2020-02-14, 19:31
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pannknackarn
Finns det någon sammanfattning i tråden? Länkar? Det är ju några sidor att ta sig igenom..

Sök upp Honan6:s inlägg i tråden.
Citera
2020-02-14, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newcastle3030
men hur kommer det sig? Har alltid fått fupen!! Kan ni samla in pengar så kan jag göra resten. Har ändå ledigt mån-tors

Det där "samla in pengar" har vi på Flashback dåliga erfarenheter av sedan tidigare. För kanske fem år sedan skulle det köpas ut en FU som bara levererades på papper, flera tusen samlades in och när det blev dags att köpa ut handlingarna stack den personen som tog emot alla pengar.
Citera
2020-02-14, 19:35
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Varför har SD inte kläckt ur sig det tidigare? Om han nu har ett alibi?

Eftersom SD planerat mordet som en myst hade han säkert tänkt ut ett alibi. Tex att han var inloggad på något spel, chatt eller film.
Han såg också till att hans telefon låg hemma.
Inte mycket till alibi eftersom det inte visar att Han var där, bara hans elektroniska prylar.
Citera
2020-02-14, 19:40
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heralder
Det där "samla in pengar" har vi på Flashback dåliga erfarenheter av sedan tidigare. För kanske fem år sedan skulle det köpas ut en FU som bara levererades på papper, flera tusen samlades in och när det blev dags att köpa ut handlingarna stack den personen som tog emot alla pengar.

Det är redan en postare som beställt FUP och är villig att dela med sig om någon annan gör skanningsjobbet.
Citera
2020-02-14, 19:43
Bannlyst
Ursäkta att jag lånar min senila gammelmormors konto, men med tanke på att denna tråd endast uppnått drygt 74k inlägg, skulle någon kunna ge mig en sammanfattning om vad som hänt i fallet? Jag försökte fråga gammelmormor men hon hade såklart redan glömt allt... Jag vill även påpeka att hon blivit gravt alkoholiserad vilket inte gör saken lättare. Fallet intresserar mig dock så några sammanfattande rader hade uppskattats!
Senast redigerad av Krmkr 2020-02-14 kl. 19:48.
Citera
2020-02-14, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är redan en postare som beställt FUP och är villig att dela med sig om någon annan gör skanningsjobbet.
Har man en riktigt bra maskin som skannar, som om det är en kopieringsapparat, då tar det nån dag - eller möjligen två beroende på hur snabb den är. Men en mindre skanner, som man får lägga papperen en och en manuellt... omöjligt.
Citera
2020-02-14, 19:57
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ursäkta att jag lånar min senila gammelmormors konto, men med tanke på att denna tråd endast uppnått drygt 74k inlägg, skulle någon kunna ge mig en sammanfattning om vad som hänt i fallet? Jag försökte fråga gammelmormor men hon hade såklart redan glömt allt... Jag vill även påpeka att hon blivit gravt alkoholiserad vilket inte gör saken lättare. Fallet intresserar mig dock så några sammanfattande rader hade uppskattats!

Här har du allt av Honan6: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2020-02-14, 19:59
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heralder

Däremot om någon köper den och gör jobbet, så är i alla fall jag redo att slänga in en slant i efterhand. Det tror jag fler är?
Citera
2020-02-14, 20:04
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Däremot om någon köper den och gör jobbet, så är i alla fall jag redo att slänga in en slant i efterhand. Det tror jag fler är?

Ja 👍
Citera
2020-02-14, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Har du alltså beställt pappersfupen?

Citat:
Ursprungligen postat av Puttenot
Ja

Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Bara att kontakta Puttenot, se ovan. Hen tar säkert emot en liten slant - Krmkr har erbjudit sig att göra jobbet. Frågan är om hen inser vilket jobb det kommer bli
Citera
2020-02-14, 20:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
SD har ju uppenbarligen försökt rikta blickarna mot andra män. Men de verkar utredda.

Frågan är också vad SD erkänner vad han har gjort. Mitt intryck var att han nekat till att ha träffat LW under den aktuella dagen. Där kan det finns bevis på att han gjort så. Verkar också vara solitt att han använt hennes mobil/dator. Är ju inte direkt kopplat till mordet men hur skall han kunna bortförklara detta?

Jag tycker nästan att det verkar som att SD inte bara har planerat mordet ett par dagar före 14/5 utan också kanske även tänkt göra mordet 11-12/5.
Vad är hon annars ute i för ärende vid midnatt för at träffa honom samma kväll som han larmar om männen.

---------------------------------------------------------------------
"Uppspelning av Stefan Davidssons larmsamtal till polis den 11-12 maj 2018
(protokollbilaga Samtalsutskrifter sid 1-2) till styrkande av att Stefan
Davidsson planerat eller planlagt mordet på Lena Wesström.

Karta (förhörsbilaga 2A, del 2, sid 578, sid 782 och sid 808 samt
huvudprotokoll sid 3) utvisande var Stefan Davidsson pekat ut att han träffat de
aktuella männen samt var han skulle möta Lena Wesström
till styrkande av att
Stefan Davidsson planerat eller planlagt mordet på Lena Wesström.

Tidslinje Lena Wesström den 11-12 maj 2018 (huvudprotokoll sid 22-47)
utvisande att hon lämnat hemmet runt midnatt, att hon strax efter kontaktat
Stefan Davidsson på sms samt att hon kort därefter gått hem igen
till styrkande
av att Stefan Davidsson planerat eller planlagt mordet på Lena Wesström.

Karta utvisande mastuppkopplingar för Lena Wesström den 11-12 maj 2018
(huvudprotokoll sid 159-160) bl a till styrkande av att hon gått ut för att möta
Stefan Davidsson.

Tidslinje Stefan Davidsson den 11-12 maj 2018 (huvudprotokoll sid 48-86)
utvisande bl a aktivitet och inaktivitet på hans mobiltelefon till styrkande av att
Stefan Davidsson planerat eller planlagt mordet på Lena Wesström.

Karta utvisande mastuppkopplingar för Stefan Davidsson den 11-12 maj
2018 (huvudprotokoll sid 164-166) bl a till styrkande av att han planerat eller
planlagt mordet på Lena Wesström.

Protokoll över Google Maps Lena Wesström (tilläggsprotokoll 1 sid 11-38)
utvisande Lena Wesströms rörelser under den 11-12 maj 2018 till styrkande av
att Lena Wesström gått ut för att möta Stefan Davidsson.
Samma protokoll
finns återfinns som åberopad bevisning under rubriken ”Annan teknisk
bevisning samt annan skriftlig bevisning
”.

https://minfil.com/76I7SfYcnb/_rebro_TR_B_2705-18_Aktbil_141_ST_MNINGSANS_KAN_pdf

Antingen var det bara "övning" eller så funkade planen inte. L*ena kanske gick hem innan han hann utföra mordet?
Det verkar dock som att det är hon som kontaktar honom. Men han kan ha kommit överens med henne tidigare om att träffas en´viss tidpunkt.
Kanske t om bakom planket?
Citera
2020-02-14, 20:26
Medlem
Spaningsledare Mikael Nyqvist uttalar sig om bevisningen i NA:

– Den är mycket stark, den räcker till åtal. Då räknar åklagaren med att det blir en fällande dom. Så det är stark bevisning.
Senast redigerad av brus-nilsson 2020-02-14 kl. 20:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in