2020-04-03, 14:41
Medlem
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Här är några objekt hon jonglerar med som hade hon den värsta kvinnoförakt ,,,flåt mansföraktet..

Aktbilaga 371 (2). Pdf
2018-04-02 00:42 Lena Wesström: Själv uppvaktas jag hårt av Jörgen från Umeå, catchare, var här i dag
2018-04-02 00:42 Lena Wesström: Och av Tommy härifrån, skidåkare/cyklist/löpare/triatlet..
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Och av Peter, catchare men honom är jag HELT ointresserad av.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Alltjämt av Anders skidåkare i klubben, honom jag åkte slalom med i Sälen när jag bröt benen.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Egentligen av Mattan som fortsätter hoppas.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Flörtar själv med jimmy hårdrockaren i Rotebro som jag var med hela förra helgen.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Svarar inte när Kenneth hör av sig.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Svarar inte när en galen göteborgare hör av sig.
2018-04-02 00:44 Po*ntus Gu*nnarsson. Åh jag känner mig som en mycket lågmäld älskare.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Slutat träffat Reza från förra jobbet som jag då och då umgåtts med.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Slutat träffa Roland från förra jobbet jag då och då umgåtts med.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Vem mer, vem har jag glömt.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Jag är fullständigt galen.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Just ja, Stefan såklart, otroligt dålig relation, träffar honom ändå då och då.
Älskarna var så många att hon själv inte vet om hon glömt någon..
… [ Visa mer ]

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
:
Att umgås och flirta lite innebär inte per automatik att man delar säng. F ö är det inte hon som står åtalad för mord.

Moschata:
"Umgås och flirta litet"?

Aktbilaga 150 vittnesförhör (5) sid 112-113 (Jenny psykolog och har känt Lena sen gymnasietiden)
Ur förhör:

... Jenny upplever det som att Lena har haft anknytningsproblem och separationsångest i intima relationer. När hon blivit lämnad har hon alltid tagit det så hårt, så var det redan under gymnasietiden.

När hon träffade Ulf så kände Lena att hon träffat rätt. Lena bodde i Stockholm då och Ulf i Karlskoga och de träffades på helgerna. Varje gång de skildes åt var Lena helt förtvivlad och hon bara grät. Jenny upplevde att Lena aldrig var riktigt nöjd, hon letade alltid efter drömprinsen. 2013 var Lena på Jennys 40-årskalas och hade då med sig någon som hette Janne. Lena pratade om förlovning redan efter att de varit tillsammans i åtta veckor. Jimmy gjorde strax därefter slut och då var Lena helt förstörd. Slut citat.
Senast redigerad av Moschata 2020-04-03 kl. 15:00.
Citera
2020-04-03, 14:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amanda.Schulman
Ah.. Snyggt

Jag glömde att poängtera att L*ena säger att hon mår rätt bra!

Det kan ju inte vara optimalt för SD att BÅDA hans kvinnor är på väg ifrån honom och då mår de mycket bättre! Men nya karlar dessutom.

Han kämpade på ja.
Kämpade på för att hala tillbaka HD som höll på att simma iväg med en annan fisk och för det krävdes det att ta bort det som han tänkte kunde vara hindret.

Det löste han "smidigt", på sitt sätt så att HD fick förstå att han verkligen gjorde allt för henne. Det ultimata beviset. Så att hon måste återvända.

Om han "bara" hade låtit bli L*ena, så hade inte HD kommit tillbaka (förmodligen). Hon skulle inte tro att han avslutade. Varför skulle hon tro det? Han hade ju aldrig hållit det löftet tidigare?

Nu står HD i evig tacksamhetsskuld till SD.
Han har ju gjort allt (till och med dödat) för hennes skull.

15 maj-18 kl 16:37 skriver SD till HD- "Det ska bli så bra nu" (Aktbil 145, sid 148)
Citera
2020-04-03, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Jajaja lunga ner dig nu, kvinna.
Det är inte ens ett indicium. Vad det har med mordet att göra kan man verkligen fråga sig.
Skrämmande likt den kvasi juridiska fortsättningen på skvallret i tråden.

Inte ens ett indicium, men en beskrivning av ett beteende vid ett antal tillfällen.
SD har ju försvarat sig med att han brukade ta en bild och skicka till henne och då brukade hon öppna dörren - för att inte väcka ev sovande barn. Alt knacka på fönsterblecket.
Om denna speciella gång handlade om att han fotade fler gånger än vanligt för att hon inte öppnade,
hade hon en annan man där var ju fototagning mer diskret än knacka på fönsterblecket.
Det är långt ifrån utslagsgivande för hans skuld.
SD är ju liksom alltid en uppfinningsrik herre.
Citera
2020-04-03, 14:53
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Det kan ju inte vara optimalt för SD att BÅDA hans kvinnor är på väg ifrån honom och då mår de mycket bättre! Men nya karlar dessutom.

