2020-04-07, 15:29
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han är inte angelägen om att visa minsta lilla ödmjukhet. Detta ligger honom sååå i fatet. Och som jag förstår det så visar det vem han faktiskt är. Han gillar att sätta sig på andra. Det är bara att läsa i det förhör han håller med sin egen dotter och som han spelar in. Fy fan vilken människa.

Fast rätten ska ju göra en objektiv bedömning utifrån bevismaterial som presenterats under rättegången, inte utifrån vad MGM säger om nåt helt annat under förhandlingen. Eller har jag fel?
Citera
2020-04-07, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Ni som har koll, vad tror ni försvaret kommer lägga fram? Förutom några personer som vittnat om att de inte hörde något vid tidpunkten för mordet. Lite komiskt att vittnena hörde dåligt eller brukade sova djupt 🤣

Jag tänker så här:
De boende i området har ju bullerplanket mellan sig och mordplatsen och ljudet drunknar därmed. Men för vittnena Dalaans på andra sidan motorvägen är det fritt, särskilt om det är gles trafik. Det är de som troligen hör bäst.
Citera
2020-04-07, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Fast rätten ska ju göra en objektiv bedömning utifrån bevismaterial som presenterats under rättegången, inte utifrån vad MGM säger om nåt helt annat under förhandlingen. Eller har jag fel?
Absolut! Men jag kan tänka att även ett uppträdande ger indikation på om någon är skyldig eller ej, även om man inte får lägga några värderingar på det när man dömer personen.
Citera
2020-04-07, 15:35
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Absolut! Men jag kan tänka att även ett uppträdande ger indikation på om någon är skyldig eller ej, även om man inte får lägga några värderingar på det när man dömer personen.

Ja man ska nog försöka bete sig så bra som möjligt när man står anklagad för mord. Men som du säger ska rätten inte lägga det minsta värdering hur han är uppför sig nu, men självklart gör dom det ändå.
Citera
2020-04-07, 15:37
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Detta är inte helt otroligt.

Lena får hans DNA under ringarna
Lena får hans DNA på kjolen
Om han är högerhänt så blir ju automatiskt det första slaget på hennes vänstra sida.

Ett problem bara - Hon har inte hans DNA i munnen. Det borde hon ha haft i så fall.
MEN... Hon kanske runkade av honom.

Håller med dej, nåt åt det hållet skulle kunna ha hänt.

Han kanske inte lät henne hålla på så länge? Utan liksom tjongade till direkt?
Citera
2020-04-07, 15:40
Medlem
Citat:
Ja man ska nog försöka bete sig så bra som möjligt när man står anklagad för mord. Men som du säger ska rätten inte lägga det minsta värdering hur han är uppför sig nu, men självklart gör dom det ändå.
Det är ju ändå människor som anklagar, människor som dömer. Vi vet ju alla att dessa människor också har fel och brister och ibland blir det feldömt. Så är det och så kommer det alltid förbli. Man behöver ju inte uppträda arrogant så dessa människor, som kanske redan har en förbestämd bild av din skuld, blir övertygade om att man är den skitstövel och mördare som de redan trott.

Kan tänka att ett ödmjukt förhållningssätt borde kunna ge en liten fördel, i motsats till SDs nuvarande arroganta uppträdande.

Ja ja... vi får väl se hur domen blir.
Citera
2020-04-07, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Läste det igen igår. En lastbilschaufför som såg en person komma ner från slänten vid mordplatsen och gå längs motorvägen med en påse i handen vid just den tidpunkten.

Sökte fram det. Larmsamtalet om mannen kom kl 02:10 den 15/5. Så det borde inte vara relaterat.

Angiven adress är E l8 /E20 Eurostop Boglundsängen, Boglundsängen Örebro.
Citera
2020-04-07, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Cylinderformat som det sagts tidigare, och nu idag "med en skarp kant" -
vad kan det vara för föremål som hon slagits ihjäl med och som gett
märkena i trädet?

Nu får de ju faktiskt bestämma sig. Cylinderformat med skarp kant. Finns det?
Citera
2020-04-07, 15:42
Moderator
Maviels avatar
Citat:

Samtalet med dottern som är något av det obehagligaste jag läst är med i FUP och bevisar om inget annat hans kontrollerande och manipulativa sida.
Citera
2020-04-07, 15:45
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Han kanske inte lät henne hålla på så länge? Utan liksom tjongade till direkt?

Det låter som det grymmaste man kan tänka sig, fy.
Hm fast riskabelt, ett sådant slag i huvudet borde fått henne att bita av kuken på honom, den lilla han har.
Citera
2020-04-07, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
https://sverigesradio.se/artikel/7447680

Ljudsnutt från slutplädering

Tidigare ljudsnuttar från rättegången, ur förhör med SD

https://sverigesradio.se/gruppsida.aspx?programid=159&grupp=26202

Mums. Mer sådant.
Citera
2020-04-07, 15:48
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Samtalet med dottern som är något av det obehagligaste jag läst är med i FUP och bevisar om inget annat hans kontrollerande och manipulativa sida.

Det har jag inte läst, vet du vart i fupen man hittar detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in