2020-04-02, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmagirl
Kl 15:30 enligt SVT nyheter.

Mina gissningar:

- Tvätta händerna
- Stanna hemma i påsk
- Skydda äldre och de i riskgruppen

Bra det, så många som inte verkar fatta det.
Citera
2020-04-02, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
126 svenskar har dött det här dygnet än så länge enligt källor

Garanterat att dom flesta är äldre som velat runt i folktäta områden trots uppmaningar.

Vilka källor är detta?
Citera
2020-04-02, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
I länder där man testat väldigt mycket samhällen (Italien, Island med flera) så har man sett ett mörkertal på 50% som är asymptomatiska.

50%. Inte 100, inte 1000%.

Det är uppenbart och Britton och Tegnell är polare och utgår ifrån samma felaktiga beräkningar.

Konstigt nog så säger tex Norge att de räknar 40-50.000 smittade och andra länder ligger i samma spann.

Men det kanske är som det tydligen är i denna debatten, någon enstaka forskare med polare på Felhetsmyndigheten vet bättre än världens samlade expertis.

Mitt fetade.

Det kan säkert vara väldigt olika, men den undersökning som gjordes av en hel liten stad, Vo Euganeo i regionen Veneto i Italien, stöder det du säger. När man testade alla 3300 invånarna i staden var det tre procent som var smittade med Corona. Av dessa hade hälften inga symtom.

Att man hittade alla smittade, även de asymptomatiska säger forskarna var avgörande för att man fick bort smittan från staden på ett par veckor. Efter två veckors isolering var det endast en kvarts procent kvar som var smittade. Dessa frisknade också till och staden kunde återgå till normalt liv.

https://www.livescience.com/small-italian-town-cuts-coronavirus-cases-testing.html

Citat:
Following this death, the town was put on lockdown, and all 3,300 residents were tested for coronavirus, according to Sky News.
This mass testing revealed that about 3% of residents were infected with the virus, and of these, about half did not show any symptoms, according to ProMarket, the blog of the Stigler Center at the University of Chicago Booth School of Business. After two weeks of a strict lockdown and quarantine of cases, only 0.25% of residents were infected. The town isolated these last few cases and has since reopened.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Mja, vår (icke-)taktik kan snarare leda till ett angivarsamhälle byggt på godtycklighet.

Fast vad ska man som angivare tipsa om? Allt är ju ändå tillåtet här, jag kan ha fest för 49 stycken 80-åringar i mitt hem, inget kan ändå hända.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Människan menar att världen kommer att gå under om inte varenda människa sätts i karantän, för ett virus som de flesta inte ens märker av. Trams. Rogan kan gott ägna mer tid åt att sitta på pojkrummet och röka DMT istället för att ge utrymme åt alarmister.

Haha efter att snabbt kollat igenom dina tidigare inlägg, undrar jag vem som röker mest DMT, du eller joe rogan LOL

Då har du säkert inget emot ifall en svårt sjuk covid19 patient hostar och nyser dig i ansiktet, du tar samitidigt ett djupt andetag. För att bevisa din poäng att sjukdomen för de flesta knappt märks av.
Citera
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag pekade ut för OUFCompulsive vems intressen man tjänar när man använder överdrivna ord som "Kollaps."

Man tjänar någons intressen om man nämner att sjukvården kollapsar ?

Men om sjukvården kollapsar och man inte nämner någonting, vems intressen tjänar man då ?
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Vem fan lyssnar på dessa idioter? Bättre att använda tiden till något mer vettigt än att lyssna på absolut ingenting nytt!

De säger egentligen ingenting öht. Står och pratar, svaren på frågorna är inga svar alls.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Precis, förut var det för tidigt och nu är det för sent. Undrar vilken sekund det var när det hade varit rätt läge?

Jag har aldrig varit för en nationell karantän i Sverige. Jag skulle inte ens vara det om det dör 300/dygn.

Men ska man införa en karantän så ska det ske mycket tidigt. Titta på Rumänien. Dom införde sin stenhårda karantän dag 1, trots det har dom över 80 döda idag. Ska en karantän vara signifikant verkningsfull så måste det ske i ett extremt tidigt skede. I Sverige var det försent redan för 2 veckor sedan. Att göra det idag är helt huvudlöst.
Citera
2020-04-02, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmagirl
Kl 15:30 enligt SVT nyheter.

Mina gissningar:

- Tvätta händerna
- Stanna hemma i påsk
- Skydda äldre och de i riskgruppen

Samt icke att förglömma: det är allvar nu! Det kommer hålla på länge!
Citera
Medlem
Harrfenas avatar
På vilken sida står ni då...?

Resten av världen linjen eller den Svenska?

Jag står på den Svenska iaf.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1n9MBX/engelsmannen-chockade-over-sveriges-oppna-skolor
Citera
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Vad händer? Är det som man har infört cencur och börjat mörka siffrorna? Eller är det jag som blivit konspiratorisk? Är det nu Folkhälsomyndighetens siffror som gäller?

Helt rätt har du.

Enda sen regeringen på presskonferensen gått ut och sagt att "vi medborgare ska vara källkritiska och endast lyssna på FHMs siffror" så har exakt endast de siffror varit tillgängliga.

De har aktivt gått ut och tystat ner oberoende sidor som jobbat hårt med att hålla statistiken levande och på så sätt se till att vi får riktiga och färska siffror, främst kring antalet döda.

Detta har nu regeringen tystat ned på nåt sätt.

Jag efterfrågar fortfarande kontaktuppgifter för sidan: https://c19.se/

Jag vill fråga dem kring detta, och om regeringen har på nåt sätt kontaktat dem.
Tror däremot att de inte vågar uttala sig om det för om tex Säpo är inblandade så är risken stor att de nu har tystnadsplikt.

Har säpo kopplats in är det med största sannolikhet ett fall om "rikets säkerhet" och då har man de flesta medel till sitt förfogande, inklusive terrorbrottslagen.

Om ni på https://c19.se/ läser detta, pma mig isf. Det är anonymt här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Jag skulle säga att man kan använda Manillaskolan och prinsessan Estelle som riktmärke. Den dagen de springer ut på skolgården bland de andra barnen, först då början faran avta.

Har sett ett par bananrepubliker när det blivit oroligt och man visste ofta innan det vart påtagligt att något skulle hända för regeringen och eliten försvann från landet
Alla hade helt plötsligt ärenden i andra länder eller tog semester.

Vi får se hur vår riksdag, regering och kungahus agerar här.

Skolor skall inte vara stängda.
Folk som inte är sjuka skall gå till arbetet.
Ingen fara att stå och gnida sig med andra i SL.

Någon som tror att ovan grupp följer dessa råd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in