2020-04-01, 09:27
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskyldigsomenbrud
Vet du hur många fullt funktionella missbrukare det finns? Tror du det var deras barndomsdröm?
Hade du varit i mina skor hade du inte uttalat dig. Har varit med om flera trauman som ung och arbetat i krigzoner så håll käften på dig.

Det är bara läsa dina tidigare inlägg, handlar bara om droger och om att du ligger hemma på soffan och inte gör nått. Så du jobbar inte inom vården.
Citera
2020-04-01, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Jaså, men så kul då. För bara nått år sedan höll du på med droger och låg hemma och gjorde ingenting (enligt dina inlägg här på flashback), men det är ju kul att du har tagit tag i ditt liv då.

Eller så är det så att du ljuger och du är ännu en av alla dessa arbetslösa hypokontriker här inne som vill piska upp en domedagsstämning så alla vi andra som jobbar (Och som har jobb än så länge) och betalar skatt ska få det lika jäkligt som ni har.
Du själv dricker inte alkohol, ciggaretter, kaffe????

Jag är helt ren och jobbar för fullt......
Citera
2020-04-01, 09:28
Medlem
Govas avatar
Citat:
◄ 2 Timotheosbrevet 3 ►
Svenska (1917)
1Men det må du veta, att i de yttersta dagarna svåra tider skola komma. 2Ty människorna skola då vara själviska, penningkära, stortaliga, övermodiga, smädelystna, olydiga mot sina föräldrar, otacksamma, gudlösa, 3kärlekslösa mot sina närmaste, trolösa, begivna på förtal, omåttliga, tygellösa, fientliga mot det goda, 4förrädiska, besinningslösa, förblindade av högmod; de skola älska vällust mer än Gud, 5de skola hava ett sken av gudsfruktan, men skola icke vilja veta av dess kraft. Vänd dig bort ifrån sådana. 6Ty till dem höra de män som innästla sig i husen och fånga svaga kvinnor, som äro tyngda av synder och drivas av allahanda begärelser, 7kvinnor som alltjämt hålla på med att lära, men aldrig kunna komma till kunskap om sanningen. 8Och såsom Jannes och Jambres stodo emot Moses, så stå dessa män emot sanningen; de äro människor som äro fördärvade i sitt sinne och icke hålla provet i fråga om tron. 9Men de skola icke tillstädjas att gå längre, ty deras galenskap skall bliva uppenbar för alla, såsom det skedde med de männens.
Bibeln beskriver domedagsbeteende
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Tyskland var väldigt snabba med att överge idén om den Europeiska unionen må jag säga. Lite chockerande faktiskt, visar ju att man genom åren bara spelat halvhjärtad teater. De långtgående konsekvenserna för Tyskland för detta beteende ska inte underskattas, de är ju det land som (tillsammans med Nederländerna) tjänar mest på EU. När krutet har lagt sig finns det en stor räkning för Tyskland att betala, ingen tvekan om den saken.

Frågan är väl om papperstigern EU överlever? Vi får se.
Citera
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Jag ploppar ur mig siffror som alla andra gör.. Utan källa sa en att dödligheten var 0.7 procent.

Jag har hört 23.4% vet ej om det stämmer, kanske?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Uppdateras inte c19 idag?

Jo, man har uppdaterat från 199 till 200.
Citera
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
1-4% verkar dom flesta experter överens om. Michael Österholm som var gäst hos Joe Rogan och jagat virus som ebola hela sitt liv och lusläst siffrorna från Wuhan gissade på knappt 2%.
Nu slänger sig folk med siffror hit och dit. Jag lämnar i alla fall källa som jag tycker är trovärdig.

Men det är rimligt att anta att siffran är något högre i Italen pga äldre befolkning. SIffrorna kan bli annorlunda i USA om fetma ökar risken tex.
OK tack.
Man kan inte ha en generell siffra över antalet döda pga av olika faktorer i olika länder?
Det betyder att försöka räkna ut detta är slöseri med tid?
Citera
2020-04-01, 09:29
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Jo men det är väl ingen som har sagt att den ska plana ut innan den gått upp?

Va? Klart att en kurva går upp, men inte så här brant och fort!!! Det här visste jag hela tiden... I andra länder sitter befolkningen inlåst i månader, och här tror vår expertmyndighet att man får samma effekt om nästan alla lever precis som vanligt...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Det är bara läsa dina tidigare inlägg, handlar bara om droger och om att du ligger hemma på soffan och inte gör nått. Så du jobbar inte inom vården.
Jag har skrivit tidigare i tråden jag bytte bransch och hoppade in i vården igen efter fem år. Har jobbat med försäkringar sedan dess och har fortfarande kvar det jobbet.... Gå till ska till efter det här. När alla idioter som du överbelastat vården.

Du dricker heller inte alkohol, kaffe, cigg, socker?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gova
Bibeln beskriver domedagsbeteende

Bäst vi går med i en sekt då.
Asch, det var ju inte så smart. Prövades i Sydkorea med utebliven framgång, har jag hört.
Citera
2020-04-01, 09:31
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
17 dagar är också från Kinastudien väl? Kan vara annorlunda i Sverige.

Men det kan ju också vara så att de som nu dör insjuknade för uppåt fyra veckor sedan, men att det kommer att kortas. Den 85+:are som kom in i början av mars fick intensivvård och andra resurser. Den 85:are som kommer in nu (i Stockholm) lägger man inte lika mycket kraft på, och tiden från insjuknande till död blir därför kortare.
Jag har svårt att tro att de 140ich personer AT menade hade smittats för 4 veckor sedan utgjorde 1% av de smittade i slutet på Februari. Något stämmer inte, och jag tror inte att det är dödligheten som ska vara så skyhög. Inget indikerar en högre dödlighet än så vid adekvat vård. Inte heller bör 14.000 varit smittade så snart efter sportlovet.
Citera
2020-04-01, 09:31
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Vad gör du här? Det finns en speciell tråd för konspirationsteorier, dit foliehattar är förpassade. I den här tråden bör man basera uppgifterna på fakta.

Låt mig gissa att du också tror på chemtrails, jirden är platt, kollodialt silver, att staten vill döda oss, mm. mm. Suck. Iväg till folietråden med dig.

Försök åtminstone vara saklig. Det finns bevis för allt redan i tråden, det är inget som är foliehattande. Du är uppenbarligen en av de lågbegåvade som inte klarar av att läsa forskningsanalyser och istället gillar att skriva rappakalja. Slösa inte min tid igen, idiotjävel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in