2020-04-03, 15:22
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Okej inga foton inne då. Men värmeljus. Är det i nåt upptrappat skede då? Där hon håller emot? Eller hon kör på med honom som om ingenting fast hon har sagt stopp till sig själv och har 387 idéer om att gå vidare, dyr terapeut betald av det allmänna och 93 vänner djupt(?) engagerade och 397 andra agnar ute, och polisen på helspänn (nåja)? Så HD:s skilsmässan blir nåt slags klartecken för LW mest, men ingen annan?
Men LW måste ha blivit ihjälslagen av ngn anledning...
Skilsmässans prövotid startar kanske i februari? Sen finns eoner av kosmisk rumtid kvar till början av maj för de här mänskorna. De hinner älska o tråka ovänner o se tiden an o drömma o slå ihjäl o fundera på ena o andra o börja studera skyddsrumsteknik o logga femhundra cacher o tråka vänner o vilja hämnas o vilja läka o pröva o pirra o se ålderdomen an och tycka knoll o tott har mer att visa o irra upp o ner Claes*Ohlson o j*ula o glömma tvätta o vilja vänta o vilja välja matta o bygga om badrummet o kanske börja bugga o starta bränder o mossa av uppfarten o pröva nya stilar o smyga runt o fota o glömma lösa in kupongerna o låna varandras manicker o tvätta varandras bilar. O vattna varandras gräsmattor...

Ingen vet var eller vems barnen är...

SD måste ändå vara sur. Varför SD sur? För att allt roterar?

Värmeljuset o janis är på tal samtidigt. Nåt är inte friskt där.

Vad går LW:s sista cache ut på, den som ska ligga vid planket? Känsligt göra cache när SD åker till USA och inte kan kontra?

(Man borde i stället kanske fråga sig, hur i h-e kunde de överleva så länge...?)

(Varför är allt en trasa?)
(Finnes: Beg. Livspussel, 25.000 bitar; nårra kanske borta)

Haha underbart inlägg. Typ så. Det är så många turer och så mycket att hålla ihop och det är som du säger något som fattas i pusslet Just den koplingen med janis myst är jag oklar över. Vid bullerplanket där hon mördades hade hon en cache my sixstring som ska ha blivit förstörd och hon hade tagit ner den. Hon hade planerat lägga ut en ny som heter my sweet home eller något dylikt. På just den platsen. Vilket är lite spooky. Jag kan inte heller redogöra för alla detaljerna men ja det känns som att denna cirkusen bara kunde sluta på ett sätt och det är märkligt att det klarade sig så länge som det gjorde.
Citera
2020-04-03, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Fast det rapporteras att dom är lyckligare än nånsin och väldigt aktiva i burkletandet efter mordet under tiden han är i frihet vilket ju är rätt länge...
Allt medan en galen mördare ränner runt i området där deras barn bor.

Pratade de något om det med dem förresten? Typ bad dem vara extra försiktiga, gå tillsammans, ringa osv?
Citera
2020-04-03, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon tog inte tillbaka anmälan för att hon tyckte den var onödig, utan för att hon var rädd för SD när han skulle få veta om denna anmälan. Hon anmälde även bilincidenten. LW var rädd för SD. Ändå var hon väldigt lockad av honom. Något hos honom attraherade henne trots hans våldsamma och hotfulla sida som hon faktiskt var genuint rädd för. Intellektuellt förstår jag mixen av detta, men eftersom jag inte varit i situationen så kan jag inte helt relatera till det.

Förresten: vet du om polisen gick vidare med detta? Jag vill minnas att polisen LW pratade med sa något om att detta kunde falla under allmänt åtal och att det inte var upp till LW att ta tillbaka anmälan. Eller minns jag fel?

Jag själv tror inte att du har fel. Men en sak vet jag : många kvinnor tar tillbaks sina anmälningar eftersom de är livrädda för att det blir ännu värre, om de går vidare med anmälan. Tyvärr har de allt som oftast fog för sin rädsla.

Nu vet jag inte om tex en grannes eller väns anmälan om våld faller under allmänt åtal. Det vore bra om det är så, för då kan inte mannen lägga skulden för anmälan på kvinnan.
Citera
2020-04-03, 15:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Finns ingen logik i att HD skulle gå tillbaka till SD efter att han mördat LW.

Vem vill vara ihop med en mördare?

"Evig tacksamhetsskuld"?? Snarare det rakt motsatta...

För mig är HD en gåta.
Från början var jag helt säker på att hon inte vare sig kände till mordet, eller var delaktig i det på något sätt.

Men efter att ha läst förhören med henne, och igår också läst hennes vittesförhör under rättegången har jag ändrat mig.

