2020-03-29, 08:33
Medlem
Kakap0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Det stämmer, fattar ej vad somr felet på er.
Vill att folk ska dö, vill att företag ska gå under. Jävla sverigevänner ni är.

Har jag missat något?
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Det är i princip över. 0 nya fall.
Vi vann och ni firar genom att dricka cyanid??

Vad är det MED dig? Klart att det inte var 0 fall. Antingen är det fel i rapporteringen, eller så var det så många fall att de väntar med att gå ut med det, tills de samlat Löfven och hela gänget för en presskonferens i eftermiddag. Med svenska fanor, mörka kostymer och sorgemusik.
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Jaha vart är alla dom som så att det skulle vara minst 1000-10000 döda vid det här laget? Har ni ändrat er ? Hur många veckor efter Italien är vi nu ? 20 ?
Kören har tystnat. Massan har fattat att Tegnell hade rätt o skötte detta briljant, karln borde bli årets svensk!

Vi kunde idag stått upp till knäna med lik men istället kan vi transportera bort likcontainers, städa gatorna o njuta på uteserveringar. Både hälsan o ekonomin har hämtat sig innan midsommar, precis som Tegnell sa.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kattfarssas
Ok, tack för råden.

Min kompis sänkte sitt blodtryck utan mediciner, motion, rödbetsjuice, omega3 och massa andra viktiga vitaminer och mineraler.

En del forskare säger det är högt blodtryck som är farligt, andra menar att det är blodtrycksmedicinen som hjälper Coronaviruset att få fart, men vad vet man?
Citera
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/

Torsdag: 15 döda
Fredag: 28 döda
Lördag: 0 döda

Det här KAN fan inte stämma med verkligheten!!??

Inte Svårt att förstå alls. Hela högen börjar bli nervösa. Så vi kan se fram emot noll dödlighet i corona framöver. I verkligheten kommer det dö folk som flugor.
Citera
2020-03-29, 08:34
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Spädbarn:

https://blockclubchicago.org/2020/03/28/infant-among-47-now-dead-from-coronavirus-in-illinois-today-is-a-really-hard-day/

Och ja, alldeles riktigt så har man nog satt en övre gräns för när man ger intensivvård. Det sägs att i Spanien är den 65 år. Och ja, som jag har hypotiserat så verkar ålder bara vara sekundärt. Även att tillhöra andra riskgrupper kan vara det med. Naturligtvis är risken att dö större om man är svag eller gammal. Dock verkar det stora problemet med COVID-19 vara att i vissa fall överreagerar immunförsvaret och ger upphov till s.k. cytokin storm (RS). Det verkar som att unga har mindre benägenhet till det medan gamla där finns det större risk för att immunförsvaret löper amok och ger upphov till multiorgan inflammation framförallt i lungorna. Varför vet man inte riktigt.

Men visst är det konstigt, att det var precis tvärtom under Spanska sjukan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Kören har tystnat. Massan har fattat att Tegnell hade rätt o skötte detta briljant, karln borde bli årets svensk!

Vi kunde idag stått upp till knäna med lik men istället kan vi transportera bort likcontainers, städa gatorna o njuta på uteserveringar. Både hälsan o ekonomin har hämtat sig innan midsommar, precis som Tegnell sa.

Exakt. Så här blir det när ett stort gäng amatörer kastar skit o tror sig veta bättre än Tegnell..
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Jaha vart är alla dom som så att det skulle vara minst 1000-10000 döda vid det här laget? Har ni ändrat er ? Hur många veckor efter Italien är vi nu ? 20 ?
I Italien dör ca 900 personer dagligen i viruset.

Att beräkna exakt hur manga som kommer dö i sverige dagligen gar inte da viruset gör lite hur det vill.

Att tro att man kann dra slutsatser om detta är Humbug. Ingen vet !!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Min fru är sjuksköterska och jag kan bara instämma. De får arbeta helt utan skydd nu. De mer eller mindre TVINGAS att bära runt smittan. Alla avdelningar är smitthärdar och på vissa avdelningar hinner de inte ens fylla på med tvål längre. Tvål har flyttats från avdelningar med icke corona patienter till andra mer utsatta avdelningar. Frugan tog med egen tvål igår och idag samt egen spritgel. På detta så hade hon ett 14timmars skift ifår och skall arbeta 16 till idag (börjar 07.00-21.00) samma tider förra helgen tyvärr. Vi har ett lager av tvål hemma som tur är. Vi lagrade tvål inte skithuspapper så vi har ett 50 tal. Och har även en del "svaveltvål" hemma.

