2020-03-29, 13:07
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joh80
En man i 30-årsåldern har dött efter att ha smittats med coronaviruset, enligt ett pressmeddelande från Region Jönköping.

Men Gud vad hemskt! Då var han kanske småbarnspappa.
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CityBangBang
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/-de-strommar-in-och-de-ar-sjuka-valdigt-svart-sjuka/

Nu tycker jag att alla ni förnekare och ingen fara på taket folk skall läsa och begrunda vad som står i den här artikeln

Om du som läser detta fortsatt vill åka på skidsemester, tramsa runt på krogen eller annorstädes för att träffa människor osv samt ej bry er om de påtalade riskerna, så förtjänar ni att låsas in någonstans där ni inte kan utgöra fara för allmänheten. Jag hoppas dessutom att ni drabbas svårt av covid 19 trots era inbillningar att ni inte utgör någon riskgrupp etc.

Jättekul för henne att hon får uppmärksamhet i media och så, men hennes upplevelser stämmer inte med statistiken.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Lägg ner tramset. Du är ju helt efterbliven ”öppet kommunicerat att man mörkar”??? Hallå liksom... någon hemma?
Nej, det mörkas givetvis inte antal döda heller.

Vem fan tror du att du pratar med, med din bror? Vem fan känner dej?
Det är klart att man kommunicerat att man mörkar. Man har ju sagt att man testar bara dem som är inlagda på sjukhus. Folk som ringer och säger att dem har syntom testas inte. Om inte det är mörkning, vet jag inte vad mörkning är. Gå och häng dej nu.
Citera
Medlem
Overminds avatar
30 åring död i Jönköping??????

VAD FAN ÄR DET SOM HÄNDER??? Rökte han ett paket cigg om dagen i 10 års tid eller vad fan??

Underliggande sjukdomar??????????
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
I andra länder med lockdown så kommer ju färre dö p g a bättre luftkvalite.
Så sånt. Färre olyckor lär det också bli då folk stannar hemma.
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
I andra länder med lockdown så kommer ju färre dö p g a bättre luftkvalite.
Ja, och färre ungdomar kör ihjäl sig..
Citera
2020-03-29, 13:08
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Jag är inte i Kina, utan i Ryssland. Vi har några enstaka smittade i vår region (lite drygt en smittad per miljon invånare, och alla är importfall från utlandsresor). Som en proaktiv försiktighetsåtgärd är ändå skolor, universitet, affärer, caféer, biografer och många arbetsplatser stängda. Vi gör inte så mycket annat nu än att jobba hemifrån, hemundervisa barnen, och gå en stärkande promenad i friska luften då och då.

Jag vet inte mer om kinesiska siffror än någon annan, men skulle förvåna mig om de mörkar mer än vad t.ex. Sverige gör (genom FHMs strategi att testa så få som möjligt).

Ryssland har visat att man kan hantera det här till skillnad från tex USA eller England.
Citera
2020-03-29, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Vem fan tror du att du pratar med, med din bror? Vem fan känner dej?
Det är klart att man kommunicerat att man mörkar. Man har ju sagt att man testar bara dem som är inlagda på sjukhus. Folk som ringer och säger att dem har syntom testas inte. Om inte det är mörkning, vet jag inte vad mörkning är. Gå och häng dej nu.
Du får nog kolla upp vad mörkläggning innebär. Tips är att fråga någon som är vuxen.
Citera
2020-03-29, 13:09
Moderator
-Info-s avatar
Här är något som alla bör ta i beaktande (förutsatt att de tyska forskarna har rätt):

Citat:
Enligt tyska forskare överlever coronaviruset upp till nio dagar på en mobiltelefon.

Coronavirus på en mobiltelefon kan överleva och fortsätta vara smittsamt i över en vecka. Det menar i alla fall tyska forskare från universitetet i Greifswald i en nyligen publicerad vetenskapsartikel.

Forskarna har undersökt hur länge coronaviruset kan överleva på olika ytor som till exempel glas, metall och plast – det vill säga material som finns i alla mobiltelefoner. Resultaten visar att det kan ta uppemot nio dagar innan smittorisken är över.

https://pctidningen.se/telefon/tvatta-bort-coronavirus-fran-mobilen
Citat:
Tvätta mobiltelefonen

För att minska smittorisken är det viktigt att hålla mobiltelefonen ren. Tänk på att tvätta händerna före och efter rengöringen av telefonen.
Citera
2020-03-29, 13:10
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idpentz
I det här fallet är det ju extremt intressant och även viktigt för allmänheten att få veta om killen hade någon underliggande sjukdom och hur hans livsstil såg ut.

Om han rökte två pack om dagen och/eller hade högt blodtryck/diabetes what ever så är det inte konstigt.
Oavsett så är det tragiskt.

Varför är det intressant för allmänheten?

Allmänheten blir ju så upprörd och triggar igång varandra. Bättre hålla tyst om det. Vi kan inte ha en massa rädda 30-åringar sittandes och trycka i hemmen bland toapappersbalar och konservburkar.
Citera
Medlem
Idpentzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Inte alls!
Enskilda fall är aldrig extremt viktiga.
Respektera den döde och hans familj!

Varför inte viktigt? Det kan vara en indikator på att unga faktiskt löper en allt större risk att råka illa ut.
Sveriges patientsekretess som är marinerad i äkta svensk överkomplicerad byråkrati gör landet inte en förtjänst nu.
Givetvis tycker jag synd om killen och hans familj.

Skulle jag stryka med hade jag velat att allmänheten hade fått veta allt om mitt bakomliggande tillstånd.
Citera
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Inte nog med att Frankrike har fått lägga en order på 1 miljard ansiktsskydd. Till och med Airbus har öppnat en ny flyglinje som skall gå mellan Kina och Europa och leverera 4 miljoner ansiktsskydd och andra typer av medicinsk utrustning. Ser inte att Sverige dock finns med på listan.....
Lika bra det, vad vi behöver är inhemsk produktion och att bygga upp vår egen beredskap - inte förlita oss på kommunistkina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in