S*illen tyckte sig se en hårt kontrollerad kvinna. Jag tror att han har rätt.

Jag tror (och hoppas) att HD inte är involverad i mordet på något plan.

Men jag är övertygad om att hon har någon kännedom om att SD är mördaren. Att SD har berättat och eller fått henne att hjälpa till genom städningen, fått henne att servera historier till bekanta osv.

Hur mycket han har manipulerat henne genom åren är svårt att spekulera om. Sd är en mycket skicklig och slipad manipulatör. Vad HD vet på ett medvetet plan, vad hon minns, vad hon själv vill?? Vet hon det själv? Vet H*anna ven hon själv är?

Jag misstänker att hon vill det S vill. För han ser till att det är så.

Han sa i någon konversation med henne att han tagit hand om henne under alla år när hon mådde dåligt. Och hon sa (?) väl att hon var tacksam för det.

Det är SD som anser att hon ska vara tacksam för vad han har gjort för henne. Och då tycker hon det? Det är väl så det funkar om man lever med en hårt kontrollerande person? Att ens egen identitet förloras, man ser på sig själv mer och mer som sin förövare och ser världen utifrån hans position?

Att HD och SD pratar om att förinta familjen, att HD och SD 2016 redan kommunicerar i så underliga termer att HD skriver till SD "Nej hon får leva", och SD utbrister att han trodde att HD ville få bort LW, visar på en helt sjuk förskjutning i hur man pratar och tänker om liv och död. Vadå; hon får leva?
De måste ju ha pratat om det här tidigare för att komma till den kommentaren. Det är så sjukt att det går inte att förstå.

Jag kan nog säga att aldrig i livet hade jag trott att något sådant här skulle kunna hända mellan fyra olika aktörer. SD, HD, LW och JG i den sociala miljön de lever i.

Jag har fått ändra min position mycket, många gånger under de här åren.
Säkert får jag göra det fler gånger.

Det finns inga enkla svar.
Vet de själva ens?

Jag vet inte heller.
Försöker väl förstå så gott det går, men det lyckas inte.

HD borde vara livrädd. Hon borde säga allt hon vet.
Skydda sig och sina barn. Alla borde skyddas från denna man.

Varför gör hon det inte?
Citera
2020-04-03, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tvivlar på att SD kan känna äkta kärlek.

Kan han känna ånger över hur han har behandlat HD, att han har mördat, att han behandlar barnen för hårt? För det är ånger man känner när man ser att man gjort någon som man älskar illa. Man önskar att få det ogjort.

Jag tror att det viktigaste för honom är SD, SD och SD. Hans image. Och att han har allt det som visar vem han är; Mr Nice och Mr Perfect. I den bilden ingår att han har familj, hus, bil, bra jobb och är ansedd i sitt villakvarter, på jobbet och inom geocachingen. Sedan kan han kosta på sig att ha en affär på sidan om. Hemlig naturligtvis.

När hans perfekta yta spricker och L*ena inte "lyder" och vill ha mer än att bara vara "ett fritidsfördriv", då krävs det kontroll. Det är ju det som krävs för att hålla alla bollar som han vill hålla i luften samtdiigt.

Att avvara något av det som han tycker sig ha rät till, det är det inte tal om.

Men när hans tidfördriv har visat att han inte är så perfekt och hans fru inte längre litar på honom, då måste allt kontrolleras än hårdare. RT. Kortare.

Det finns inte i hans värld att han ska lämna något av det han vill ha, utan han sköter det bara under mer och hårdare kontroll.

Från att ha haft två kvinnor som båda mått dåligt, börjar båda söka sig utåt. Från honom. Mot andra. De verkar må bättre.

Utan honom....

Kontrollen måste återtas.
L*ena går inte att kontrollera.
Bort med henne.

Nu återstår att bevisa för HD vad han har gjort för henne.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Min teori var från start att det hanslade om att SD förlorade kontrollen över HD och L*ena samtidigt. Att det blev för mycket för honom.

Däremot hade jag nog fel om det mesta i övrigt.

Var det inte så att Lena ville bjuda SD på den där kakan,kvällen innan hon mördades....så jag tvivlar på att hon gått vidare
Citera
2020-04-03, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Inte ens ett indicium, men en beskrivning av ett beteende vid ett antal tillfällen.
SD har ju försvarat sig med att han brukade ta en bild och skicka till henne och då brukade hon öppna dörren - för att inte väcka ev sovande barn. Alt knacka på fönsterblecket.
Om denna speciella gång handlade om att han fotade fler gånger än vanligt för att hon inte öppnade,
hade hon en annan man där var ju fototagning mer diskret än knacka på fönsterblecket.
Det är långt ifrån utslagsgivande för hans skuld.
SD är ju liksom alltid en uppfinningsrik herre.

