2020-03-29, 21:10
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anosh3
Hur stor historisk signifikans skulle ni säga att Corona innebär? Liksom, hur stort är det?

Allvarligare och med fler negativa konsekvenser än depressionen under 1930-talet. Och ja, den är historisk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
De flesta är skadliga. Det är därför folk brukade dö i AIDS bland annat. AIDS är ingen riktig sjukdom utan de som dog dog av medicinerna. Just nu finns lite mindre skadliga "bromsmediciner". Allt de gör är att förstöra användaren. Det är på grund av dessa "bromsmediciner" man kan se på folk att de har "HIV". Samma sak när det kommer till Hepatit o.s.v. Dessa är inga riktiga sjukdomar utan alla symptom orsakas av medicinerna.
Ok, aldrig hört! Men tack för din förklaring.
Citera
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Corona är värre än influensa.
Mer döda, mer smittade och fler behöver vård.
https://files.mabra.com/uploads/2020/03/jamforelse-corona-influensa-1-700x466.jpg

Kanske. Än har vi dock inte sett dessa siffror i realiteten. När tusentals börjar dö dagligen i Sverige så ger jag mig, det lovar jag.
Citera
2020-03-29, 21:11
Medlem
Kissdroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Då är det på sin plats att notera att män i Sverige i högre grad är överviktiga än kvinnor och att covid 19 dessutom synes slå hårdare mot män.

Jag antar att ni två är män. Har jag fel?
Det där tror jag är skitsnack.

Om du hänvisar till den här: https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/tolkad-rapportering/folkhalsans-utveckling/halsa/overvikt-och-fetma/

Så är den baserad på BMI.

Det vill säga man ser bara till längd och vikt, inte muskelmassa, livsstil eller fetma. En kroppsbyggare skulle med andra ord ses som grovt överviktig enligt de där tabellerna.

Eller har du någon studie som faktiskt bekräftar det du säger?
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jo, men ska vi resonera så så:
Vi ska alla dö någon gång. Om 100% dör i corona dog vi inte av corona, för dött hade vi gjort oavsett. Dödligheten hade dessutom blivit 0 i all evighet efter
det.
Ja givetvis går det ju inte använda det argumentet i sin mest extrema form.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
De var mycket sena med restriktioner och skolstängning

Undrar då hur det går för ett land som inte har några restriktioner och inte stänger skolorna öht.
Citera
2020-03-29, 21:12
Medlem
Tegnellens avatar
Citat:
Då är det på sin plats att notera att män i Sverige i högre grad är överviktiga än kvinnor och att covid 19 dessutom synes slå hårdare mot män.

Jag vet inte varför du blandar in kön i det här.
Jag är man men jag är oerhört vältränad och jag är lika skeptisk till fetma bland män som kvinnor.
Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:
De flesta är skadliga. Det är därför folk brukade dö i AIDS bland annat. AIDS är ingen riktig sjukdom utan de som dog dog av medicinerna. Just nu finns lite mindre skadliga "bromsmediciner". Allt de gör är att förstöra användaren. Det är på grund av dessa "bromsmediciner" man kan se på folk att de har "HIV". Samma sak när det kommer till Hepatit o.s.v. Dessa är inga riktiga sjukdomar utan alla symptom orsakas av medicinerna.

Jag bemötte dig seriöst innan men detta bevisar att du har noll koll på verkligheten.
Citera
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Antyder du att läkarna och världens forskare inte känner till skillnaden mellan cancer och covid-19?

Vilka siffror är det du sitter och ruvar på?

Du säger att såhär många brukar dö. Vill du vara vänlig och visa videoklipp från alla föregående år lastbilar forslar döda från sjukhusen?

Att lastbilar forslar döda från sjukhus är nog en vanlig grej. Om inte så kanske det har med karantänen att göra, att de vanliga likbilarna inte är i tjänst. Vem vet.
Citera
Medlem
Citat:

Väl poängterat eller att det ens behövs poängteras, så kallad "smyg" sexism i sin fulla prakt. Tydligen så finns det enbart regler för det motsatta könet som övervikt t.ex.
Citera
2020-03-29, 21:13
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Lägg ner. Er paranoia-tripp måste få ett slut nu. Sverige har peakat redan.

Vet du ju inte förrän om 1-2 veckor.
Citera
2020-03-29, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Först nu, för att följa allmän opinion och inte förlora ansiktet, börja Thailand agera. I vart fall på låtsas. Och två tredjedelar av världen ser ut ungefär så där. Har man lite koll på hur dessa länder fungerar så förstår man att smittokontroll är körd vid så pass smittsamma virus som detta.

Visst är det så! Ta tempen på folk på stan (när alla smittade inte ens får feber) och bespruta hela städer med desifcerande medel verkar vara standardåtgärder i U-länder där politiker vill visa handlingskraft. Såg även en bild från Jordanien på en vakt med maskingevär och full hazmatsuit som stod och vaktade någon byggnad i en annars helt folktom stad. Jävligt illustrivt för hur många länder verkar agera just nu... Totalt meningslösa åtgärder i det stora sammanhanget.

Vår egen svenska dogm att tvätta händerna hör säkert också till kategorin verkningslösa åtgärder men är åtminstone billigare och miljövänligare än att dränka en hel stad i kemikalier.

I andra sidan av spektrat har vi de som inte gör någonting alls och förnekar virusets existens. Typ Lukatjenko i Vitryssland som nyligen gick ut och påstod att corona inte kan överleva i ishallar.
Senast redigerad av Snyltburk 2020-03-29 kl. 21:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in