2020-03-29, 13:14
Medlem
Tre nya dödsfall på grund av covid-19 har i helgen inträffat i Jönköpings län. En av de döda är enligt Region Jönköpings län en yngre man.
De tre dödsfallen har inträffat mellan fredag kväll till lördag kväll. Två av de döda är äldre personer med underliggande sjukdomar. När det gäller den yngre mannen vill hälso- och sjukvårdsdirektör Mats Bojestig inte kommentera eventuella underliggande sjukdomar eller andra riskfaktorer.

Enligt uppgifter till SVT Nyheter Jönköping är den yngre mannen i 30-årsåldern.

Totalt är antalet dödsfall i länet till följd av corona nu uppe i sex personer.

Varför kommenterar man dom äldre men inte den yngre mannens historik? Hade han ingen då kanske?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
😁 Lite så tänker jag också. Läste just ett krumbuktande här för att försöka få det till att Sverige ligger minst lika illa till som Italien, helst värre.

Kan vara/bli så så inte alls dags att ropa hej än.

Tyckte din reflektion var rätt så mitt i prick bara. Man får absolut känslan att ett inte litet antal önskar att det ska gå käpprätt åt helvete, mer än som det är nu.

Tänker att oavsett hur detta slutar så gissar jag att Tegnell blir kvar. Han fyller 64 år snart så han får nog vara kvar tills pensionen vid 65.

Ja, jag visste inte att jag personligen skulle bli så less på dessa undergångsivrare eftersom jag nog tyckt att jag är ganska svartsynt själv. Tydligen är jag inte det och även om läget är extremt allvarligt behöver man inte med vilja bedöma det som ännu värre.

Jag tror Tegnell kommer att klara sig kanonbra och det är han värd. 👍👍
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Två nya döda i Skåne idag
Citera
2020-03-29, 13:15
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvantskallen
Det som behövs är att vanliga människor i sin vardag gör allt för att inte förvärra smittspridningen genom sitt eget agerande.
Vänligen, sluta förminska allvaret i det som nu sker.
Jag förminskar inte allvaret, det är tvärtom ni som överdriver det.

Edit: det största allvaret utöver er alarmism är dålig tillgång på tester och medicin.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Men snälla människa... fattar du fortfarande inte? Vet du vad ”mörkar” betyder? Nej uppenbarligen inte. Om man går ut och meddelar att man ej har testkapacitet och sannolikt ett stort mörkertal av antalet smittade så det motsatsen till att mörka, begriper du inte det?
Om nu media är så med på detta, varför basunerar de nu ut att en man i trettioårsåldern dött btw? Eller artiklar om hur sjukhuspersonal beskriver hemska sjukdomsförlopp osv?
Gå och häng dig själv du, en idiot mindre.

Man har sagt att det inte är intressant med att testa alla.
Jag skiter i alla fall i dej, Mördell och alla skitstövlar som har bestämt att folk ska dö i Sverige för att egoistiska kukhuvud som du ska få äta lite mer oxfilé som jag hoppas fastnar i halsen på dej.
Citera
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Här är något som alla bör ta i beaktande (förutsatt att de tyska forskarna har rätt):

Jag misstror inte rapporten i sig men...

Hur kan detta vara ett problem ifall man inte lånar ut sin mobil till andra?

Ärlig fråga.
Citera
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
30 åring död i Jönköping??????

VAD FAN ÄR DET SOM HÄNDER??? Rökte han ett paket cigg om dagen i 10 års tid eller vad fan??

Underliggande sjukdomar??????????

Förmodligen ingen svensk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
Kina varnar för ny våg
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/fordubblade-dodsfall-i-usa-pa-tva-dagar/

När Kina varnar brukar ju saker redan ha hänt har jag lärt mig...
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake
Tre nya dödsfall på grund av covid-19 har i helgen inträffat i Jönköpings län. En av de döda är enligt Region Jönköpings län en yngre man.
De tre dödsfallen har inträffat mellan fredag kväll till lördag kväll. Två av de döda är äldre personer med underliggande sjukdomar. När det gäller den yngre mannen vill hälso- och sjukvårdsdirektör Mats Bojestig inte kommentera eventuella underliggande sjukdomar eller andra riskfaktorer.

