2020-04-02, 12:28
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Med tanke på att det finns dokumenterat att LW ville separera SD å HD så
måste det nog beaktas att det kan vara sant.
Knappast historierna med blod överallt.
Vem städade bort blodet?
Fanns det fläckar kvar så hade inte LW behövt berätta något.
Fanns det inte fläckar kvar så hade hon inte heller behövt berätta något.
Det finns ingen logik alls i en sådan historia.
SD verkar ha släppt den förklaringen och kom med andra förklaringar istället.
Citera
2020-04-02, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Tror jag med. Angående HD.

Men. När kontaktade MH nu HD?

I FUP nämner MH att hon gjort detta och utifrån den vinklade hatbloggen kan man kanske ana att hon inte uttryckt sig vidare sansat eller nyanserat?

Är det en hämndlysten MH som är den som skvallrar till HD om att SD och LW fortsätter att ses? Därav de motstridiga uppgifterna om hur HD får reda på detta? Undrar vilken spindel i nätet MH kan ha varit? Spekulation.

Har du koll på vilket datum detta isf skulle skett?
Citera
2020-04-02, 12:29
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Tror du att vi kommer att få höra deras vittnesmål? Eller bara läsa referat?

Är det någon mening med att svara dig på den punkten? A l l a andra förutom du utgår från att vi får höra ljudbanden från rättegången.
Sluta tjata nån jävla gång.
Citera
2020-04-02, 12:30
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, åklagaren har naturligtvis hjälp av om hon kan få det att framstå som att HD och JG misstänker och "skyddar" SD. Skall bli intressant att se om hon lyckas med det nu.

Åklagaren verkar ju inte behöva jobba häcken av sig kring det.
Hanna och Jerry gör jobbet själva och som sagt.... Oavsett utfall i rättssaken, är nämnda personer fullständigt körda i samhället.

De har lagt krokben på sig själva. De hade kunnat möta livet efter denna skit med högburet huvud, men valde samma mörka väg som Stefan Davidsson.
Citera
2020-04-02, 12:31
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jo så var det - jag tror att HD kommit på dem innan - men att LW satt vid köksbordet med HD nämns någonstans i FUP. Distanslöst och elakt av LW men jag tänker att hon väl var desperat och såg sin chans att sära på SD och HD och vinna honom. Inte för att det är en vinst direkt.

Jag har förstått det som att HD gick
till LW och frågade om hon hade en
intim relation med SD. HD hade kommit
på att de varit på ett hotell tillsammans.
SD ljög när hon frågade honom. Då
frågade hon LW istället som bekräftade
det.
Citera
2020-04-02, 12:31
Bannlyst

Nu fortsätter åklagaren ställa frågor.

Men nu minns inte exfrun något igen.
Citera
2020-04-02, 12:33
Medlem
Liouvilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Inte vad jag har sett, men jag har reagerat flertalet ggr på att man vill framhäva att SD har väldiga ryggproblem men som samtidigt klättrar i berg, paddlar och lever rövare i skogen i jakt på burkar...

Inga journaler men:

Förhör med Davidsson, Hanna; 2018-05-29 10:41 diarie nr: 5000-K574218-18, sid 96

...
HD: Skador? Hmm .. ja han har en dålig rygg .. har en jättedålig rygg. Eh .. han får ont i ryggen
rätt ofta å blir.. kan knappt gå eller resa sig upp. Han har haft höger hand nu i gipsskena så
han har en svag högerhand han .. jättedålig o greppa i saker.. eh .. åh tack snälla (tar emot ett
vattenglas från förhörsledare ). Eh .. va har han mer .. han har ett knä som trasslar som gör att
han inte kan springa så bra. Eh .. han har hjärtfel. Som gör att hjärtat slår oregelbundet på
honom. Sen har han ärr över hela kroppen för han har ju klättrat i träd o rivit o grejat o .. så ..
men .. småskavanker (skrattar till).
...
Citera
2020-04-02, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Hanna och Jerry gör jobbet själva och som sagt.... Oavsett utfall i rättssaken, är nämnda personer fullständigt körda i samhället.

De har lagt krokben på sig själva. De hade kunnat möta livet efter denna skit med högburet huvud, men valde samma mörka väg som Stefan Davidsson.
Ja, hon gräver sin egen sociala grav med det här vittnesmålet. Men hon får ju stå för det själv. Jävla idiot. Trodde faktiskt hon skulle gå rakryggad ut från rättssalen - men det kan hon inte göra rent objektivt.
Citera
2020-04-02, 12:34
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag har förstått det som att HD gick
till LW och frågade om hon hade en
intim relation med SD. HD hade kommit
på att de varit på ett hotell tillsammans.
SD ljög när hon frågade honom. Då
frågade hon LW istället som bekräftade
det.

Du kan ha rätt - minns inte exakta turerna men det låter bekant.
Citera
2020-04-02, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Har polisen missat att fråga HD vilken väg de åkte till landet?

Det tror jag inte de skulle missa att fråga. Jag utgår ifrån att de kollat mastningarna på HDs och pappans mobiler som kan berätta om de tog omvägen hem till Hjärsta innan turen gick till F*olketorp.
Senast redigerad av Ulanna 2020-04-02 kl. 12:37.
Citera
2020-04-02, 12:35
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr

Nu fortsätter åklagaren ställa frågor.

Men nu minns inte exfrun något igen.

Stackars Hanna, antingen är hon medskyldig eller också är hon förtryckt och hjärntvättad.
Hursomhelst kommer hon få leva med sitt vittnesmål, lögner och fabuleringar och dåliga minne.
Citera
2020-04-02, 12:35
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero

Det intressanta här blir ju att läsa domskälen sedan. Lagmannen Björn Lindén kommer att bli tvungen att skriva ner hela historien, och måste då skilja noga på vad som är spekulation och vad som är fakta. Det är ingen lätt uppgift han har framför sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in