På ett vårdhem för psykiskt handikappade där hennes väninna arbetar så tillåts patienterna få ut och drälla omkring lite hur som helst. (vi kan ju inte låsa in dem) är svaret från deras chefer. Dvs. folk med begränsat IQ får cykla omkring, gå i affärer, tränga sig in i folksamlingar och beblanda sig helt utan restriktioner. Där är allt som vanligt. (inga som helst tvätta händerna eller liknande då de ändå inte lyder eller förstår) många av dessa "sprutar saliv" då de talar p.g.a. deras tillstånd och får vistas ute och gå runt och krama folk (främlingar på stan) helt i vanlig ordning då dessa är som barn i psyket och inte kan hanteras med våld eller tillsägelser (absolut förbjudet). Deras ledsagare är förtvivlade

Så det behövs frivilliga som kan rycka in här, då fler och fler av personalen försvinner in i sjukdom.

Dessa psykiskt störda är i åldrarna 35-60 år och många har andra tillstånd som förvärrar deras hälsa.

Här gäller inga av de restriktioner som övriga medborgare skall följa.. och personalen får bara suga i sig viruset och ev. dö..så också deras släktingar och bekanta.

Enl uppgift är minst 3 vårdare 55+ ordentligt sjuka med mycket hög feber hemma och lär hamna på intensiven inom några dagar. Hittills har ingen kommit tillbaka till sin arbetsplats av de som sjukanmält sig. Trots att de första sjukskrevs för över 4 veckor sedan.

Jag antar att det ser ut såhär på många platser i landet och att det enbart kommer bli värre.

Från Norrköpings IVA säger en annan väninna att flertalet corona patientersom ligger där är 40+ INTE 70+
Så den information som lämnas till nefolkningen är inte riktig utan måste vara friserad. Frugan och någravänninor har börjat nätverka mellan olika städer mellan sig då flera av dem blev vänner under sina utbildningar och via arbetsplatserna runt om i landet. De är väldigt eniga om att medias bild är väldigt "förvrängd" till det bättre inte alls vad de upplever på jobbet varje dag.
Anledningen till att tvålen tar slut på sjukhuset är för den blir stulen. Eftersom sådana som ni bunkrar med tvål, så den är slut i butiken.
Citera
2020-03-29, 08:35
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vad är det MED dig? Klart att det inte var 0 fall. Antingen är det fel i rapporteringen, eller så var det så många fall att de väntar med att gå ut med det, tills de samlat Löfven och hela gänget för en presskonferens i eftermiddag. Med svenska fanor, mörka kostymer och sorgemusik.

0 dödsfall.

Deal with it
Citera
2020-03-29, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Vi har en utsatt person hemma som är gravid i 8.5 månaden så jag har hållit ungarna hemma nästan sedan sportlovet, dom gick lite till och från första två veckorna innan jag bestämde mig.

Otroligt oförstående bemötande från skolan men vi vek oss inte.

Om någon i din familj dör så kommer inte skolan eller FB att känna att det var deras fel och ta sina miserabla liv.

Det är helt upp till dig att skydda din familj och de beslut du fattar står du fast vid.

vi har nu distansundervisning och kommer fortsätta med det tills sommaren, det kan ju vara smart om du ser till att ungarna gör läxor och skickar in så dom inte får gå om året.

Stå på dig!

Du har alltså varit öppen mot skolan med er situation? Jag har nämligen konstaterats ha hjärtmuskelinflammation sedan jag blev sjuk i februari, oklart vad de var för sjuka. Därför vill jag verkligen inte dra på mig något mer nu!

Endel av mig vill ringa skolan och vara uppriktig varför han inte kan komma men säger de då nej blir det än mer märkligt om jag håller honom
Hemma. Är en till personen väldigt ordningsam och regelrätt människa och har svårt för att gå emot rekommendationer..

Vi har tagit hem material och har inte hamnat efter läromässigt trots ca två veckor utan närvaro..

Fan. Avskyr detta.
Citera
2020-03-29, 08:37
Medlem
Citat:
Japp, någonstans kan jag förstå var tviveln mot Tegnell kom ifrån, men nu när vi verkligen ser resultat så måste till och med domedagsprofeterna stämma in i kören. Tegnell har i princip räddat oss och vi står i tacksamhet till honom.

Nu dammar vi av altarnerna, sätter fram solstolarna och ser fram emot en fin svensk vår. Allt gott.

Du menar alltså att vi ser att spridningen i Sverige är exponentiell medans den i våra grannländer har planat ut? Det är exakt det förväntade resultatet som Tegnell har velat uppnå. Hans mål har hela tiden varit att smitta ner hela svenska folket och det verkar som han skall lyckas.

Jag tycker dock han kunde göra en god gärning och låta sig själv smittas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in