkliga livet. Det kan ju tänkas att det är hans grandiositet som får honom att framstå som dum. Han verkar ju vara en stjärna på att lösa mystar och för det krävs ju en hel del hjärna. Om han nu inte löser dem med hjälp av andra.
Fusket med loggning är ju utbrett bland Stefan och Hanna Davidsson och Gerald Jerry Gray.
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är så jag menar.

Att SD vet att skorna finns på bild, hans barn och HD vet om dom. Så han kan inte trolla bort dom.

Han sköljer av dom med högtryckstvätten så gott det går och ställer dom på svärföräldrarnas uterum och hoppas på att ingen tänker på skorna. Han kan ju faktiskt ha tvättat dom flera gånger och hoppas att allt har gått bra. Trots allt är han ju inte serialkiller och vet exakt hur noggranna polisens utredare är och hur känsliga testerna är för blod.

Och helt fel hade SD inte i sina försök.
Visserligen finns det kvar DNA (för jag tror inte på att LWs DNA har kommit dit av annan anledning än mordet) från LW. Men det är inte "the smoking gun", även om det är ett indicium.

Sannolikheten är väl större att det har med mordet att göra än tvärtom. Och tillsammans med andra indicier, är det ändå en belastning.

Att L*enas DNA skulle finnas på insidan av plösen i sådan mängder att det har krupit in under skyddslagret och in i underliggande material i just en fläck som har testats positivt för bod är inte sannolikt om hon hoppat i och ur skorna när hon lånat dom, att hon blött vid sex (det vet vi nu att det inte är sannolikt) eller att han besökt mordplatsen vid en mängd tillfällen.

Rätten kommer inte att köpa förklaringarna och inte heller bortse från beviset, gissar jag.
Kriminalteknikerns slutsats i rättssalen var att de tvättats efter att ha varit mycket nerblodade, speciellt runt plösen.
Senast redigerad av StefanDavidsson 2020-04-04 kl. 12:42.
Citera
2020-04-04, 12:40
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Intressanta teorier..instämmer att hon slet med sitt trauma som hindrades av att hon, liksom dig, trodde berodde på Stefan.
Skilj på trauman och trauman! - Hennes trauman både förstärkte och sökte bortförklara MGM:s svek i form av för henne helt oförståelig degradering och utfrysning.
Citat:
Fokuseringen på Stefan som orsaken till hennes problem omintetgjorde hennes möjligheter att på ett avgörande plan förstå var hennes blottade sårighet att bli lämnad berodde på.
Det kunde hon med intellektet så småningom förstå, men det var svårare med det känslomässiga sveket.
Citat:
Styrkande för det är att ett flertal initierade försökte få henne att lämna SD vilka hon visade ryggen av den anledningen.
Det var väl knappast någon som i olika tonarter inte rått henne att fly fältet - och hon in i det längsta sökt efter olika sätt att få tillbaka det hon en gång upplevt sig ha haft.
Citat:
Med Lenas problematik hade det varit ofruktbart att i terapisituation få henne att närma sig traumat utan att hon 24/7 slutat lägga skulden på den som aktiverat hennes sårighet. Lena satt hårt fast i sitt öppna sår..
Ja, hon var fånge i sin egen föreställningsvärld; hon kalkylerade t.o.m. med risken att bli dödad.
Citat:
Det skapades en ssynnerligen osund miljö kring henne iom, utsortetandet av dom som försökte få henne att lämna SD. Dom som var kvar lyssnande på hennes ändlösa rivande i sina sår förstod inte bättre än att dom gjorde henne björntjänster genom hålla med och uppmuntra henne om att Stefan var orsaken till hennes problem. Han blev hennes problem för att hon inte förstod sina.
Det här var något hon mot slutet började få upp ögonen för.
Citat:
Precis som den insiktslösa hatdrivna genusmaffian som piskar upp lynchstämning i tråden. Ingenting har dom att lära av av en mördad trebarnsmammas tragiska öde.
Självklart finns mycket att lära av fallet, inte minst eftersom LW efterlämnat så mycket material. Även MGM har bidragit med en hel del studiestoff:
180418: https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=7212f5bf-2320-4a6d-9a91-51765d9bf5ca
181023: https://drive.google.com/file/d/1WTG8Y3p5VDEt0Ht1pWGgOUeBojERc00w/view
...för att inte nämna det obetalbara samtalet i Aktbil. 158, s. 20 - vilket också säger en hel del om HD och hennes 20-åriga präglingsprocess.
Citat:
Kan hålla med om att det fanns en viss rörelse hon LW visavi SD men den var avhängig SDs allt hårdate gränser till henne och inte av insikt i sin egen problematik.

