2020-04-02, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Snowflake! Kul att höra att du tycker dina sekundära behov av plastikoperationer går före liv.
Med all respekt för att jag håller med dig i sak men kirurgavdelningarna belastas nog inte pga COVID-19.
Citera
2020-04-02, 04:54
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luddewolsson
Svenskt näringsliv/privata sektorn/aktieägare borde kräva hårdare tag från regering och FHM.

Eftersom förbud och lagar plattar kurvan

(se Danmarks kurva och antalet döda, jag litar inte på FHMs analys av våra lands olika kurvor)

och ekonomiska kraschen lindras, företagare räddas osv så borde privata sektorn kräva hårdare tag från Regeringen och FHM.

Jag tror mer på svenskt näringslivs förmåga att platta kurvan än på regering och FHM. Dessutom håller FHM på att dräpa vårdpersonalen pga ovetenskapliga smittskyddskläder i vårdarbetet.

Mer vinster och mindre vård för skattepengarna är rimligtvis en helkass lösning på virusproblemet. Men Svenskt näringsliv kanske vet bättre.
Citera
2020-04-02, 04:54
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det är inte trams. Man måste ha en viss minsta mängd virus för att testa poitivt oavsett testmetod. Det tar en tid innan virus byggt upp denna mängd. Under denna tid smittar man visserligen inte men vius tillväxer exponentiellt i kroppen.

Visst man kan testa dagligen men hivet alla dessa förutsättningar kommer infektionen ändå kunna spridas inom en population.

Det är helt ok att du förnekar, resultatet kommer att bli detsamma - katastrof! Du och dina gelikar fick precis va de ville, sin vilja igenom! Varsågod!
Citera
2020-04-02, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Fittmössor = feminism, hur bedriver vi kriget mot en osynlig fiende? Jo med feministiskt pandemibekämpning. Kan du se hur det här slutar?
Kopplingen känns inte solklar, nej.

Jag tror att vi kvinnor är lika angelägna om att skydda oss mot sjukdomar som män. Om inte mer, fler kvinnor, än män, är ju ssk, till exempel. . .
Citera
2020-04-02, 04:56
Medlem
Citat:
Det är helt ok att du förnekar, resultatet kommer att bli detsamma - katastrof! Du och dina gelikar fick precis va de ville, sin vilja igenom! Varsågod!
Jag förnekar ingenting. Jag försöker sprida litet kunskap om mikrobiologi . . .
Citera
2020-04-02, 04:57
Medlem
NY Times
A small subset of people infected with the virus are developing serious brain impairments, doctors said.
(artikel bakom betalvägg)
Some Coronavirus Patients Show Signs of Brain Ailments

Doctors have observed neurological symptoms, including confusion, stroke and seizures, in a small subset of Covid-19 patients.
https://www.nytimes.com/2020/04/01/health/coronavirus-stroke-seizures-confusion.html

Från dess "opinion"
As with any other poison, viruses are usually deadlier in larger amounts.
https://www.nytimes.com/2020/04/01/opinion/coronavirus-viral-dose.html?action=click&module=Opinion&pgtype=Homep age
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2020-04-02 kl. 05:00.
Citera
2020-04-02, 04:59
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Hur påverkar kommande val den nuvarande situationen? Kommer Covid19 att försvinna nu om alla röstar rätt 2022?

Nej det kommer inte att förändra nuvarande situation. Men vi andra som vet vad som kommer att hända väntar på den 2:a vågen - är du förberedd på den? Har du läst broschyren: "När krisen eller kriget kommer!"? Ridå!

Det är synd om människorna sa Strindberg. Det är för jävligt egentligen, jag gråter inombords, inte för mig. utan för dig!
Citera
2020-04-02, 05:01
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Kopplingen känns inte solklar, nej.

Jag tror att vi kvinnor är lika angelägna om att skydda oss mot sjukdomar som män. Om inte mer, fler kvinnor, än män, är ju ssk, till exempel. . .

Du får väl gräva lite djupare då. Kan du motbevisa mig så är ingen tacksammare än jag!
Citera
2020-04-02, 05:05
Medlem
Ni som dyrkar Folkhälsomyndighetens och regeringens strategi.. Har vi haft en omfattande testning och smittspårning i Sverige? Hur många länder har vänt sig till Sverige och bett om hjälp med att bekämpa Coronaviruset?

Saxat ur text tv:

Citat:
121 länder har bett Sydkorea om hjälp

121 länder har vänt sig till Sydkorea
för att få hjälp med virustester.
Det rapporterar Reuters.

Sydkoreas omfattande testning och
smittspårning anses ha varit effektiv
för att dämpa spridningen i landet.

-Vi har byggt upp erfarenhet under det
tidiga utbrottet, säger en regerings-
källa som vill vara anonym och inte
uppger vilka länder det handlar om.

https://www.svt.se/svttext/tvu/pages/136.html
Senast redigerad av Pazzamo 2020-04-02 kl. 05:09.
Citera
2020-04-02, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Sverige har inte den logistiska möjligheten att testa den svenska möjligheten under överskådlig framtid.

Det är väldigt mycket Sverige inte haft möjlighet att göra som andra länder haft möjlighet att göra.

Munskydd, testkit, plasthandskar och så vidare växer ju inte direkt i jorden, dom produceras av ett företag.

I USA har man beordrat företag att producera ventilatorer, vissa länder har börjat 3D printa kritiska delar och så vidare.

I sjukvården använder man ALLT som finns, dykaggregat, dykmasker, overheadbilder.

Senfärdighet tror jag det kallas...
Citera
2020-04-02, 05:08
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Jag förnekar ingenting. Jag försöker sprida litet kunskap om mikrobiologi . . .

Kunskap välkomnar vi. Min dotter är biolog, det är jag tacksam för. Kanske är det hon som räddar oss till slut? Då hoppas jag att hon ålägger oss drakoniska åtgärder om något går åt helvete! (Alla idioter förtjänar det!) Min sista önskan är att hon gör det pga att hennes far lärde henne något viktigt: - "Det finns inga dumma frågor!", njae, kanske inte det, men att stå på sig, låt inte en överheten diktera vad du ska tycka, var vaksam, verifiera dina påståenden! Använd din kunskap., mot dumhet finns ingen bot, osv
Citera
2020-04-02, 05:11
Medlem
Citat:
Kunskap välkomnar vi. Min dotter är biolog, det är jag tacksam för. Kanske är det hon som räddar oss till slut? Då hoppas jag att hon ålägger oss drakoniska åtgärder om något går åt helvete! (Alla idioter förtjänar det!) Min sista önskan är att hon gör det pga att hennes far lärde henne något viktigt: - "Det finns inga dumma frågor!", njae, kanske inte det, men att stå på sig, låt inte en överheten diktera vad du ska tycka, var vaksam, verifiera dina påståenden! Använd din kunskap., mot dumhet finns ingen bot, osv
Fråga henne gärna om man alltid testar positivt från dag noll, av en virusinfektion . . .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in