Enligt uppgifter till SVT Nyheter Jönköping är den yngre mannen i 30-årsåldern.

Totalt är antalet dödsfall i länet till följd av corona nu uppe i sex personer.

Varför kommenterar man dom äldre men inte den yngre mannens historik? Hade han ingen då kanske?

QUOTE=JeffreyEpstein|70940621]Fått insider info!
. Det har avlidit en person här i Sverige som är mellan 27-29. Har ingen information om underliggande sjukdom förekom. Men vet om att övervikt fanns.

Det är all info jag har för tillfället ingenting är ute i media än, och inget är bekräftat men detta är från en på insidan, så det borde vara sant men inget bekräftat officiellt än[/quote]

Detta inlägget skrev jag igår vid 9-tiden på kvällen. Mina källor visade sig ännu en gång stämma.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.expressen.se%2Fgt%2F yngre-man-dod-i-corona-i-jonkoping%2F

JAG KOMMER ALDRIG OUTA MINA KÄLLOR ELLER INFORMATÖRER.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Ja så kanske det kan bli. 50 000 ser jag som ett worst case eftersom det skulle innebära att Covid inte är långt efter spanska sjukan i dödlighet. Fast å andra sidan har vi väl många fler gamlingar med diverse välfärdssjundomar idag än för 100 år sedan och denna verkar ju som sagt ta gamlingar av daga och inte unga som spanskan gjorde. Diabetes och metabola sjukdomar var väl nästan obefintliga på den tiden.

Det var precis samma sak med Spanska sjukan, som med Corona. Det var framför allt äldre som dog:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/70/W_curve.png

I denna graf kan du bortse från delen upp till 14 år, eftersom den beror på barnadödligheten som då var hög. Men övrig del av grafen följer nästan exakt det vi ser med Corona. Personer över 75-80 år hade en mångdubbelt större risk att avlida i Spanska sjukan, pecis som med Corona. Det är exakt samma sak.
Citera
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Ja så kanske det kan bli. 50 000 ser jag som ett worst case eftersom det skulle innebära att Covid inte är långt efter spanska sjukan i dödlighet. Fast å andra sidan har vi väl många fler gamlingar med diverse välfärdssjundomar idag än för 100 år sedan och denna verkar ju som sagt ta gamlingar av daga och inte unga som spanskan gjorde. Diabetes och metabola sjukdomar var väl nästan obefintliga på den tiden.

Jag lider med gamlingarna dock. Det kan inte vara ett roligt sätt att gå på, ligga ensam i andnöd och bli nedsövd tillsammans med en massa andra åldringar utan att fått säga hejdå till sina närmaste. Det känns så jävla onödigt, bara för att kineserna inte kan hålla en vettig djurskötsel.

Vi har länge varit medvetna om kinesernas djurhållning och risken med det utan att göra någonting för att skydda oss och/eller sätta press på partiet att göra något åt saken. Lite självkritik är på sin plats här.
Citera
2020-03-29, 13:16
Medlem
Idpentzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Detta inlägget skrev jag igår vid 9-tiden på kvällen. Mina källor visade sig ännu en gång stämma.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.expressen.se%2Fgt%2F yngre-man-dod-i-corona-i-jonkoping%2F

JAG KOMMER ALDRIG OUTA MINA KÄLLOR ELLER INFORMATÖRER.

Intressant det där med övervikt om det nu stämmer.
Den avlidne kan då ha haft ett högt blodtryck som legat undermedvetet och medicinerat under långt tid.

Oavsett så är det tragiskt, snubben hade hela livet framför sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in