Han kunde ha smsat... Inte fotat.
Citera
2020-04-03, 15:41
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Okej inga foton inne då. Men värmeljus. Är det i nåt upptrappat skede då? Där hon håller emot? Eller hon kör på med honom som om ingenting fast hon har sagt stopp till sig själv och har 387 idéer om att gå vidare, dyr terapeut betald av det allmänna och 93 vänner djupt(?) engagerade och 397 andra agnar ute, och polisen på helspänn (nåja)? Så HD:s skilsmässan blir nåt slags klartecken för LW mest, men ingen annan?
Men LW måste ha blivit ihjälslagen av ngn anledning...
Skilsmässans prövotid startar kanske i februari? Sen finns eoner av kosmisk rumtid kvar till början av maj för de här mänskorna. De hinner älska o tråka ovänner o se tiden an o drömma o slå ihjäl o fundera på ena o andra o börja studera skyddsrumsteknik o logga femhundra cacher o tråka vänner o vilja hämnas o vilja läka o pröva o pirra o se ålderdomen an och tycka knoll o tott har mer att visa o irra upp o ner Claes*Ohlson o j*ula o glömma tvätta o vilja vänta o vilja välja matta o bygga om badrummet o kanske börja bugga o starta bränder o mossa av uppfarten o pröva nya stilar o smyga runt o fota o glömma lösa in kupongerna o låna varandras manicker o tvätta varandras bilar. O vattna varandras gräsmattor...

Ingen vet var eller vems barnen är...

SD måste ändå vara sur. Varför SD sur? För att allt roterar?

Värmeljuset o janis är på tal samtidigt. Nåt är inte friskt där.

Vad går LW:s sista cache ut på, den som ska ligga vid planket? Känsligt göra cache när SD åker till USA och inte kan kontra?

(Man borde i stället kanske fråga sig, hur i h-e kunde de överleva så länge...?)

(Varför är allt en trasa?)
(Finnes: Beg. Livspussel, 25.000 bitar; nårra kanske borta)

Bra sammanfattning!
Citera
2020-04-03, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tvivlar på att SD kan känna äkta kärlek.

Kan han känna ånger över hur han har behandlat HD, att han har mördat, att han behandlar barnen för hårt? För det är ånger man känner när man ser att man gjort någon som man älskar illa. Man önskar att få det ogjort.

Jag tror att det viktigaste för honom är SD, SD och SD. Hans image. Och att han har allt det som visar vem han är; Mr Nice och Mr Perfect. I den bilden ingår att han har familj, hus, bil, bra jobb och är ansedd i sitt villakvarter, på jobbet och inom geocachingen. Sedan kan han kosta på sig att ha en affär på sidan om. Hemlig naturligtvis.

När hans perfekta yta spricker och L*ena inte "lyder" och vill ha mer än att bara vara "ett fritidsfördriv", då krävs det kontroll. Det är ju det som krävs för att hålla alla bollar som han vill hålla i luften samtdiigt.

Att avvara något av det som han tycker sig ha rät till, det är det inte tal om.

Men när hans tidfördriv har visat att han inte är så perfekt och hans fru inte längre litar på honom, då måste allt kontrolleras än hårdare. RT. Kortare.

Det finns inte i hans värld att han ska lämna något av det han vill ha, utan han sköter det bara under mer och hårdare kontroll.

Från att ha haft två kvinnor som båda mått dåligt, börjar båda söka sig utåt. Från honom. Mot andra. De verkar må bättre.

Utan honom....

Kontrollen måste återtas.
L*ena går inte att kontrollera.
Bort med henne.

Nu återstår att bevisa för HD vad han har gjort för henne.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Min teori var från start att det hanslade om att SD förlorade kontrollen över HD och L*ena samtidigt. Att det blev för mycket för honom.

Däremot hade jag nog fel om det mesta i övrigt.

Han ville återta sin familj och städade bort smutset som kröp innanför skinnet i hans lekamen. Total sanering när inte lättstädningen funkade längre.
Citera
2020-04-03, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ändå sa hans vänner direkt: ”så skönt att
han inte är hemma”, när de fick veta att
LW var försvunnen.

Och att de tänkte ’om SD är misstänkt så
måste ju polisen även misstänka coco_c’.
Så någon konflikt måste väl ändå ha funnits?