Han kämpade på ja.
Kämpade på för att hala tillbaka HD som höll på att simma iväg med en annan fisk och för det krävdes det att ta bort det som han tänkte kunde vara hindret.

Det löste han "smidigt", på sitt sätt så att HD fick förstå att han verkligen gjorde allt för henne. Det ultimata beviset. Så att hon måste återvända.

Om han "bara" hade låtit bli L*ena, så hade inte HD kommit tillbaka (förmodligen). Hon skulle inte tro att han avslutade. Varför skulle hon tro det? Han hade ju aldrig hållit det löftet tidigare?

15 maj-18 kl 16:37 skriver SD till HD- "Det ska bli så bra nu" (Aktbil 145, sid 148)

Så du tror inte längre på motivet
svartsjuka?
Citera
2020-04-03, 15:00
Medlem
Lova33s avatar
Citat:

Han kämpade på ja.

Finns ingen logik i att HD skulle gå tillbaka till SD efter att han mördat LW.

Vem vill vara ihop med en mördare?

"Evig tacksamhetsskuld"?? Snarare det rakt motsatta...
Citera
2020-04-03, 15:04
Medlem
Citat:

Han kämpade på ja.

Jaa ... Han till och med dödar för att bevisa sin kärlek. Sista försöket.
Undrar vad han skulle svara på frågan om han tycker det är rätt eller fel att döda en annan!
Så kanske inte åklagaren får fråga ..?
Citera
2020-04-03, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
svartsjuka?
Motivet är att massa problem skulle lösa sig för Stefan. Trodde han.
Citera
2020-04-03, 15:06
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Läs ovanstående citat. Ja och hon polisanmälde men tog senare tillbaka den polisanmälan. Bilderna var utifrån och in dvs han fotade både sig själv ståendes utanför hennes hus och skickade bild att han skulle titta till henne fler dagar. Han fotade även in i hennes hus både när hon inte var där och när hon hade sällskap utan hennes kännedom.

Okej inga foton inne då. Men värmeljus. Är det i nåt upptrappat skede då? Där hon håller emot? Eller hon kör på med honom som om ingenting fast hon har sagt stopp till sig själv och har 387 idéer om att gå vidare, dyr terapeut betald av det allmänna och 93 vänner djupt(?) engagerade och 397 andra agnar ute, och polisen på helspänn (nåja)? Så HD:s skilsmässan blir nåt slags klartecken för LW mest, men ingen annan?
Men LW måste ha blivit ihjälslagen av ngn anledning...
Skilsmässans prövotid startar kanske i februari? Sen finns eoner av kosmisk rumtid kvar till början av maj för de här mänskorna. De hinner älska o tråka ovänner o se tiden an o drömma o slå ihjäl o fundera på ena o andra o börja studera skyddsrumsteknik o logga femhundra cacher o tråka vänner o vilja hämnas o vilja läka o pröva o pirra o se ålderdomen an och tycka knoll o tott har mer att visa o irra upp o ner Claes*Ohlson o j*ula o glömma tvätta o vilja vänta o vilja välja matta o bygga om badrummet o kanske börja bugga o starta bränder o mossa av uppfarten o pröva nya stilar o smyga runt o fota o glömma lösa in kupongerna o låna varandras manicker o tvätta varandras bilar. O vattna varandras gräsmattor...

Ingen vet var eller vems barnen är...

SD måste ändå vara sur. Varför SD sur? För att allt roterar?

Värmeljuset o janis är på tal samtidigt. Nåt är inte friskt där.

Vad går LW:s sista cache ut på, den som ska ligga vid planket? Känsligt göra cache när SD åker till USA och inte kan kontra?

(Man borde i stället kanske fråga sig, hur i h-e kunde de överleva så länge...?)

(Varför är allt en trasa?)
(Finnes: Beg. Livspussel, 25.000 bitar; nårra kanske borta)
Senast redigerad av Lonnrot 2020-04-03 kl. 15:09.
Citera
2020-04-03, 15:08
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Vi vet att det inte stämmer för coco_c som
var ensam hemma.
Hela tiden har det skrivits i tråden att han
var i Polen. Varför denna lögn?

Om de har missat honom så kan det finnas
fler.

Eftersom SD är som han är och eftersom
alla LWs vänner har pekat med hela
handen på SD från första början så är det
inte konstigt om utredarna har varit säkra
på att han är GM. Och har försökt hitta
bevis för att styrka det. Det kanske inte
har gjort dem så motiverade att kolla upp
andra möjliga GM?

