2020-04-03, 16:03
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
För mig är HD en gåta.
Från början var jag helt säker på att hon inte vare sig kände till mordet, eller var delaktig i det på något sätt.

Men efter att ha läst förhören med henne, och igår också läst hennes vittesförhör under rättegången har jag ändrat mig.

S*illen tyckte sig se en hårt kontrollerad kvinna. Jag tror att han har rätt.

Jag tror (och hoppas) att HD inte är involverad i mordet på något plan.

Men jag är övertygad om att hon har någon kännedom om att SD är mördaren. Att SD har berättat och eller fått henne att hjälpa till genom städningen, fått henne att servera historier till bekanta osv.

Hur mycket han har manipulerat henne genom åren är svårt att spekulera om. Sd är en mycket skicklig och slipad manipulatör. Vad HD vet på ett medvetet plan, vad hon minns, vad hon själv vill?? Vet hon det själv? Vet H*anna ven hon själv är?

Jag misstänker att hon vill det S vill. För han ser till att det är så.

Han sa i någon konversation med henne att han tagit hand om henne under alla år när hon mådde dåligt. Och hon sa (?) väl att hon var tacksam för det.

Det är SD som anser att hon ska vara tacksam för vad han har gjort för henne. Och då tycker hon det? Det är väl så det funkar om man lever med en hårt kontrollerande person? Att ens egen identitet förloras, man ser på sig själv mer och mer som sin förövare och ser världen utifrån hans position?

Att HD och SD pratar om att förinta familjen, att HD och SD 2016 redan kommunicerar i så underliga termer att HD skriver till SD "Nej hon får leva", och SD utbrister att han trodde att HD ville få bort LW, visar på en helt sjuk förskjutning i hur man pratar och tänker om liv och död. Vadå; hon får leva?
De måste ju ha pratat om det här tidigare för att komma till den kommentaren. Det är så sjukt att det går inte att förstå.

Jag kan nog säga att aldrig i livet hade jag trott att något sådant här skulle kunna hända mellan fyra olika aktörer. SD, HD, LW och JG i den sociala miljön de lever i.

Jag har fått ändra min position mycket, många gånger under de här åren.
Säkert får jag göra det fler gånger.

Det finns inga enkla svar.
Vet de själva ens?

Jag vet inte heller.
Försöker väl förstå så gott det går, men det lyckas inte.

HD borde vara livrädd. Hon borde säga allt hon vet.
Skydda sig och sina barn. Alla borde skyddas från denna man.

Varför gör hon det inte?
För att den farliga är borta?
Citera
2020-04-03, 16:05
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Hittar inga förhör med honom så de bör finnas i slasken. Jocke beskrivs som hetlevrad men inte som våldsbenägen. Han och Lena hade en kortvarig relation, det talas om ”några veckor” av någon, om ”några månader” av en annan (JG). De flesta uppgifterna tyder på att det var under 2015, någon säger kanske 2016 och någon 2017.

Enligt vittnesmål var det coco_c som avslutade förhållandet. Anledningen ska ha varit att att han inte fick berätta att dom var tillsammans. ”Lena W ville inte göra förhållandet offentligt för att hon kände sig hotad från Stefans sida när det kom till henne och hennes barn.”

Det finns inget som indikerar att coco_c skulle ha någon form av missbruk, ”snarare tvärtom”. ”Han kan dricka någon öl men har aldrig blivit berusad i mitt sällskap” säger en vän. Under våren/sommarn -17 hade Coco_c en relation med en tjej, S som sedan lämnade honom. Efter det har han inte haft någon ny utifrån vännens kännedom. Alltså en ny flickvän efter LW.

SD och coco_c hade en besvärlig konflikt som vännen uppger ha berott på att SD var väldigt svartsjuk på hans umgänge med LW och tog tid som SD ville spendera med henne. Coco_c och SD kunde inte vistas på samma plats. ”Var den ena där vägrade den andra gå dit.”