Hittar inga förhör med honom så de bör finnas i slasken. Jocke beskrivs som hetlevrad men inte som våldsbenägen. Han och Lena hade en kortvarig relation, det talas om ”några veckor” av någon, om ”några månader” av en annan (JG). De flesta uppgifterna tyder på att det var under 2015, någon säger kanske 2016 och någon 2017.

Enligt vittnesmål var det coco_c som avslutade förhållandet. Anledningen ska ha varit att att han inte fick berätta att dom var tillsammans. ”Lena W ville inte göra förhållandet offentligt för att hon kände sig hotad från Stefans sida när det kom till henne och hennes barn.”

Det finns inget som indikerar att coco_c skulle ha någon form av missbruk, ”snarare tvärtom”. ”Han kan dricka någon öl men har aldrig blivit berusad i mitt sällskap” säger en vän. Under våren/sommarn -17 hade Coco_c en relation med en tjej, S som sedan lämnade honom. Efter det har han inte haft någon ny utifrån vännens kännedom. Alltså en ny flickvän efter LW.

SD och coco_c hade en besvärlig konflikt som vännen uppger ha berott på att SD var väldigt svartsjuk på hans umgänge med LW och tog tid som SD ville spendera med henne. Coco_c och SD kunde inte vistas på samma plats. ”Var den ena där vägrade den andra gå dit.”

Den som uttryckt misstanke om att coco_c var inblandad är JG. Han hade, liksom SD en konflikt med coco_c. Vari JGs konflikt bestod är oklart för mig. Därutöver är det SD som pekar ut honom och påstår att LW kände sig hotad: ”antingen att han var utanför hennes lägenhet eller att hon misstänkte att det ... hon misstänkte att han förföljde henne från jobbet..eh...och att hon var rädd för att bli skadad fysiskt.” Det ska ha varit 2015.

Som jag ser det är det signifikativt att dessa uppgifter kommer just från JG och SD. LWs kloka och goda vän JF säger å andra sidan att ”Lena har aldrig uttryck oro eller rädsla kopplat till honom. Hon har heller aldrig sagt att det förekommit våld mellan dem.”

Den sista chatten mellan LW och coco_c tyder på att de hade ett vänskapligt förhållande. Jag tror att vi måste avskriva det här spåret som en av de ”Mollgor” som SD och hans krets behöver som villospår. De fakta som finns ger i övrigt inget som helst stöd för att han skulle vara inblandad.
Citera
2020-04-03, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Här är några objekt hon jonglerar med som hade hon den värsta kvinnoförakt ,,,flåt mansföraktet..

Aktbilaga 371 (2). Pdf
2018-04-02 00:42 Lena Wesström: Själv uppvaktas jag hårt av Jörgen från Umeå, catchare, var här i dag
2018-04-02 00:42 Lena Wesström: Och av Tommy härifrån, skidåkare/cyklist/löpare/triatlet..
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Och av Peter, catchare men honom är jag HELT ointresserad av.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Alltjämt av Anders skidåkare i klubben, honom jag åkte slalom med i Sälen när jag bröt benen.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Egentligen av Mattan som fortsätter hoppas.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Flörtar själv med jimmy hårdrockaren i Rotebro som jag var med hela förra helgen.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Svarar inte när Kenneth hör av sig.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Svarar inte när en galen göteborgare hör av sig.
2018-04-02 00:44 Po*ntus Gu*nnarsson. Åh jag känner mig som en mycket lågmäld älskare.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Slutat träffat Reza från förra jobbet som jag då och då umgåtts med.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Slutat träffa Roland från förra jobbet jag då och då umgåtts med.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Vem mer, vem har jag glömt.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Jag är fullständigt galen.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Just ja, Stefan såklart, otroligt dålig relation, träffar honom ändå då och då.
Älskarna var så många att hon själv inte vet om hon glömt någon..
… [ Visa mer ]

Moschata:
"Umgås och flirta litet"?

Aktbilaga 150 vittnesförhör (5) sid 112-113 (Jenny psykolog och har känt Lena sen gymnasietiden)
Ur förhör:

... Jenny upplever det som att Lena har haft anknytningsproblem och separationsångest i intima relationer. När hon blivit lämnad har hon alltid tagit det så hårt, så var det redan under gymnasietiden.

När hon träffade Ulf så kände Lena att hon träffat rätt. Lena bodde i Stockholm då och Ulf i Karlskoga och de träffades på helgerna. Varje gång de skildes åt var Lena helt förtvivlad och hon bara grät. Jenny upplevde att Lena aldrig var riktigt nöjd, hon letade alltid efter drömprinsen. 2013 var Lena på Jennys 40-årskalas och hade då med sig någon som hette Janne. Lena pratade om förlovning redan efter att de varit tillsammans i åtta veckor. Jimmy gjorde strax därefter slut och då var Lena helt förstörd. Slut citat.