Herr SD är ju en intelligent man sägs det - han borde väl framfört detta igår när han hade chansen? Alternativt under förhör för att försvara sig själv? Försvaret borde reagerat över detta? Nä jag tror att med en så stor FUP och en så stor slask så är alla andra gärningsmän uteslutna. Vi får nog lita på detta. Det bästa SD fick fram igår var ju grannen med hunden som han träffade på den 12:e
Citera
2020-04-03, 15:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
svartsjuka?

Jag tvivlar på att SD kan känna äkta kärlek.

Kan han känna ånger över hur han har behandlat HD, att han har mördat, att han behandlar barnen för hårt? För det är ånger man känner när man ser att man gjort någon som man älskar illa. Man önskar att få det ogjort.

Jag tror att det viktigaste för honom är SD, SD och SD. Hans image. Och att han har allt det som visar vem han är; Mr Nice och Mr Perfect. I den bilden ingår att han har familj, hus, bil, bra jobb och är ansedd i sitt villakvarter, på jobbet och inom geocachingen. Sedan kan han kosta på sig att ha en affär på sidan om. Hemlig naturligtvis.

När hans perfekta yta spricker och L*ena inte "lyder" och vill ha mer än att bara vara "ett fritidsfördriv", då krävs det kontroll. Det är ju det som krävs för att hålla alla bollar som han vill hålla i luften samtdiigt.

Att avvara något av det som han tycker sig ha rät till, det är det inte tal om.

Men när hans tidfördriv har visat att han inte är så perfekt och hans fru inte längre litar på honom, då måste allt kontrolleras än hårdare. RT. Kortare.

Det finns inte i hans värld att han ska lämna något av det han vill ha, utan han sköter det bara under mer och hårdare kontroll.

Från att ha haft två kvinnor som båda mått dåligt, börjar båda söka sig utåt. Från honom. Mot andra. De verkar må bättre.

Utan honom....

Kontrollen måste återtas.
L*ena går inte att kontrollera.
Bort med henne.

Nu återstår att bevisa för HD vad han har gjort för henne.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Min teori var från start att det hanslade om att SD förlorade kontrollen över HD och L*ena samtidigt. Att det blev för mycket för honom.

Däremot hade jag nog fel om det mesta i övrigt.
Citera
2020-04-03, 15:17
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon tog inte tillbaka anmälan för att hon tyckte den var onödig, utan för att hon var rädd för SD när han skulle få veta om denna anmälan. Hon anmälde även bilincidenten. LW var rädd för SD. Ändå var hon väldigt lockad av honom. Något hos honom attraherade henne trots hans våldsamma och hotfulla sida som hon faktiskt var genuint rädd för. Intellektuellt förstår jag mixen av detta, men eftersom jag inte varit i situationen så kan jag inte helt relatera till det.

Förresten: vet du om polisen gick vidare med detta? Jag vill minnas att polisen LW pratade med sa något om att detta kunde falla under allmänt åtal och att det inte var upp till LW att ta tillbaka anmälan. Eller minns jag fel?

Nä är helt med dig där hon tog inte tillbaka anmälan för att hon ansåg den var onödig utan för att hon var rädd. Det är väldigt vanligt att kvinnor gör det och ett stort problem. Nu är min hjärna inte helt vettig - hemma sjuk - men om jag minns rätt så blev hon informerad om att det kunde gå under allmänt åtal och jag vill minnas att vid den ena av incidenterna blev hon inte bemött så bra av polisen men att vid det andra tillfället var polisen väldigt empatisk och satt länge och pratade med henne - jag vill minnas att det var detta tillfället som menades då. Båda incidenterna gick inte vidare pga brist på bevis / ord mot ord.

Jag har varit där - varit i en relation med en väldigt destruktiv man som gjorde mig väldigt väldigt illa och jag kan förstå det fullt ut. Jag kan också förstå att det utifrån sett inte går att förstå. Det är så ologiskt att en människa kan få en att agera så tokigt. Och att det är svårt att gå. Det finns ju otaliga bevis genom åren också på kvinnor som anmäler - tar tillbaka anmälan - går tillbaka till mannen trots att de upprepat antal gånger säger "detta blir min död". Det är något med det där destruktiva som ändå lockar.

Det enda sättet att komma åt det är att inse att man aldrig kan förändra någon annan utan bara sig själv. Det behövs åratal av självarbete och självinsikt och att bygga upp sig själv och inse sitt värde. Jag tror att LW hade kommit till insikt. Jag hade önskat för hennes barns skull att hon fått komma längre.
Citera
2020-04-03, 15:19
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Finns ingen logik i att HD skulle gå tillbaka till SD efter att han mördat LW.

Vem vill vara ihop med en mördare?

"Evig tacksamhetsskuld"?? Snarare det rakt motsatta...

Fast det rapporteras att dom är lyckligare än nånsin och väldigt aktiva i burkletandet efter mordet under tiden han är i frihet vilket ju är rätt länge...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in