2020-03-29, 13:18
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Jag misstror inte rapporten i sig men...

Hur kan detta vara ett problem ifall man inte lånar ut sin mobil till andra?

Ärlig fråga.

Enligt en annan tidning så kan smittan spridas så här:

Citat:
Oprah magazine skriver vidare att det behöver inte vara en direkt nysning på telefonen som gör att smittan hamnar där. Utan det kan överföras från ett material till ett annat. Så om man har tagit på ett dörrhandtag där smitta kan finnas och sedan på sin mobil – så kan det ha överförts mellan sakerna.

https://www.femina.se/sa-lange-overlever-coronavirus-pa-din-mobil/
Citera
2020-03-29, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
En person dör och ni panikar som om ni vore 100 m under havsytan 😂

Jag måste säga att medias och regeringarnas bild av pandemin och skräcken den skapar har många sidoeffekter i sig. För det första så kommer inte så många dö av det här viruset som vissa får det att låta. De flesta som kommer dö kommer vara äldre med några få avvikande fall av unga.

Den här sortens rädsla och skräck som har skapats kring viruset är en riktig bra taktik för stater att få människor att självmant ge upp många av sina fri- och rättigheter. Om något, så är det som är det mest läskiga med alltihop. Tänk på det nästa gång ni sväljer allt som media skickar ut och kräver hårdare restriktioner.

Det är viktigt att vi är kritiska till all information som medier och regeringen producerar. Allting har ett pris. Vill ni ge upp era friheter, er ekonomi och framtid, för en illusion av "trygghet" som regeringen är menad att ge?

Jag har börjat inse mer och mer hur falska perceptioner kan vara. Rädsla och oro är våra värsta fiender just nu, för när vi människor är rädda agerar vi irrationellt och snart kommer de skicka ut en fin "vaccin" som alla kommer köa för. Vem vet vad den kommer ha för effekter om 10-20 år.

Uppmanar alla att vara mer kritiska till alltihop och att inte blint lita på det ni läser. Gör er egen forskning, tänk logiskt och skippa känslor av rädsla och oro för de kommer göra er mer illa än viruset i sig.
Citera
2020-03-29, 13:19
Medlem
Idpentzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
"What ever" ja...

Ska vi anta att Sveriges marknad för droger decimeras kraftigt när djursholmarna får corona?

Hur många svenskar ingår inte i en riskgrupp, om nu även pollenallergiker, rökare, överviktiga mm ska räknas dit?
Hur många svenskar är vältränade, unga, hälsofriskusar utan underliggande sjukdom av något slag?

Inte många.

Jag är förvisso ung, drogfri, rökfri och rör knappt alkohol längre.
Dock är jag smått överviktig och har en kost som måste förbättras. Jag är även pollenallergiker.
Citera
2020-03-29, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Förmodligen för att han hade en massa sjukdomar och genom att berätta om dessa så kan folk förstå vem det är.

Hade inte sagt mig ett skit? Tror du det bor 100 pers i i hela länet eller? Så nej mer troligt att inga fanns.
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
Tack! Dålig täckning och lagg. Kom inte längre än till rubriken!

Det gör ingenting, men detta var ju väldigt intressanta uppgifter att ha koll på, hur det utvecklas sig där i Kina igen i framtiden..
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idpentz
Intressant det där med övervikt om det nu stämmer.
Den avlidne kan då ha haft ett högt blodtryck som legat undermedvetet och medicinerat under långt tid.

Oavsett så är det tragiskt, snubben hade hela livet framför sig.

Detta är bara början, många fler unga kommer dö pga sveriges info.
Många ungdomar jag pratar med verkar tro att corona är ofarligt för unga. Det stämmer inte, för barn och många tonåringar kan det stämma men det gäller inte inte unga vuxna.
Citera
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Ja så kanske det kan bli. 50 000 ser jag som ett worst case eftersom det skulle innebära att Covid inte är långt efter spanska sjukan i dödlighet. Fast å andra sidan har vi väl många fler gamlingar med diverse välfärdssjundomar idag än för 100 år sedan och denna verkar ju som sagt ta gamlingar av daga och inte unga som spanskan gjorde. Diabetes och metabola sjukdomar var väl nästan obefintliga på den tiden.

Jag lider med gamlingarna dock. Det kan inte vara ett roligt sätt att gå på, ligga ensam i andnöd och bli nedsövd tillsammans med en massa andra åldringar utan att fått säga hejdå till sina närmaste. Det känns så jävla onödigt, bara för att kineserna inte kan hålla en vettig djurskötsel.
Hur räknade du fram siffran 50,000?
Citera
2020-03-29, 13:21
Medlem
liberacions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake
Tre nya dödsfall på grund av covid-19 har i helgen inträffat i Jönköpings län. En av de döda är enligt Region Jönköpings län en yngre man.
De tre dödsfallen har inträffat mellan fredag kväll till lördag kväll. Två av de döda är äldre personer med underliggande sjukdomar. När det gäller den yngre mannen vill hälso- och sjukvårdsdirektör Mats Bojestig inte kommentera eventuella underliggande sjukdomar eller andra riskfaktorer.

Enligt uppgifter till SVT Nyheter Jönköping är den yngre mannen i 30-årsåldern.

Totalt är antalet dödsfall i länet till följd av corona nu uppe i sex personer.

Varför kommenterar man dom äldre men inte den yngre mannens historik? Hade han ingen då kanske?
Oklart varför de inte säger något. Övervikt och underliggande sjukdomar var det även hos 29-åringen.
Citera
2020-03-29, 13:22
Medlem
Källa Flutrackers.com igår:

Two military personnel test positive for coronavirus again after full recovery
Yesterday, 10:58 PM
Two military personnel test positive for coronavirus again after full recovery

By Yonhap
Published : Mar 29, 2020 - 11:19 Updated : Mar 29, 2020 - 11:19
Two military personnel, who had been reported to have fully recovered from the new coronavirus, have tested positive again, the defense ministry said Sunday.

An Army officer based in Yongin, some 50 kilometers south of Seoul, and an Air Force contractor in the southeastern city of Daegu have tested positive while in a preventive quarantine after leaving the hospital, according to the ministry.

Both were reported to have fully recovered from the virus on March 20. They have been in quarantine again at a hospital since Friday, it said.

The military has so far reported 39 infections in barracks, including 30 people who have fully recovered from the virus.
Citera
2020-03-29, 13:23
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CityBangBang
Jag hoppas att alla här inne som tycker att ekonomin är viktigare än att sätta landet i karantän vs andra åtgärder som behövs för att stoppa smittan, själva blir drabbade.
Ännu ett inlägg där känslosåsen rinner i en passionerad önskan om att få leva på matransoner, som fånge i sitt eget hem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Klart det stämmer. Jag är som sagt forskare och väldtigt aktiv i detta så folk hör av sig till mig med information.

Eftersom jag fick denna infon igår innan något ens hade yppats i media så kan jag nu garantera att allt i mitt scoop stämmer.

Fler unga kommer dö, lita inte på Tegnell.
Du är forskare i egen regi, som jag förstod det.
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curlingstaten
Alla borde se detta : https://youtu.be/gAk7aX5hksU

MYCKET MYCKET LÄRORIKT
sedan kan våra pajasar säga vad de vill !

Tack för tips! Den ska jag se sen -direkta erfarenheter från SydKorea,

noterar att det under videon ligger en ad/länk:

Coronaviruset (COVID-19)
Få den senaste informationen från Folkhälsomyndigheten om COVID-19.
Folkhälsomyndigheten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in