2020-03-30, 17:55
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Är det inte 4 veckors karantän innan man kan se några effekter som är konsensus i tråden? Danskarna verkar ha missuppfattat Flashback.

Jo visst, efter påsk så har man haft den tiden ungefär, eller vad menar du?
Citera
2020-03-30, 17:56
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koshar1
Ojojoj, det här var bra nyheter!

Äntligen!
Ja

Nobelpriset i medicin till Anders

Och middag och medalj med danska drottningen

Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Nej, dom följer inte Anders. Det är en sak att först bromsa kurvan och sen släppa på i kontrollerade former (Läs "Hammaren och dansen"). Det är precis tvärtemot vad vi och Anders gör.
Dom börjar inse fördelarna med Flockimmunitet.
Citat:
Ursprungligen postat av Muadaram
Vad är det "Anders" skall öppna efter påsk?
Svenskarnas hjärtan
Citera
2020-03-30, 17:57
Medlem
kato85s avatar
Stockholmare, oroa er inte, Fillipa Rheinfeldt säger att Nya Karolinska kommer bli kronjuvelen inom den svenska vården!!!

Med miljarder nedspolade i detta projekt så kan Nya Karolinska stoltsera med två (2) ECMO-apparater som kan ges till två stycken lyckligt lottade patienter!

Vilka dessa två lyckliga patienter blir är upp för spekulation, men mycket pekar på att de bor på Drottningholm
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Jo visst, efter påsk så har man haft den tiden ungefär, eller vad menar du?

Så hur vet man att man fått effekt? Det är 2 veckor till påsk
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Underlaget
När jag läser ett inlägg med orden "i vanlig influensa" eller "bara 80+ åringar" blir jag instinktivt irriterad och skrollar vidare snabbt som fan. Trodde inte att jag brydde mig men tydligen inser jag undermedvetet allvaret i det här.

Eller bara stör jag mig i allmänhet på att folk kommer med samma argument och inte fattar att det sagts flera tusen gånger tidigare.

Horribelt vidriga människor och jag skulle aldrig kunna umgås med en människa som uttrycker sig så. Speciellt när de inte vågar säga det i ansiktet på en läkare
Citera
2020-03-30, 17:58
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Tjingtjong-kommunisterna har fastnat med fingrarna i ljugburken igen.

More Evidence China Is Lying; Number Of Urns More Than Double Reported Coronavirus Deaths

https://www.infowars.com/more-evidence-china-is-lying-number-of-urns-more-than-double-reported-coronavirus-deaths/

Ja, har läst om sådant hos lite olika källor. Om hela sanningen kommer fram får vi väl se. Folk i Kina, bl.a. Wuhan och utanför har räknat på hur mycket krematorierna gått, beställda urnor, hur många sådana som lämnats ut m.m.
Fast det verkliga antalet kanske aldrig blir känt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Tittar man på nya dagliga fall i Danmark så är det ändå tydligt att det ökar (bortsett från en dag tidigt i mätningen). Hur kan dom då säga att det minskar? Är det helt enkelt så att dom tror att sjukvården klarar en högre takt med patienter?

Danmark hade tidigt 1200 respiratorer, många fler än Sverige.
Dom är bättre förberedd helt enkelt.
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Troll = användare som inte delar min insnöade världsbild, alternativt konton som inte är speciellt aktiva, dvs människor med verkliga liv utanför konspirationstrådarna. Jösses, ni är sjukt underhållande, det må jag säga
Jag tycker sådant här är sjukt underhållande.

Tegnell sa i en intervju den 11 Mars att anledningen till att han åkte till Somalia var för att förebygga att de inte får samma problem som Sverige. Sverige som hade några importfall från Italien för tillfället och att de även skulle peaka och vi skulle se lite ströfall efter det. Några dagar senare dör en handfull somalier i Sverige.
Hur många skidåkande somalier kom hem till Somalia efter sitt sportlov?
Behövs väl inte så mycket sunt förnuft för att förstå att de han sa i en intervju den 8 Mars var bara bullshit.
Citera
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorAndreFlo
Du har ingen aning om det fungerar i Kina eller inte. Kinesiska nyheter och siffror är inte vatten värda.

Det finns bilder från den drabbade staden, de har öppnat den och fabrikerna är igång. Karantän fungerar, det har det alltid gjort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det är tydligen mer synd om vissa. När jag blev arbetslös vart man behandlad som en snyltande latmask som inte ville jobba. Det var ett tak i a-kassan som gav mig ca 60% av lönen i ersättning, en veckas karens och man var tvungen att var medlem i 12 månader innan man fick ersättning. Är det mer synd om de som blir arbetslösa idag?
Ja fan..annars var noga som satan med i det byråkratiska helvetet som det varit..nu släpper dom alla tyglar för många är tydligen oroliga..
Citera
2020-03-30, 17:59
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Märks tydligt att både Danmark och Norge sköter detta bättre än oss:

Smittade, nya smittade, döda, nya döda
Danmark:
2,577 +182 77 +5

Norge:
4,436 +152 32 +6

Sverige:
4,028 +328 146 +36

Dock bör man inte glömma att Sverige har 162 döda enligt c19.se

Undrar vad Tegnell säger om detta? Och hur han låter om 1-2 veckor när det kommer vara TOTAL jävla kaos i vården i Stockholm, och när han inte kan göra ett jävla piss såvida han inte snubblar över en tidsmaskin.
Citera
2020-03-30, 17:59
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Så hur vet man att man fått effekt? Det är 2 veckor till påsk

Dom skulle släppa på efter påsk så, ja, det är väl ganska exakt då..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in