Att hon själv beskrev relationen till SD som knark kan jag hålla med om var en insikt i att hon satt fast . Men inte ens ett lyftande på foten till början av ett steg.
Så du anser inte att hennes sökande efter hjälp är något att ta fasta på?
Citera
2020-04-04, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Hur hade han försökt lura ut henne kvällen innan??

Det var inte kvällen innan SD försökte lura ut Lena, utan 11-12 maj. Det kan ha
varit ett genrep av SD inför att han kan ha planerat mordet 14/5, eller att han
hade tänkt att det skulle ske natten 11-12/5, men att det gick om intet.

Här ett av notknapparens utmärkta inlägg om vad som hände det dygnet:

Citat:
Jag tycker nästan att det verkar som att SD inte bara har planerat mordet ett par dagar före 14/5 utan också kanske även tänkt göra mordet 11-12/5.
Vad är hon annars ute i för ärende vid midnatt för at träffa honom samma kväll som han larmar om männen.

---------------------------------------------------------------------
"Uppspelning av Stefan Davidssons larmsamtal till polis den 11-12 maj 2018
(protokollbilaga Samtalsutskrifter sid 1-2) till styrkande av att Stefan
Davidsson planerat eller planlagt mordet på Lena Wesström.

Karta (förhörsbilaga 2A, del 2, sid 578, sid 782 och sid 808 samt
huvudprotokoll sid 3) utvisande var Stefan Davidsson pekat ut att han träffat de
aktuella männen samt var han skulle möta Lena Wesström
till styrkande av att
Stefan Davidsson planerat eller planlagt mordet på Lena Wesström.

Tidslinje Lena Wesström den 11-12 maj 2018 (huvudprotokoll sid 22-47)
utvisande att hon lämnat hemmet runt midnatt, att hon strax efter kontaktat
Stefan Davidsson på sms samt att hon kort därefter gått hem igen
till styrkande
av att Stefan Davidsson planerat eller planlagt mordet på Lena Wesström.

Karta utvisande mastuppkopplingar för Lena Wesström den 11-12 maj 2018
(huvudprotokoll sid 159-160) bl a till styrkande av att hon gått ut för att möta
Stefan Davidsson.

Tidslinje Stefan Davidsson den 11-12 maj 2018 (huvudprotokoll sid 48-86)
utvisande bl a aktivitet och inaktivitet på hans mobiltelefon till styrkande av att
Stefan Davidsson planerat eller planlagt mordet på Lena Wesström.

Karta utvisande mastuppkopplingar för Stefan Davidsson den 11-12 maj
2018 (huvudprotokoll sid 164-166) bl a till styrkande av att han planerat eller
planlagt mordet på Lena Wesström.

Protokoll över Google Maps Lena Wesström (tilläggsprotokoll 1 sid 11-38)
utvisande Lena Wesströms rörelser under den 11-12 maj 2018 till styrkande av
att Lena Wesström gått ut för att möta Stefan Davidsson.
Samma protokoll
finns återfinns som åberopad bevisning under rubriken ”Annan teknisk
bevisning samt annan skriftlig bevisning
”.

https://minfil.com/76I7SfYcnb/_rebro_TR_B_2705-18_Aktbil_141_ST_MNINGSANS_KAN_pdf

Antingen var det bara "övning" eller så funkade planen inte. L*ena kanske gick hem innan han hann utföra mordet?
Det verkar dock som att det är hon som kontaktar honom. Men han kan ha kommit överens med henne tidigare om att träffas en´viss tidpunkt.
Kanske t om bakom planket?
Citera
2020-04-04, 12:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det är inte jag som skapar den bilden.
Det är LWs egna ord.

