2020-04-04, 12:07
Medlem
Alaska23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Kan det vara HD som varit drivande att mordet ska ske? Vad hade SD för motiv att ta LW av daga?

Jag tror att det var många orsaker till att SD tog hennes liv. Dels så hotade hon att avslöja för HD att de fortfarande hade en sex-relation och dels att LW höll med de där loggarna. SD ville tillbaka till äktenskapet med HD. LW höll på att sabba allt det där och HD var arg på SD för att han dragit in LW i deras liv, han ville lösa det. LW var ju verkligen ett hot. Hon var kapabel att göra och säga vad som helst som han uppfattade det. Hon kunde förstöra hans rykte totalt i bostadsområdet, arbetslivet och geocatchvärlden. Han var tvungen att återfå kontrollen. Resan till USA var ju lämplig, kanske trodde han att det skulle räknas som att han hade alibi.
Citera
2020-04-04, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det jag inte riktigt fattar är att han inte eldat upp skorna. Och att han kunde missa blodet. Klantighet i allt det här tycker jag. Just skorna känns nästan som att han vill vifta med dem framför utredarna. Om jag minns rätt hade han på sig dem när han tog de berömda bilderna utanför polisstationen.
Han kanske inte hann det, eller glömde bort det, han hade nog med storstädningen av huset plus att de skulle resa bort till USA.
Citera
2020-04-04, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Där är du inne på samma linje som jag är. De tre första har jag länge misstänkt. Efter teflonsvaren från HD´s far igår är jag också inne på att han vet mer.

#TeamÅsaHiding
Det är nog så plus att de inte kom ihåg någonting under sina förhör i tingsrätten.
Citera
2020-04-04, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Något annat är helt otänkbart i detta fallet, det vill säga, om SD döms för mordet på LW, så kommer vederbörande tillsammans med sin försvarsadvokat att överklaga domen på direkten.

JG vet absolut mer om det begångna mordet på LW än vad vederbörande hitintills vågat klämma fram och samma sak gäller även HD.

Obs ! Det här är vad jag säger till ovan skrivet, HD befann sig en kort stund bakom bullerplanket vid det då aktuella tillfället, HD lämnade mordplatsen strax efter det att LW hade slagits ner och blivit liggande på marken, därefter fortsatte den allena Gärningspersonen dödsmisshandeln utan vidare hjälp från någon annan person.

Mvh/ @JokerMannen
Det där är intressant faktiskt. Om han får ett tidsbestämt straff på, säg.. 16 år? Då lär också åklagaren överklaga om advokaten gör det. Annars är det möjligt att åklagaren nöjer sig med 16 år. Det innebär en risk att man faktiskt i Hovrätten skärper straffet. Ett stort risktagande.

Ang HD och bulleplank - varifrån kommer de uppgifterna. Jag läste nånstans att en granne mött henne i skogen och att HD gömt sig. Var det samma dag? Eller finns andra belägg för det du säger?
Citera
2020-04-04, 12:15
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alaska23
Jag tror att det var många orsaker till att SD tog hennes liv. Dels så hotade hon att avslöja för HD att de fortfarande hade en sex-relation och dels att LW höll med de där loggarna. SD ville tillbaka till äktenskapet med HD. LW höll på att sabba allt det där och HD var arg på SD för att han dragit in LW i deras liv, han ville lösa det. LW var ju verkligen ett hot. Hon var kapabel att göra och säga vad som helst som han uppfattade det. Hon kunde förstöra hans rykte totalt i bostadsområdet, arbetslivet och geocatchvärlden. Han var tvungen att återfå kontrollen. Resan till USA var ju lämplig, kanske trodde han att det skulle räknas som att han hade alibi.

Vad för loggar syftar du på? Tror du att makarna har planerat tsm när och hur dom ska ta livet av LW?
Citera
2020-04-04, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Han kanske inte hann det, eller glömde bort det, han hade nog med storstädningen av huset plus att de skulle resa bort till USA.

Om han skulle ha gjort sig av med de blå skorna riskerade han att någon skulle lägga märke till att de saknades.

