2020-03-29, 13:16
Medlem
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Jag citerar lite från artikeln..

Tack! Dålig täckning och lagg. Kom inte längre än till rubriken!
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idpentz
I det här fallet är det ju extremt intressant och även viktigt för allmänheten att få veta om killen hade någon underliggande sjukdom och hur hans livsstil såg ut.

Om han rökte två pack om dagen och/eller hade högt blodtryck/diabetes what ever så är det inte konstigt.
Oavsett så är det tragiskt.
"What ever" ja...

Ska vi anta att Sveriges marknad för droger decimeras kraftigt när djursholmarna får corona?

Hur många svenskar ingår inte i en riskgrupp, om nu även pollenallergiker, rökare, överviktiga mm ska räknas dit?
Hur många svenskar är vältränade, unga, hälsofriskusar utan underliggande sjukdom av något slag?
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
För att han tycker som dig?
Nja, för att jag har följt honom väldigt länge, både musikaliskt och i övrigt. Han hamnar oftast rätt och är nog typ 100ggr smartare än de flesta i den svenska regeringen och på FHM.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Det här ska man inte lägga på enskilda människor att kommunicera ut. Det är nåt perverst över de ansvarigas agerande.
Hur det än går kan de styrande svära sig fria från skuld.
Och fortsätta att lyfta arvode (vars höjning de i Riksdagen själva beslutar om).
Citat:
”De strömmar in och de är sjuka, väldigt svårt sjuka”
Citat:
Nu har hennes inlägg, med uppmaningen om att alla ska stanna hemma, delats av över 18 000 personer på mindre än ett dygn.
Citat:
Vädjan till allmänheten: ”Stanna hemma”
Anne Rosendahl tar också upp att många människor frågar hur de kan hjälpa vårdpersonalen. Och hon har en uppmaning – stanna hemma.
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/-de-strommar-in-och-de-ar-sjuka-valdigt-svart-sjuka/

Påminner om ”Refugees Welcome”. När det började hetta till smet man ut bakvägen.
Citera
2020-03-29, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heavydutybody
1. Bl a Sahlgrenska ger detta liksom klorokin: https://poddtoppen.se/podcast/1354440739/sahlgrenskapodden/23-infektionslakaren-magnus-gisslen-mitt-i-coronautbrottet

Tack!

Någon som vet om fler sjukhus, framförallt Stockholm, använder malariamedicin?
Citera
Medlem
CityBangBangs avatar
Jag hoppas att alla här inne som tycker att ekonomin är viktigare än att sätta landet i karantän vs andra åtgärder som behövs för att stoppa smittan, själva blir drabbade.

Alla som är belånade över öronen och inte tänkt genom konsekvenserna utav detta förrän nu pga coronasmittan och pga detta hellre ser att ekonomin hålls rullande så att de slipper gå i personlig konkurs och förlora sina hem; förtjänar att drabbas av just detta.

Alla som hellre värnar om sin ekonomi istället för att värna om sina medmänniskor förtjänar att drabbas av både covid 19, hårt och skoningslöst samt förlora sina pengar, aktier, egendom med mera.

Alla som försöker tjäna grova pengar genom ocker etc förtjänar också att drabbas skoningslöst hårt.

Alla förnekare här i tråden förtjänar att drabbas hårt och skoningslöst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Munskydd har man ju satt prestiege i att de är verkningslösa. Samtidigt är länder där civilbefolkningen använder munskydd relativt förskonade från virusets härjningar. Det är ju självklart att en smitta som sprids genom mun och näsa bromsas upp av skydd över mun och näsa. Inte hundraprocentigt såklart, för att hundraprocentigt hindra någon från att smittas eller smitta måste man tex elda upp personen helt. Ett 50% skydd är en enorm framgång i en exponentiell smittspridning, ett 10% skydd också.

Alla borde se detta : https://youtu.be/gAk7aX5hksU

MYCKET MYCKET LÄRORIKT
sedan kan våra pajasar säga vad de vill !
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idpentz
Intressant det där med övervikt om det nu stämmer.
Den avlidne kan då ha haft ett högt blodtryck som legat undermedvetet och medicinerat under långt tid.

Oavsett så är det tragiskt, snubben hade hela livet framför sig.

Klart det stämmer. Jag är som sagt forskare och väldtigt aktiv i detta så folk hör av sig till mig med information.

Eftersom jag fick denna infon igår innan något ens hade yppats i media så kan jag nu garantera att allt i mitt scoop stämmer.

Fler unga kommer dö, lita inte på Tegnell.
Citera
2020-03-29, 13:18
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nirecue
Hej!
Läser nu på morgonen att Norge skall börja masstesta samt att andra länder redan gör det. Hur kommer det sig att inte Sverige gör detta? Finns det inga pengar till test? Fruktansvärt att läsa om vårdpersonal som inte har skyddsutrustning med. Verkar som det är stor brist på pengar men framför allt framförhållning. Tester och skydd borde ju ha köpts in för länge sen. Sanslöst dåligt skött!

Det här är ju en direkt följd av vad medborgarna röstat på. Vi har valt linjen massinvandring med skylten "Welcome refugees" och det har kostat hundratals miljarder. Nu fick vi "Welcome corona" och nu ylar samma folk över att det inte finns pengar och inga beredskapslager. Jag hoppas detta leder till en sansad debatt i framtiden där vi kan kasta genus, hbtq, pride, feminism och massinvandring på sophögen. Att inte folk fattar det här är obegripligt, nu står vi här med byxorna nere och kejsaren är naken. Men jag håller med dig, det är ett clusterfuck från början till slut.
Citera
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake
Tre nya dödsfall på grund av covid-19 har i helgen inträffat i Jönköpings län. En av de döda är enligt Region Jönköpings län en yngre man.
De tre dödsfallen har inträffat mellan fredag kväll till lördag kväll. Två av de döda är äldre personer med underliggande sjukdomar. När det gäller den yngre mannen vill hälso- och sjukvårdsdirektör Mats Bojestig inte kommentera eventuella underliggande sjukdomar eller andra riskfaktorer.

Enligt uppgifter till SVT Nyheter Jönköping är den yngre mannen i 30-årsåldern.

Totalt är antalet dödsfall i länet till följd av corona nu uppe i sex personer.

Varför kommenterar man dom äldre men inte den yngre mannens historik? Hade han ingen då kanske?

Förmodligen för att han hade en massa sjukdomar och genom att berätta om dessa så kan folk förstå vem det är.
Citera
Medlem
Nu är djurmarknaderna i Kina öppna igen. Om ni vill läsa artikeln sök på Expressen, jag pallar inte läsa det räckte att jag såg en hundvalp med stora ögon i en bur. DÖÖÖÖÖ KINESJÄVLAR! DÖÖÖÖ!

Edit: jag utgår nu pallar inte diskussionen så kommer inte svara någon, ber om förståelse för det.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kglanvflmabjx
<klipp>

3. FHM är forskare, detta innebär att de inte tar beslut baserat på möjliga prognoser utan på data som finns på riktigt. Det gör att de ständigt är reaktiva. De föreslår åtgärd EFTER en gräns har passerats.

<klipp>.

Tack för ditt inlägg. Det här är problemet vi har i Sverige, dem gör ögonblicksbilder, och precis som du säger föreslår åtgärder NÄR de får uppgifterna ifrån datan. De har inga direktiv att ha framförhållning, det står ju inte i deras regleringsbrev från regeringen.

Det kommer bli kostsamt för regeringen när detta experiment Folkhälsa(o)myndigheten är klart, och kommer troligtvis (hoppas inte) kostat många människoliv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in