Så varför sa hon inte åt honom att hon inte
ville ha någon kontakt med honom?
Varför blockade hon honom inte?
Varför drog hon inte ner persiennerna?
Varför skaffade hon inte ett larm?

Hon var rädd men för vad? Vi har hela
tiden trott att det var för fysiskt våld
men här visar det sig att hon var rädd
för vad folk skulle tycka om de fick
reda på affären. Hon tog tillbaka anmälan
”för att hon trodde att det kunde bli värre”.
Också där har vi trott att hon menad
fysiskt våld från SD men här står det att
hon var rädd för att SD skulle berätta om
deras relation för andra. Att hon skulle få
skämmas och förlora gemensamma vänner.
Hon klagar hela tiden på SD och HDs falska
fasad men hennes fasad var också viktig
för henne och den var falsk.

Givetvis så vet jag att det är så det
fungerar; rosor och presenter när de
”ångrar” sig. Vad jag undrar över är hur
LW som, enligt sig själv, var så smart
kunde gå på det?

När du enbart citerar, utan kommentarer, sätter rubriken om ofredanden, uppfattar man att du väljer de delar som ger en samlad bild av anmälningen.

L*ena ger en bild av att vara helt ärlig, inte bara om vad SD har gjort, utan hur hon själv agerar och känner.

Du väljer ut enbart det du tycker ligger henne till last.

Och det är så det är tror jag i många fall där det handlar om människor. Att vi är just bara människor. Och är du i den situation som L*ena var i, är du på ett osunt sätt bunden till din förövare. L*ena blev alltmer fast i relationen, hon säger att hon älskar SD och känner passion. Att hon har svårt att ta sig ur relationen fat hon både vill och vet att hon borde.

Varför tror du att de kvinnor som blir mördade idag (13-17 per år) inte lämnar sina relationer direkt när första kontrollerande tecknet kommer?

Av de citat du lägger in varje natt, och som du har svartmarkerat skulle jag svartmarkera på helt annat sätt.

Du väljer alla de saker som du hatar hos L*ena. Alla hennes fel.

Jag skulle välja de meningar som jag tror har med mordet att göra.
Om jag får gissa, skulle vi inte ha en enda mening fetad gemensamt.

Det är inte konstruktivt att hata så mycket. Det gör en blind. Hat föder också hat. Du påverkar människor, även om du inte tror det. Ditt hat föder nytt hat. Precis som kärlek föder kärlek. Kanske du borde testa någon gång?

Det som har med mordet att göra i den anmälan du citerade ur, är hennes egna ord också. När du väljer ut enbart det du retar dig på, då censurerar du grovt.

Det viktigaste skippade du, för att du koncentrerar dig på fel grej.
Citera
2020-04-04, 12:51
Moderator
Maviels avatar
Citat:
SD har ju under förhör redan sagt att HD har det största motivet. Så han är inte den som är den.

Men jag vet inte vad hennes roll är, om den är något som kan ge honom någon vinst.
Om det enbart är så att hon vet om mordet och har "bara" hjälpt till att sopa bort spår, planterat falska uppgifter till vänner, undanhållit sanningen, gjort sig av med mordvapen mm så är det ingen vinst alls för SD att ange henne, tvärtom.

Om det skulle vara så att hon har en mycket större roll i mordet eller att han vet med sig något om henne som skulle kunna ge honom lindrigare straff alternativt fria honom, tror jag inte att han skulle tveka att kasta henne åt vargarna.

Vad var det han sa till JG; var och en är sig själv närmast...

Jag känner inte honom och vet inte hur han tänker egentligen.
Men jag tror att han bryr sig om sig själv i alla lägen först. Om han skulle bry sig om någon annan är det för att det ger honom en vinst.

Men jag vet att det finns grader av empatilöshet och att hemska personer har hållit av t ex sin fru eller sina barn till viss del, så vem vet.

Men nu har ju det kommit fram att HD ändå undanhöll information om S*illen och hennes relation och att de hade sex. Det kan inte SD gilla.