Det är den som säger detta som upplever det då, men det är säkert riktigt. Sen detta med stor rädsla för separationer får mig att tänka på Borderline i mindre eller högre grad. För dessa personer finns vara svart eller vitt. Bra eller dåligt. Älska eller hata. Det är liksom på liv eller död.

Men å andra sidan är det en hel del annat som kan yttra sig på liknande sätt. Så det är lite fel av mig att sitta här och diagnostisera en person jag aldrig har träffat.

Förutom att hon kan ha varit precis som vilken random person som helst, men kan ha haft problem med just separationer.
Senast redigerad av zilvereko 2020-04-03 kl. 15:56.
Citera
2020-04-03, 15:59
Medlem
Här och där dyker det upp en del egendomligheter eller guldkorn - vad man nu vill kalla dem. Sedan våren 2017 använder SD "RT" frekvent. Hans motivering är att det är för att HD är i närheten, men han tycks även använda rt då och då för att få slut på diskussionen och stänga av LW.

rt, öppet, rt, öppet osv ibland flera gånger samma dag...

Förhör med SD; 2019-08-29 17:23 diarienr: 5000-K574218-18

FL I: Mm .. du .. SD .. vad betyder RT ?
MT: (tystnad) näe ..
FLI: Vadå nej?
MT: Näe det.. jag kommer inte på det..
FLI: Du kommer inte på? Fundera lite då.
MT: TG vet jag men RT .. näe .. om du säger nån mening eller så .. kanske jag knäcker det.
FLI: Det är inget som du .. som du (ohörbart) .. har använt RT?
MT: Det kan det vara men jag kommer inte på vad det betyder ..
FL I : Du kommer inte på?
MT: Nej .. förmodligen initialerna på nån ..
FL I: Okej? inget annat?
MT: Inte som jag kommer på. Men .. jag förstår ju att det är nått jag har skrivit men ..
FL I: Mm .. det är inget som klingar i .. klingar till om man säger RT? För det är nånting som
du brukar använda. Det ordet.
MT: (tystnad)
FLI: På LWs google-konto .. har vi tagit skärmdumpar på konversationer mellan
dig och LW.
MT: Mm.
FL I: Det är screenshot 2017-06-21 och jag ska bara ta ett exempel här då .. ska läsa upp.
MT: Mm.
FL I: " vi gjorde inget speciellt ikväll det var som vanligt det betyder att det är svårt att
öppna .. ville lägga mig med TG för en stund sedan valde och vara uppe extra for dig" .. det är
alltså du som skriver det här .. eller din telef. . . från din telefon. Så kan vi säga.
MT: Ah jo men det.. ah .. men vi behöver inte tvivla det ..
FLI: Ni behöver inte tvivla, det är alltså du?
MT: Ja det är ..
FLI: Känner du igen det här när jag börjar läsa nu? Nej?
MT: Nej men du vet ju omfattningen på våran chat det här så att eh ..
FL I: Ja. " du ska lyda blint vid RT. Alltid"
MT: Ahhh . . . jo .. ah jag kom på.
FL I : Kan du berätta vad RT är?
MT: Eh .. ja vi ska se .. det är en förkortning och det står för ... radiotystnad står det för.
Citera
2020-04-03, 16:01
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
SD och coco_c hade en besvärlig konflikt som vännen uppger ha berott på att SD var väldigt svartsjuk på hans umgänge med LW och tog tid som SD ville spendera med henne. Coco_c och SD kunde inte vistas på samma plats. ”Var den ena där vägrade den andra gå dit.”

Den som uttryckt misstanke om att coco_c var inblandad är JG. Han hade, liksom SD en konflikt med coco_c. Vari JGs konflikt bestod är oklart för mig. Därutöver är det SD som pekar ut honom och påstår att LW kände sig hotad: ”antingen att han var utanför hennes lägenhet eller att hon misstänkte att det ... hon misstänkte att han förföljde henne från jobbet..eh...och att hon var rädd för att bli skadad fysiskt.” Det ska ha varit 2015.

Som jag ser det är det signifikativt att dessa uppgifter kommer just från JG och SD. LWs kloka och goda vän JF säger å andra sidan att ”Lena har aldrig uttryck oro eller rädsla kopplat till honom. Hon har heller aldrig sagt att det förekommit våld mellan dem.”
Det är inte konstigt att JG också hade en konflikt med coco_c om SD hade det.
Det bekräftar bara att han är SD:s lilla knähund som alltid lyder och gör som SD säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in