Den som uttryckt misstanke om att coco_c var inblandad är JG. Han hade, liksom SD en konflikt med coco_c. Vari JGs konflikt bestod är oklart för mig. Därutöver är det SD som pekar ut honom och påstår att LW kände sig hotad: ”antingen att han var utanför hennes lägenhet eller att hon misstänkte att det ... hon misstänkte att han förföljde henne från jobbet..eh...och att hon var rädd för att bli skadad fysiskt.” Det ska ha varit 2015.

Som jag ser det är det signifikativt att dessa uppgifter kommer just från JG och SD. LWs kloka och goda vän JF säger å andra sidan att ”Lena har aldrig uttryck oro eller rädsla kopplat till honom. Hon har heller aldrig sagt att det förekommit våld mellan dem.”

Den sista chatten mellan LW och coco_c tyder på att de hade ett vänskapligt förhållande. Jag tror att vi måste avskriva det här spåret som en av de ”Mollgor” som SD och hans krets behöver som villospår. De fakta som finns ger i övrigt inget som helst stöd för att han skulle vara inblandad.

coco_c vänner Kar*n och Kar*n tyckte att
det var skönt att han inte var hemma när LW försvann. Men han var ju hemma.

De tyckte att polisen även borde misstänka
coco_c när de misstänkte SD.

De är hans vänner och visste hur hans
relation med LW var.
Det måste finnas någon anledning till att
de tänkte så.
Citera
2020-04-03, 16:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Var det inte så att Lena ville bjuda SD på den där kakan,kvällen innan hon mördades....så jag tvivlar på att hon gått vidare

Just nu är min teori att han smörat med henne den sista tiden Det för att få in en fot.
Och hon är inte stark nog. Hon är bräcklig som tusan. Klarar inte av att säga nej till honom.

Han får ut henne, enligt åklagaren tre vändor den 11-12 maj.
Det är då hon skickar en bild 01.33 på strumphållare. och enligt IT-teknikern skriver SD till LW:

"Du skickar ju ALDRIG några bilder från nattning längre"

Den texten skickas förmodligen aldrig, för den hittades aldrig i deras gemensamma chatt, utan sparades på morgonen därefter vid 06-tiden.

Den 14 maj skickar hon en bild på en loggremsa. Den är en loggremsa som han har tagit FTF på, HD loggat, LW avloggat. SD skrivit en text som börjar: Google, vill du gifta dig med mig. Mycket symbolik där för HD; SD och henne själv.

Jag tror att hans medel är löften (kanske om Kilimajaro) och att hjälpa henne med hennes opublicerade cacher som hon håller på med.

Hon dödas på en av de tre platser som hon hade planer för en ny cache. Och 11-12 maj snurrar hon nära de platser där det planerades en annan.

Vem vet vem som har förstört hennes cacher i närområdet, bla den otroligt fina "My real six string" som fanns bakom planket, exakt på mordplatsen? Kanske SD gjorde det som ett led i den hatkampanj han hade mot henne? Men också för att få chansen att "hjälpa" henne?

Hon hade inte gått vidare, men hade påbörjat en resa. Hon var gladare den sista tiden. Och lite starkare.
Men mycket bräcklig.

Aktbilaga 168 B, sid 1104
Konversatation mellan HÅ och L*ena
"29 apr 2018 22:36

L*ena
de lämnade in första papperet direkt hon medddelade att hon ville

L*ena
hon hade dem redan utskrivna, var bara It skriva på

Skulle du vilja ha honom mår det är klart?

L*ena

L*ena
jag vet ju vem han är nu

L*ena
sörjer att han inte var den jag trodde

Jo. Men ändå.

L*ena
ibland, enstaka gånger har jag njutit av hans närhet även på sistone, i vinter. Ibland går den där
känslan igenom igen, att han år fantastisk, att ingen känner mig som han, får mig att känna mig
fantastisk, att han NÄSTAN var allt jag ville ha. men det går oftast över redan innan han gått igen
Citera
2020-04-03, 16:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Han ville återta sin familj och städade bort smutset som kröp innanför skinnet i hans lekamen. Total sanering när inte lättstädningen funkade längre.