SD kastar HD till vargarna om det ger honom en vinst är vad jag kommer fram till.

Jag är inte helt säker på den saken. Jag tänker på t ex Ted Bundy som under alla år hade en flickvän eller i allafall kvinna i sin närhet som han inte tog kål på. Han erkände väl när han väl åkt fast att han suttit och tittat på henne på natten och tänkt tanken men att han inte gjort det. Jag tror om SD nu är kapabel till känslor att han trots allt bryr sig om HD. Och ville leva med henne. Sedan om det är kärlek eller något annat det vet inte jag.
Citera
2020-04-04, 12:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Nej någon vinst kan man inte göra i Sveriges rättssystem, kohandel och angiveri ger dig ingen strafflindring.
Jag tänkte mer på att om han blir dömd till livstids fängelse, att han av ren illvilja anger sin exfru om hon eventuellt har med mordet att göra.
Jag får dessa vibbar av karln efter jag läst en del av hans förhör, att han har en "angivaraura" runt sig och av ren jävulskap lägger sin föredetta bara för att slippa göra straffet ensam.

Nä, nu är det helt tomt (haha).

Jag tror inte att han skulle göra det av rent djävulskap. Det skulle ju inte gagna honom och kanske bryr han sig om sina barn på något plan. Men mest om sitt själv och sin Mr Nice appearance.
Citera
2020-04-04, 12:53
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grafiker
Har det framkommit i Fup att SD är medlem i eller alternativt är kvalificerad till medlemskap i Mensa?
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Nej men det framkommer nog i psyk undersökningen att han är över normalbegåvning om jag minns rätt. Han har nog vad jag ser det som en "ojämn begåvningsprofil" dvs han är smart som fan men saknar social kompetens. Det blir liksom fel.
I psykundersökningen står det att han är normalbegåvad om jag minns rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Enligt P7 anges han som normalbegåvad om jag minns rätt. Gissar att det fick fnissandet att tystna för en stund
Det är vad jag också minns.
Citat:
Det är ju flera som beskrivit SD som übersmart. Var bara lite nyfiken på om det ligger någon sanning i det.

Jag har varit på rättegången och sett SD sitta och flina när åklagarna ställt frågor om geocashing. Eftersom de inte själva är utövare så kan de inte ”fackspråket” så att säga. Då har SD himlat med ögonen och haft en överlägsen attityd.

Mina funderingar är att SD troligen är smartare än genomsnittet men att han inte hanterar den gåvan med ödmjukhet.
Är det verkligen flera som har beskrivit honom som übersmart?
Det enda jag minns är att någon skrev i tråden att en polis hade sagt ungefär "det är en översmart jävel"
Citera
2020-04-04, 12:54
Medlem
Liouvilles avatar
Citat:
Har det framkommit i Fup att SD är medlem i eller alternativt är kvalificerad till medlemskap i Mensa?

Mensa omnämns en gång i FUP, det är i en chatt mellan LW och JH där man skojar om att vara ordförande i Mensa.
Citera
2020-04-04, 12:59
Medlem
Citat:
Hur hade han försökt lura ut henne på kvällen ??

Det har varit två personer med i spelet från början. Precis vid ingången från Byalagsg*tan och in till Rätt*revägen finns en kraftfull vegetation sett på den vänstra sidan då man är stående strax inför infarten till Rätt*revägen och där, är det mycket lätt att gömma sig tillfälligt.

SD👤 ➡LW👤 ___________⬅ HD🏃🌳🌳

Enligt illustration ovan / SD står öga mot öga med LW och samtalar på Rätt*revägen 9 ... HD rusar fram ur sin gömma från vegetationen och upp bakom LW:s rygg för att gripa tag i LW:s bägge armar och sålunda hålla fast dem bakom ryggen, om LW skrek vid just det då aktuella tillfället då hon överraskades bakifrån, kan ingen veta mer än Gärningspersonen och vederbörande:s medhjälpare.

Det finns faktiskt en del detaljer som tyder på att det var två Gärningspersonen från början.

Mvh/ @JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in