2020-04-02, 11:23
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Sorgligt att de behandlar patienter utan att varken sätta sig in i hur medicinen fungerar eller hur den skall användas.

1. Klorokin skall kombineras med zink. Klorokinet möjliggör för zink att komma in i cellen där zinket förhindrar virusets förökning. Det är alltså zink som är det verksamma ämnet.

2. Ett flertal studier har visat ännu bättre effekt om man nu lägger till antibiotika i behandlingen.

3. Liksom andra antivirala medel så ges störst effekt när de sätts in tidigt. Dvs. långt innan den sjuke hamnar på intensiven. När de hamnar där är det nästan alltid för sent.

Absurt att avfärda en behandling när de använder den helt fel.

Andra antivirala? Klorokin är knappast ett antiviralt medel. I alla fall inte menat som det på något sätt.
Citera
Medlem
Paladins avatar
Nu har det börjat droppa in nya fall här till alla er konspirationsteoretiker som undrar:

https://platz.se/coronavirus/
Citera
Medlem
Dags att ställa frågan -

Någon härinne från Stockholm som blivit smittad eller känner någon som blivit smittad?
Citera
2020-04-02, 11:24
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det verkar som om åtgärderna genererar väldigt många presskonferenser. Jag skulle vilja se att åtgärderna genererar mer resurser till vården.

Inget nytt framkommer ju under de där presskonferenserna.
Citera
2020-04-02, 11:25
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Problemet är att dom ränner i köpcentrum, på tunnelbanor/bussar, affärer inne i stan osv. Man kan ju motionera och vara ute utan att ränna på folktäta delar. Än så länge har den gruppen inte lyssnat på dom uppmaningar som basonerats ut i nationell tv och radio.

Men jag håller med dig om att det finns massa nackdelar med att en befolkning ska hållas inne i karantän. Men nu är problemet att 98% av dom som dött i Sverige är 70-100 år gamla. Och då kanske man måste sätta den gruppen i karantän. Att dom själva smittas drabbar ju inte bara dom själva utan hela samhället. Hade dom lyssnat på uppmaningarna så är jag övertygad om att dom allra flesta hade levt idag, med undantag för några få som smittats via vården.
WHOs linje om att det är de smittade som ska isoleras är väl ändå bäst. Det är välmotiverat och innebär en begränsad tid för var och en som råkar ut för det, inte att stora delar av ett samhälle ska genomlida en isolering under månader upp till år i väntan på ett säkert vaccin - samtidigt som sjukvårdspersonal som ofta smittas fortsätter sprida viruset.
Citera
2020-04-02, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Vi har inte behov av att andra länders medborgare kommer in och läxar upp oss. De får lösa sina egna problem och vi löser våra.
I live in Göteborg and have lived in Sweden for ten years. Så ja, tyvärr har jag ett egenintresse i hur detta katastrof skötts här, och tyvärr, så går de åt helvete. Dags å sluta blunda inför den.
Citera
2020-04-02, 11:26
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Det är väldigt mycket Sverige inte haft möjlighet att göra som andra länder haft möjlighet att göra.

Munskydd, testkit, plasthandskar och så vidare växer ju inte direkt i jorden, dom produceras av ett företag.

I USA har man beordrat företag att producera ventilatorer, vissa länder har börjat 3D printa kritiska delar och så vidare.

I sjukvården använder man ALLT som finns, dykaggregat, dykmasker, overheadbilder.

Senfärdighet tror jag det kallas...

Ja, alla på den här tråden visste ju i alla fall vad som skulle komma i samhället. Synd att inga på FHM finns på Flashback......
Citera
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrfena
På vilken sida står ni då...?

Resten av världen linjen eller den Svenska?

Jag står på den Svenska iaf.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1n9MBX/engelsmannen-chockade-over-sveriges-oppna-skolor
Jag står inte på någon utav dem.
Citera
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Vi är flera i den här tråden som har velat stänga redan för flera veckor sedan.
Fast bättre sent än aldrig.

Användaren .adidas. jämför oss med Rumänien och hävdar att trots att de gjort en LOCKDOWN på sitt land i tidigt skede har de minsann 80 döda 😅

Skulle det på nåt sätt vara ett bra argument eller jag förstår inte?

Jag tänker, Rumänien har 20 miljoner invånare. Dubbelt så många som Sverige alltså ! Vi har snart 300 döda, dvs nästan 4ggr fler döda på en hälften så stor befolkning.

Detta innebär att vi har 8 (!!!) Gånger fler döda just nu per capita, än Rumänien.

Och idioten .adidas. sitter och gottar sig i sina egna fail kommentarer och argument snacka om självmål
Citera
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
C19 registrerar 2224 smittade 177 iva och 149 döda?? Öhh var dubbelt för en timme sedan vad har hänt?

Jag ser 5009 fall 394 IVA 259 döda
Citera
2020-04-02, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Jag ser 5009 fall 394 IVA 259 döda
Japp såg felet.. det var jag som klickat in på fel datum eller sånt tog bort posten
Citera
2020-04-02, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
-

Du tryckte på stockholm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto