2020-03-29, 17:23
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Men vafan, vi pratar om olika saker här.
Det du berättar kan bara hända i NordKorea. Sånt händer inte i västvärlden.
Det betyder att det är omöjligt för en västerländsk stat att manipulera helt sånt här av ganska självklara anledningar.
Om nån på SSL ser att situationen är allvarlig och vill förmedla det trots att från andra håll man fått höra andra saker, så gör han det.
Det exempel du beskriver säger ingenting.
För det är ingen som har pratat om att i Sverige blir 200 döda lika med 2.
Men staten kan fortfarande ge riktlinjer.
Och försöka få det att mjukna upp.
Nu är du helt övertygad om att allt är korrekt, alla siffror redovisas korrekt, all media berätta hela sanningen.
Så fortsätt att leva i din drömvärld och skippa mig, godnatt.

Nej, det gör vi inte. Det är du som försöker få något till något det inte är.
Ditt första inlägg som startade hela denna diskussion hade noll nyanser, ett rent konspiratoriskt och politiskt inlägg enbart i syfte att misstänkliggöra och klanka ner på nuvarande regering, eller socialdemokratin överlag, och all massmedia (minus gissningsvis vissa "fria" medier...).
De exempel jag nämner säger allt. Det är politiker och tjänstemän från samma politiska block och myndigheter som du påstår vill "mörka" som via media berättar dessa fakta, både i Italien och här.
Vad pratar du om för riktlinjer? Vad har svenska staten gett för riktlinjer? Uttryckliga sådana till samtliga regioner att dölja så många dödsfall de kan? Jag känner iofs några stycken som sitter i toppen på två av Sveriges regioner, så jag kan ju undersöka saken om så är.
Citera
2020-03-29, 17:23
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big-Daddy
Ja annars blir det en dyster sommar.

Björn Olsen, professor i infektionssjukdomar som brukar delta i TV, sa att han trodde det skulle lugna ner sig först efter sommaren eller möjligtvis i slutet av sommaren.
Citera
2020-03-29, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja stanna inne du för fan. Jag har hört att det smittar via internet också så passa dig. Nästa vecka åker jag till Italien.

Hade du det bra i Italien? Hur var läget där? Allt under kontroll?
Citera
Medlem
InOurNatures avatar
En sak som jag också reflekterar kring är vår totalt avvikande beteende mot WHOs rekommendationer och allmänna riktlinjer. Det går naturligtvis att kritisera WHO men, i ordinär Svensk anda, borde det inte vara av större betydelse?
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är inte palliativ vård. Det är patienten som har en palliativ diagnos och ålderssvaghet är inte en palliativ diagnos. Det är bara hospice som är en vårdform som bedriver palliativ vård.

Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Förekommer även på äldreboenden här på landsbygden där jag bor. Min egen far är ett exempel i detta nu.

Kan bekräfta det! Min mor var döende i cancer hon fick bo på ett äldreboende den sista tiden. Men det är inte alla som tar emot döende skulle jag tro. Läkarhuset var bara någon kilometer bort.
Citera
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Är det vitamin C och Zink som funkar mot virus?

Något annat man borde köpa i samma släng?

Jag personligen intar dagligen b/c/d-vitamin samt zink, K2 och magnesium.

Tror man kommer långt på c/d-vitamin och zink.
Citera
2020-03-29, 17:25
Medlem
Sammanfattning av veckan i Region Stockholm. Intensivvårdsfallen är inte inkluderade i de som är inlagda för vård.

Måndag 23/3
Vårdas på sjukhus: 211
Vårdas på intensiven: 47
Dödsfall: 15

Tisdag 24/3
Vårdas på sjukhus: 236
Vårdas på intensiven: 48
Dödsfall: 19

Onsdag 25/3
Vårdas på sjukhus: 300
Vårdas på intensiven: 65
Dödsfall: 37

Torsdag 26/3
Vårdas på sjukhus: 333
Vårdas på intensiven: 69
Dödsfall: 43

Fredag 27/3
Vårdas på sjukhus: 373
Vårdas på intensiven: 77
Dödsfall: 60

Lördag 28/3
Vårdas på sjukhus: 410
Vårdas på intensiven: 85
Dödsfall: 63

Söndag 29/3
Vårdas på sjukhus: 443
Vårdas på intensiven: 92
Dödsfall: 68

Källa: https://www.sll.se/
Senast redigerad av argeneau 2020-03-29 kl. 17:35.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big-Daddy
Attackerar lungornas ACE2 receptorer. Finns inga bakterier eller virus i kroppen som har den egenskapen.
Varför fetar du allt du skriver? ACE2-receptorn används även av SARS, det var känt redan 2004. Ett relaterat virus, naturligtvis, men inte samma.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15165741/
Citera
Avslutad
Har Lombardiets siffror fortfarande inte släppts?
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
En sak som jag också reflekterar kring är vår totalt avvikande beteende mot WHOs rekommendationer och allmänna riktlinjer. Det går naturligtvis att kritisera WHO men, i ordinär Svensk anda, borde det inte vara av större betydelse?

Har jag tänkt hela tiden sedan det här började. Sverige går rakt emot WHO och hela den övriga världen.
Citera
2020-03-29, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Inom några veckor så har vi allt under kontroll. Sverige kommer gå till historien som det land som klarade av pandemin bäst.

Alla som tvivlade, jag är glad att ni hade fel. Men svälj stoltheten och erkänn det nu.

Haha skämtar du nu? Du måste vara så otroligt liten inuti. Kryp ner under täcket igen.

Dock hoppas jag du har rätt, men det har du inte.
Citera
2020-03-29, 17:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Varför fetar du allt du skriver? ACE2-receptorn används även av SARS, det var känt redan 2004. Ett relaterat virus, naturligtvis, men inte samma.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15165741/

SARS ligger inte latent i din kropp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in