Citat:
Ursprungligen postat av
Flaskbackare
Tror du att SD om han blir dömd till tex livstid avslöjar HDs eventuella roll i komplotten?
SD har ju under förhör redan sagt att HD har det största motivet. Så han är inte den som är den.
Men jag vet inte vad hennes roll är, om den är något som kan ge honom någon vinst.
Om det enbart är så att hon vet om mordet och har "bara" hjälpt till att sopa bort spår, planterat falska uppgifter till vänner, undanhållit sanningen, gjort sig av med mordvapen mm så är det ingen vinst alls för SD att ange henne, tvärtom.
Om det skulle vara så att hon har en mycket större roll i mordet eller att han vet med sig något om henne som skulle kunna ge honom lindrigare straff alternativt fria honom, tror jag inte att han skulle tveka att kasta henne åt vargarna.
Vad var det han sa till JG; var och en är sig själv närmast...
Jag känner inte honom och vet inte hur han tänker egentligen.
Men jag tror att han bryr sig om sig själv i alla lägen först. Om han skulle bry sig om någon annan är det för att det ger honom en vinst.
Men jag vet att det finns grader av empatilöshet och att hemska personer har hållit av t ex sin fru eller sina barn till viss del, så vem vet.
Men nu har ju det kommit fram att HD ändå undanhöll information om S*illen och hennes relation och att de hade sex. Det kan inte SD gilla.
SD kastar HD till vargarna om det ger honom en vinst är vad jag kommer fram till.