2020-04-01, 19:57
Medlem
HermaeusMoras avatar
Det är ingen fara men kanske inte så bra att röka ifall du tar lergigan mot ångest och rökat ger ångest ibland det motverkar ju medicinen som du tar av en anledning.
Välj en av dom och sluta med den andra istället men du kan blanda det utan några problem om du nu vill det .
Citera
2020-04-01, 20:04
Medlem
Niiz125s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermaeusMora
Det är ingen fara men kanske inte så bra att röka ifall du tar lergigan mot ångest och rökat ger ångest ibland det motverkar ju medicinen som du tar av en anledning.
Välj en av dom och sluta med den andra istället men du kan blanda det utan några problem om du nu vill det .

Håller med i ditt påstående, men ofta mår jag bra i skallen när jag röker. Det är den "kroppsliga" känslan som kan framkalla lite ångest ibland.

Har du något vetenskapligt på att det går att blanda? Inte för att jag inte tror dig, men jag är försiktig :P
Citera
2020-04-01, 20:10
Medlem
HermaeusMoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niiz125
Håller med i ditt påstående, men ofta mår jag bra i skallen när jag röker. Det är den "kroppsliga" känslan som kan framkalla lite ångest ibland.

Har du något vetenskapligt på att det går att blanda? Inte för att jag inte tror dig, men jag är försiktig :P
Har tyvärr inget jag kan länka till men när jag höll på med cannabis så hörde man och även läste här på Flashback att cannabis går och blanda med allt, men jag kan självklart ha fel men har aldrig hört eller läst något om just att cannabis är farligt att blanda med något annat.
I denna tråden kan du nog hitta mer svar på din fråga det är cannabis faq tråden
(FB) Cannabis FAQ
Citera
2020-04-01, 23:23
Medlem
Det går bra i mindre doser. Tagit som mest 50mg lergigan och rökt samtidigt. Skulle säga att det kan boosta rökat litegrann
Citera
2020-04-02, 09:19
Avstängd
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niiz125
Hej,

Jag har tuggat Escitalopram i 1+ år nu, och det har inte varit något problem att röka under tiden. Jag var lite försiktig först men det visade sig inte vara några problem. Jag tar även Lergigan vid behov, men när jag tar det så undviker jag att röka.

Rökat kan framkalla ångestkänslor då och då, och jag funderar just på om det är ok att ta Lergigan samtidigt som man röker?

Jag är väldigt försiktig med att blanda saker och ting, men jag skulle gärna vilja veta om det går utan problem. Det handlar alltså inte om att ta 10 tabletter Lergigan, utan jag kör vanligt dos (25-50mg).

Tack på förhand!
Det är ok men ta inte för mycke av vardera sålänhe du inte tål det
Citera
2020-04-02, 10:29
Moderator
Morfar-52s avatar
Tråd: "Cannabis + lergigan, ok?" infogad./mod
Citera
2020-04-03, 08:08
Medlem
Hej alla! Skulle verkligen uppskatta seriöst svar. Har ingen tolerans på sub med viss på benso. Tog 5 mig klonazepam igår o i förrgår och var skön utan att vara särskilt flöddrig. Tog 1 mg nu på morgonen och kommer ta en på eftermiddagen. Kan jag ta 0.5 mig sub ikväll utan att noja. Väger ca 100 kg och har tidigare om åren tagit toppar med h utan problem men det var många år sedan. Tacksam för svar!
Citera
2020-04-03, 10:48
Medlem
Är ju lång halveringstid på klona så tog man 5 mg igår och i förrgår så finns det väl kvar en hel del ikväll men bör ju vara lugnt med 0.5 mg sub. Har ju viss tolerans av bens men inte opiater
Citera
2020-04-03, 12:46
Medlem
Nyss tagit ca 230mg concerta depot som.jag tuggat, hög cns tolerans så känns inte mycket, en shot sprit, rökt gräs och tog 30mg valium vid midnatt om det har betydelse.

Kan jag skicka i mig en 300mg Lyrica? Aldrig prövat Lyrica innan. Blir det roligare eller bara snurrigt?

Edit. Några gram L tyrosin i förmiddags också för att boosta Concertan.
Citera
2020-04-03, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SDless
Hej alla! Skulle verkligen uppskatta seriöst svar. Har ingen tolerans på sub med viss på benso. Tog 5 mig klonazepam igår o i förrgår och var skön utan att vara särskilt flöddrig. Tog 1 mg nu på morgonen och kommer ta en på eftermiddagen. Kan jag ta 0.5 mig sub ikväll utan att noja. Väger ca 100 kg och har tidigare om åren tagit toppar med h utan problem men det var många år sedan. Tacksam för svar!

Ingen som vet?
Citera
2020-04-03, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SDless
Ingen som vet?

Kör på. Sub och benzo i så små doser borde inte vara någon fara. Har låg tolerans sub, medelmåttig på benzo. Men ett par habbar är ett måste för att jag ska kunna nodda.

2-3 Alpra och några sträck sub är ju så nice. Men man får känna sig fram.
Citera
2020-04-03, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Befelhafvarn
Kör på. Sub och benzo i så små doser borde inte vara någon fara. Har inte särskilt hög tolerans på sub, medelmåttig på benzo. Men ett par habbar är ett måste för att jag ska kunna nodda.
Ja, tack. Har gjort det och lite sunt förnuft räcker långt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in