SD har en övertro på sin egen förmåga att manipulera och dupera. Särskilt när han frivilligt tog sig till polisstationen för att bistå polisen. Han hade inte räknat med att bli återkallad snabbt efter förhöret, så han lyckades inte hinna byta kläder innan nya förhöret (då som misstänkt). Då insåg han även att mobilen troligen skulle beslagtas. Den var nog inte färdigstädad och därför blev det bråttom att ta närmare 1000 bilder och några videosekvenser för att skriva över mobilminnet.
Citera
2020-04-04, 12:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Tror du att SD om han blir dömd till tex livstid avslöjar HDs eventuella roll i komplotten?

SD har ju under förhör redan sagt att HD har det största motivet. Så han är inte den som är den.

Men jag vet inte vad hennes roll är, om den är något som kan ge honom någon vinst.
Om det enbart är så att hon vet om mordet och har "bara" hjälpt till att sopa bort spår, planterat falska uppgifter till vänner, undanhållit sanningen, gjort sig av med mordvapen mm så är det ingen vinst alls för SD att ange henne, tvärtom.

Om det skulle vara så att hon har en mycket större roll i mordet eller att han vet med sig något om henne som skulle kunna ge honom lindrigare straff alternativt fria honom, tror jag inte att han skulle tveka att kasta henne åt vargarna.

Vad var det han sa till JG; var och en är sig själv närmast...

Jag känner inte honom och vet inte hur han tänker egentligen.
Men jag tror att han bryr sig om sig själv i alla lägen först. Om han skulle bry sig om någon annan är det för att det ger honom en vinst.

Men jag vet att det finns grader av empatilöshet och att hemska personer har hållit av t ex sin fru eller sina barn till viss del, så vem vet.

Men nu har ju det kommit fram att HD ändå undanhöll information om S*illen och hennes relation och att de hade sex. Det kan inte SD gilla.

SD kastar HD till vargarna om det ger honom en vinst är vad jag kommer fram till.
Citera
2020-04-04, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Där är du inne på samma linje som jag är. De tre första har jag länge misstänkt. Efter teflonsvaren från HD´s far igår är jag också inne på att han vet mer.

#TeamÅsaHiding

Det är ifrån min sida sett helt uppenbart att HD:s fader skyddar SD genom att hålla inne med den egentliga sanningen.

SD har under 6 års tid bedragit sin Fru genom otrohet med en annan kvinna och Frun, var HD och dottern till fadern som enligt sin egen utsago inom rätts-salen tidigare försvarat SD genom att ha uttryckt sig ... "alla kan väl begå ett misstag" detta trots att fadern har förstått hur otroligt mycket hans dotter måste ha fått lidit av denna otrohet hon då utsattes för under så många långa år.

Jag går rakt på sak enligt ovan skrivet, HD:s fader skyddar SD på ett eller annat sätt genom HD.

Det finns så otroligt många egendomligheter som nu har dykt upp inom detta mordfallet gällande tidigare omständigheter och personer, så som de närmaste och vänner till den på sannolika skäl misstänkte SD.

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2020-04-04 kl. 12:28.
Citera
2020-04-04, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grafiker
Jag har inte hittat någon uppgift om det i fup, men jag kanske har missat bland all textmassa.
En av de som hållit förhör med SD har fått den uppgiften.

Det är ju flera som beskrivit SD som übersmart. Var bara lite nyfiken på om det ligger någon sanning i det.

Jag har varit på rättegången och sett SD sitta och flina när åklagarna ställt frågor om geocashing. Eftersom de inte själva är utövare så kan de inte ”fackspråket” så att säga. Då har SD himlat med ögonen och haft en överlägsen attityd.

Mina funderingar är att SD troligen är smartare än genomsnittet men att han inte hanterar den gåvan med ödmjukhet.

Jag har tvärt emot andras uppfattningar tänkt att han nog har en intelligens under genomsnittet men att han kompenserar detta med sin intensitet, framåtanda och förmåga att klara sig med minimalt med sömn. Men jag är i minoritet, tror jag, och du har ju sett honom i verkliga livet. Det kan ju tänkas att det är hans grandiositet som får honom att framstå som dum. Han verkar ju vara en stjärna på att lösa mystar och för det krävs ju en hel del hjärna. Om han nu inte löser dem med hjälp av andra.
Citera
2020-04-04, 12:30
Medlem
Alaska23s avatar
Citat:
Vad för loggar syftar du på? Tror du att makarna har planerat tsm när och hur dom ska ta livet av LW?

