2020-03-29, 21:14
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Ok, aldrig hört! Men tack för din förklaring.

https://youtu.be/pB8g0b-FkW0
Citera
Medlem
Samuel332s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Lägg ner. Er paranoia-tripp måste få ett slut nu. Sverige har peakat redan.

Man kan inte kalla det för en peak när det endast dör 8 pers på en dag detta är bara början och en dipp i statistiken
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
5 döda. Där sprack alla domedagsprofeters diagram Känns ärligt som att ni sitter här och hoppas att ni får rätt, även när priset är liv och det visar sig att det inte uppnår era "expert" analyser.
Citera
2020-03-29, 21:15
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Jo absolut, det är jag med på. Menade bara att årets totala dödstal i exempelvis Italien kommer ju bli högre än normalt, men kanske inte fullt så illa som det ser ut nu eftersom att många som ändå skulle dött liksom fått en liten extra knuff. Och sett på ytterligare några år kan det ju bli än tydligare.

Nej alltså, klart att vissa skulle dött i närtid även utan covid-19, men som jag sa, det är inte riktigt relevant för vad som sker nu. Vi ser att sjukvården inte har skuggan av en chans att hänga med om vi inte gör något åt saken, vi har en enorm både överdödlighet och överbelastning av IVA överallt där viruset får fäste. Det är det väsentliga, inte att många (de flesta) som faktiskt dör ändå skulle dött inom 1-15 år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 812258
https://www.liveleak.com/view?t=CoHqg_1585433922

Läkare i Spanien berättar om en sjuk situation skrämmande lik italien 2 veckor sen... Spanska myndigheter har tvingat YouTube att ta ner den där videon

Fyfan vad groteskt!!!!!!!!!!
Citera
Medlem
Kassörskan: Vissa hostar rätt ut

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jo5WvX/kassorskan-vissa-hostar-ratt-ut

Fan är det för fel på folk?! Håll för, för i helvete. Hänsynslösa idioter.
Citera
2020-03-29, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Vet att Holland var sena med nedstängning och skolstängning. Sen är de grymt tätbefolkade.

Tätbefolkningen.
Skolor hit och skolor dit. Hade möjligen hjälpt i de båda länderna av tidigare stängning av dem, men det grundar sig fortfarande i tätbefolkningen sannolikt.

Sverige är långt därifrån.
Världen minst tätbefolkade land.
Citera
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Normalt tar man 3 % ifrån avkastningen av oljefonden. Man frångår ifrån 3 % regeln nu, det har det flaggats för.

Såg att man ändrade för det idag, men inte klubbat ännu. Får hoppas dock man gör det, vad ska man annars med oljefonden till?
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Jag vet inte om det är normalt eller inte. Jag har inte sett starka bevis nog för att det inte är normalläge. Lite fler dödsfall än normalt, yes. Men inte 1000 fler än normalt.
VVi får se när svenska hockeyrinkar förvandlas till bårhus.
Citera
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Campbell säger SydKorea har också teknik för att få tillbaka ett testresultat inom minuter.
https://www.youtube.com/watch?v=Ku4wXYdT2HM

En svensk student rapporterar läget i Sverige i slutet av filmen
https://youtu.be/Ku4wXYdT2HM?t=955

Jag gillar Campbells videos. Tycker att han belyser ämnet bra. Även om jag inte håller med honom i en del saker..

Sen blir jag lite förvånad när jag hör honom säga att feber är ett resultat av att hypotalamus får oss att frysa. Vilket gör att vi lägger oss under täcken. Och detta gör att vi blir varma och får högre temp..

Nu är han iofs sjuksköterska. Men nog trodde jag att dessa hade bättre koll än så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Finns väl inte många länder som har en liknande förvaltningsmodell som Sverige, där myndigheterna styr även i en kris, medan statsministern håller sig i bakgrunden. Det är därför Sverige gick sin egen väg. Vi har inte haft populistiska politiker som velat visa handlingskraft.

Exakt. Tycker potatisen Löfven skött sig galant hittills. Jag har alltid hatat honom men nu har han visat smartness nog att hålla käften.
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Nej alltså, klart att vissa skulle dött i närtid även utan covid-19, men som jag sa, det är inte riktigt relevant för vad som sker nu. Vi ser att sjukvården inte har skuggan av en chans att hänga med om vi inte gör något åt saken, vi har en enorm både överdödlighet och överbelastning av IVA överallt där viruset får fäste. Det är det väsentliga, inte att många (de flesta) som faktiskt dör ändå skulle dött inom 1-15 år.
Nej jag håller med. Pekade bara på att det finns ändå en viss logik i delar av påståendet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in