Så perfekt skrivet.
Citera
2020-04-03, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amanda.Schulman
Motivet är att massa problem skulle lösa sig för Stefan. Trodde han.

Ja. Han ville fortsätta ha det som han hade haft det de senaste 6 åren. Men det var 2 kvinnor som till slut tröttnade på honom och hittade andra vägar i livet. Det blev för mycket för hans ego,så att han plötsligt förlorade både HD och L.W. Och i hans narcissistiska egovärld var det Lenas fel.
Citera
2020-04-03, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jaa ... Han till och med dödar för att bevisa sin kärlek. Sista försöket.
Undrar vad han skulle svara på frågan om han tycker det är rätt eller fel att döda en annan!
Så kanske inte åklagaren får fråga ..?

Är ganska säker på att han mördade av frustration och hat.
Citera
2020-04-03, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är inte konstigt att JG också hade en konflikt med coco_c om SD hade det.
Det bekräftar bara att han är SD:s lilla knähund som alltid lyder och gör som SD säger.

Ja, min lilla utredning stärker närmast misstankarna mot SD. Ännu en mollga. Bättre kan han! Eller inte...
Citera
2020-04-03, 16:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
För att den farliga är borta?

Den farliga är han själv.

Det på grund av hans sätt att lösa problemen.
Vem fasiken löser problem med mord?

Här handlar det om en man som varit otrogen i åratal.
Och det största hotet L*ena hade att komma med vara att offentliggöra att de fortsatte att ses.

Är det ett rimligt sätt att lösa problemet?

Det finns många människor som är otrogna.
Om alla löste sina otrohetsaffärer eller andra problem med mord skulle det inte finnas många människor kvar på jorden.
Citera
Medlem
Rastades avatar
Men då är alla förhör gjorda i förhandlingarna som jag kan förstå? 19de dagen idag och de sista är väl nu slutpläderingar.?

Då kommer domen inom 17 dagar.
Senast redigerad av Rastade 2020-04-03 kl. 16:49.
Citera
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
LW:s sällsynta förmåga till självanalys och ärlighet och känsla för fair play är så långt borta från LW du kan komma vilket får en att undra varför du ljuger ihop sån osann smörja ? Helt upp i det blå .
Sanningen är Lena hade en dominerande själviskhet, njöt av att göra andra illa och var i total avsaknad för fair play.
Det är inte fair play att försöka lura till sig en massa fuskloggar; det är inte ens fråga om fair play om man blir förbannad och förivrar sig, eller om man känner ett oemotståndligt elakt men likafullt heligt hämndbegär om man degraderas och utsätts för ojuste behandling. - Däremot bedrev LW en kamp mot sitt eget hämndbegär: Hon hade ju de facto blivit utfryst och fråntagen sina tid. befogenheter i THOS; hennes cacher hade av vissa (som SD&Co via lögner och förtal sökt påverka och manipulera) recenserats på ett småskuret och orättvist sätt, alt. inte kommenterats alls; hon hade närmast fått känna sig pestsmittad och, om inte bokstavligt så känslomässigt, släpad till skampålen i alla geovännernas åsyn.

Trots den skymfliga behandling LW tvingats utstå, sökte hon sig bort från hämnden som vapen och självförsvar; hon kom så småningom till delinsikt om att vägen till upprättelse var att få styrkan att sätta hårt mot hårt; bekämpa MGM med hans egna vapen. Så småningom kunde hon börja identifiera vilka krafter som bröt ned henne, och det var i det skedet som MGM förstod vartåt det barkade: att hon var på god väg att slinka ur hans grepp.

