Citat:
Ursprungligen postat av
Africanized
Vi har en utsatt person hemma som är gravid i 8.5 månaden så jag har hållit ungarna hemma nästan sedan sportlovet, dom gick lite till och från första två veckorna innan jag bestämde mig.
Otroligt oförstående bemötande från skolan men vi vek oss inte.
Om någon i din familj dör så kommer inte skolan eller FB att känna att det var deras fel och ta sina miserabla liv.
Det är helt upp till dig att skydda din familj och de beslut du fattar står du fast vid.
vi har nu distansundervisning och kommer fortsätta med det tills sommaren, det kan ju vara smart om du ser till att ungarna gör läxor och skickar in så dom inte får gå om året.
Stå på dig!
Du har alltså varit öppen mot skolan med er situation? Jag har nämligen konstaterats ha hjärtmuskelinflammation sedan jag blev sjuk i februari, oklart vad de var för sjuka. Därför vill jag verkligen inte dra på mig något mer nu!
Endel av mig vill ringa skolan och vara uppriktig varför han inte kan komma men säger de då nej blir det än mer märkligt om jag håller honom
Hemma. Är en till personen väldigt ordningsam och regelrätt människa och har svårt för att gå emot rekommendationer..
Vi har tagit hem material och har inte hamnat efter läromässigt trots ca två veckor utan närvaro..
Fan. Avskyr detta.