Jag tänkte på det där med geocathloggarna. Att LW tog bort loggar som inte HD varit med själv och tagit. Alltså, det är så oerhört fånigt i min värld. Men det verkar dödsallvarligt i deras värld. Jag har själv tänkt tanken att leta lite geocath när man ändå är ute med hunden i skogen, men efter ha läst om det här i fup:en har jag tappat intresset totalt Tror inte de har planerat det tsm utan att hon har pressat på honom, tjatat, gnatat och ställt ultimatum om många saker under lång tid (med all rätt!!!!), det i kombination med någon akut uppkommen dispyt fick det att brista hos honom. Men å andra sidan.. han hade försökt lura ut henne kvällen innan som jag uppfattade det...så det är lite klurigt. Men jag tycker ändå att om det var planerat så var det väldigt dåligt planerat. Men alla kanske inte är som är som jag, dvs lyssnar på alla mordpoddar, läser fup:ar, läser deckare m.m
Citera
2020-04-04, 12:30
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
SD har ju under förhör redan sagt att HD har det största motivet. Så han är inte den som är den.

Men jag vet inte vad hennes roll är, om den är något som kan ge honom någon vinst.
Om det enbart är så att hon vet om mordet och har "bara" hjälpt till att sopa bort spår, planterat falska uppgifter till vänner, undanhållit sanningen, gjort sig av med mordvapen mm så är det ingen vinst alls för SD att ange henne, tvärtom.

Om det skulle vara så att hon har en mycket större roll i mordet eller att han vet med sig något om henne som skulle kunna ge honom lindrigare straff alternativt fria honom, tror jag inte att han skulle tveka att kasta henne åt vargarna.

Vad var det han sa till JG; var och en är sig själv närmast...

Jag känner inte honom och vet inte hur han tänker egentligen.
Men jag tror att han bryr sig om sig själv i alla lägen först. Om han skulle bry sig om någon annan är det för att det ger honom en vinst.

Men jag vet att det finns grader av empatilöshet och att hemska personer har hållit av t ex sin fru eller sina barn till viss del, så vem vet.

Men nu har ju det kommit fram att HD ändå undanhöll information om S*illen och hennes relation och att de hade sex. Det kan inte SD gilla.

SD kastar HD till vargarna om det ger honom en vinst är vad jag kommer fram till.

Nej någon vinst kan man inte göra i Sveriges rättssystem, kohandel och angiveri ger dig ingen strafflindring.
Jag tänkte mer på att om han blir dömd till livstids fängelse, att han av ren illvilja anger sin exfru om hon eventuellt har med mordet att göra.
Jag får dessa vibbar av karln efter jag läst en del av hans förhör, att han har en "angivaraura" runt sig och av ren jävulskap lägger sin föredetta bara för att slippa göra straffet ensam.
Citera
2020-04-04, 12:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Det går ju inte riktigt ihop att han sparar skorna för att dom finns på bild och att han gömmer dom där han tror att ingen kommer kolla. Eller menar du att om polisen hade frågat efter dom så tar han fram dom från gömstället? Jag tror faktiskt mer på att han sparat skorna för att det hade sett märkligt ut inför familjen om dom helt plötsligt är borta.

Det är så jag menar.

Att SD vet att skorna finns på bild, hans barn och HD vet om dom. Så han kan inte trolla bort dom.

Han sköljer av dom med högtryckstvätten så gott det går och ställer dom på svärföräldrarnas uterum och hoppas på att ingen tänker på skorna. Han kan ju faktiskt ha tvättat dom flera gånger och hoppas att allt har gått bra. Trots allt är han ju inte serialkiller och vet exakt hur noggranna polisens utredare är och hur känsliga testerna är för blod.

Och helt fel hade SD inte i sina försök.
Visserligen finns det kvar DNA (för jag tror inte på att LWs DNA har kommit dit av annan anledning än mordet) från LW. Men det är inte "the smoking gun", även om det är ett indicium.

Sannolikheten är väl större att det har med mordet att göra än tvärtom. Och tillsammans med andra indicier, är det ändå en belastning.

Att L*enas DNA skulle finnas på insidan av plösen i sådan mängder att det har krupit in under skyddslagret och in i underliggande material i just en fläck som har testats positivt för bod är inte sannolikt om hon hoppat i och ur skorna när hon lånat dom, att hon blött vid sex (det vet vi nu att det inte är sannolikt) eller att han besökt mordplatsen vid en mängd tillfällen.

Rätten kommer inte att köpa förklaringarna och inte heller bortse från beviset, gissar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in