HD och ”Fiskargubben”, däremot, var en enkel match för MGM. Han visste - trots att han påstod sig ovetande inför LW - att HD inlett ett förhållande med Si**en, och han trodde sig också veta att HD genom att begära skilsmässa skulle ge honom alibi för mordet på LW: hans verkliga mål; den han i det långa loppet inte rådde på; hon som läst lusen av honom och flera gånger trängt upp honom mot väggen. Vidare visste han att han skulle få HD med på noterna när hennes hatobjekt nr 1 försvann ur deras liv; deras enligt LW ”ruttna” och förljugna liv; deras fasadbygge. Att han sedan också skulle få HD:s familj att ställa upp hyste han heller inga tvivel om; facit inkluderar t.o.m. en storstädning han fått HD att initiera samt även div. planterade blodfantasier. - Städningsraiden ägde rum c:a 2 mån efter att Räddningstjänsten 180327 vädrat ut rök från pelletspannan. Vid denna tidpunkt i mars månad hade MGM redan sett och förstått att LW:s frigörelseprocess bara var en tidsfråga. - Än i dag kan HD från sin horisont inte vara säker på svaret på den senare av frågorna: "Vad har han gjort?" - "Har han gjort det för min skull..?"
Senast redigerad av letsdoit 2020-04-03 kl. 16:21.
Citera
2020-04-03, 16:16
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Just nu är min teori att han smörat med henne den sista tiden Det för att få in en fot.
Och hon är inte stark nog. Hon är bräcklig som tusan. Klarar inte av att säga nej till honom.

Han får ut henne, enligt åklagaren tre vändor den 11-12 maj.
Det är då hon skickar en bild 01.33 på strumphållare. och enligt IT-teknikern skriver SD till LW:

"Du skickar ju ALDRIG några bilder från nattning längre"

Den texten skickas förmodligen aldrig, för den hittades aldrig i deras gemensamma chatt, utan sparades på morgonen därefter vid 06-tiden.

Den 14 maj skickar hon en bild på en loggremsa. Den är en loggremsa som han har tagit FTF på, HD loggat, LW avloggat. SD skrivit en text som börjar: Google, vill du gifta dig med mig. Mycket symbolik där för HD; SD och henne själv.

Jag tror att hans medel är löften (kanske om Kilimajaro) och att hjälpa henne med hennes opublicerade cacher som hon håller på med.

Hon dödas på en av de tre platser som hon hade planer för en ny cache. Och 11-12 maj snurrar hon nära de platser där det planerades en annan.

Vem vet vem som har förstört hennes cacher i närområdet, bla den otroligt fina "My real six string" som fanns bakom planket, exakt på mordplatsen? Kanske SD gjorde det som ett led i den hatkampanj han hade mot henne? Men också för att få chansen att "hjälpa" henne?

Hon hade inte gått vidare, men hade påbörjat en resa. Hon var gladare den sista tiden. Och lite starkare.
Men mycket bräcklig.

Aktbilaga 168 B, sid 1104
Konversatation mellan HÅ och L*ena
"29 apr 2018 22:36

L*ena
de lämnade in första papperet direkt hon medddelade att hon ville

L*ena
hon hade dem redan utskrivna, var bara It skriva på

Skulle du vilja ha honom mår det är klart?

L*ena

L*ena
jag vet ju vem han är nu

L*ena
sörjer att han inte var den jag trodde

Jo. Men ändå.

L*ena
ibland, enstaka gånger har jag njutit av hans närhet även på sistone, i vinter. Ibland går den där
känslan igenom igen, att han år fantastisk, att ingen känner mig som han, får mig att känna mig
fantastisk, att han NÄSTAN var allt jag ville ha. men det går oftast över redan innan han gått igen

Vad gick my first real six string ut på? Vad bestod den av och hur var den gömd?
Citera
2020-04-03, 16:21
Medlem
notknapparens avatar
Aktbil 168 B, sid 1108
Chatt HÅ och L*ena:

29 apr 2018 21:50

Lena Wesström
Har inte träffat S på nära håll på länge nu. Hörs fortfarande mycket i chatten, men där är svalt och
rätt hårt. han är livrädd att jag ska klippa det sista och avslöja honom, att vi träffats hela året. Och
jag är ärligt inte rädd för att göra det. men inte sugen heller. Han kan gott vara nervös. Jag håller
honom kort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in