2020-03-29, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
När kommer vi att få "10 000 döda på extremt kort tid"?
Jag vill förbereda mig!

Alla dom 10.000 döda har då smittats i snitt 22 dagar tidigare. Vilken kan vara nu, så du borde redan ha förberett dig!
Citera
2020-03-29, 15:33
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du bör läsa det här:

Snabb behandling av sepsis kan rädda sjuka

https://www.svd.se/snabb-behandling-av-sepsis-kan-radda-sjuka

Citat:
The idea that high-dose IV vitamin C might help in overwhelming infections is not new. A 2017 study found that high-dose IV vitamin C treatment (along with thiamine and corticosteroids) appeared to prevent deaths among people with sepsis, a form of overwhelming infection causing dangerously low blood pressure and organ failure.

Citat:
Another study published last year assessed the effect of high-dose vitamin C infusions among patients with severe infections who had sepsis and acute respiratory distress syndrome (ARDS), in which the lungs fill with fluid. While the study's main measures of improvement did not improve within the first four days of vitamin C therapy, there was a lower death rate at 28 days among treated patients.

https://www.health.harvard.edu/diseases-and-conditions/coronavirus-resource-center
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Han säger att intensivvårdsfallen redan har minskat. Vilket jag menar är för tidigt att yttra sig om då det kan komma i skov med tanke på inkubationstid etc. Vilken logik du kommer med. En peak är såklart alltid en peak. Men man ska inte reda nu antyda att det redan kulminerat. Dessutom fungerar helgrapporteringen sämre då det finns ett eftersläp.
Han är lite snar att uttala sig ibland, men vi får hoppas han har rätt denna gång.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Stämmer inte heller någon har ju dött som enligt Aftonblaskan var i 40 års åldern men en Jönköpingstidning skriver i 30 årsåldern.

Tydligen mycket känsligt att skriva om unga som dött. Måste man nog fråga chefredaktören om först. Då kan ju hen korrigera åldern till exempel om de inte bara vill tiga.

Jönköping har varit notoriska i sin patientintegritet.

Inte bara det, rykten säger att personen var en missbrukande gravt överviktig person. Sådant vill de gärna inte fläkt ut.
Citera
2020-03-29, 15:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamik
Tror det vore bra om FHM började redovisa siffror vid slutet av dagen istället för 14:00, då det verkar orsaka stor förvirring hos Anders Tegnell som dagligen häpnas och konstaterar att vi nu ser en klar minskning.

Eller så rättar du dig eftet Tegnells klocka om det upplevs som förvirrande för dig, resultatet över tid blir exakt det samma, glöm inte att ställa om till sommartid bara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Pust och stön och för femtioelfte gången:

https://www.sciencemag.org/news/2020/01/wuhan-seafood-market-may-not-be-source-novel-virus-spreading-globally

https://observers.france24.com/en/20200203-china-coronavirus-bat-soup-debunk-videos-viral-palau-indonesia

Uppdatera er och kom in i matchen!

Varför citerar du mig och ger länkar till old news? Har jag skrivit något som motstrider det du länkar till och därför ska spela viktigpetter?
Du har ingen susning om hur mycket eller lite forskning jag gjort inom ämnet. Lägg av. Pinsamt ju.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Han säger att intensivvårdsfallen redan har minskat. Vilket jag menar är för tidigt att yttra sig om då det kan komma i skov med tanke på inkubationstid etc. Vilken logik du kommer med. En peak är såklart alltid en peak. Men man ska inte redan nu antyda att det kulminerat. Dessutom fungerar helgrapporteringen sämre då det finns ett eftersläp.

Ingen har sagt att det peakat. De räknar med peak om ca 6 veckor, skarven mellan april och maj.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Du upplevs som en mycket trovärdig källa, vi får hoppas att någon tidning som Samtiden publicerar dina uppgifter, det är hemska nyheter.

Så en tidning måste skriva om det?
Jag kan fixa fram läkarens nummer åt dig kan du ringa o fråga själv hur han mår, han har behandlat mig flera gånger bla skrivit ut antibiotika när jag haft halsfluss.

Eller tycker du jag ska filma svenska läkare och hänga ut dom på internetz?
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Ser vad. Allt folk för menar du?
Det kommer , var inte orolig.

Att man desinficerar gator, allmänna lokaler samt allehanda utrymmen.
Citera
2020-03-29, 15:35
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ja saker som får oss resten att bli lugnare. Hon kanske gjorde något fel. Därav dog hon. Vem vet. Hade själv oddsen emot mig flera gånger om i hennes ålder. Överlevde. Så tillfälligheter kanske.
Inget som jag anser påverkar i det stora hela i alla fall.
Men kan vara nyttigt för ungdomarna att se så de fattar att inte heller de är odödliga.
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan1992
Nej jag spydde blod. Kom först bara vatten och sånt men sen när kräkningarna blev mer ansträngda så kom det nästan bara blod. Började även rinna blod från näsan.

Har inte spytt sen dess men är fortfarande väldigt seg och hängig

Kontakta vården. Det är inte normalt att spy blod.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
443 som vårdas just nu på sjukhus är mycket

Hmm..

Vad är det normala antalet ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera