2020-03-29, 08:21
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XanX
Hur många smittade och döda idag? Vilken dag kommer undergången tror ni? Eller kan det vara så att det värsta redan har varit och Sverige klarar sig bra? För två veckor sedan låg vi två veckor bakom Italien, så det borde komma in en del fall idag?
Kom in i matchen!

Tegnell har rott oss i land, det värsta är över. Vi har som ett litet land klarat stormen, precis som sagt innan hade Tegnell rätt o tog de svåra men rätta besluten. Så du kan börja tvätta av utemöbler, förbered midsommar o nut. Vissa offer får man alltid i krig, så även mot virus men vi var det land som fixade biffen bäst.. Tack Tegnell
Citera
2020-03-29, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Ja, om man nu ska tro på hysterin så borde det dö åtminstone ca 1000 svenskar innan nästa fredag.

Annars vet jag inte vad vi ska göra med alla domedagsprofetior. Papperskorgen?

såna som du borde egentligen gå in på valfri corona-avdelning utan skyddskläder och prata med personalen där (men det kommer du inte göra )

Faktum är att cheferna hade sagt till golvet på SöS eller karolinska att det var ingen fara att dom inte hade ordentlig skyddsutrustning, dom skulle inte bli smittade.

Så läkarna krävde att cheferna kom in på corona-avdelningen i samma skyddskläder som dom hade och pratade med personalen om att det inte var någon fara.

Cheferna valde att inte komma...
Citera
2020-03-29, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Japp, det är huvudsyftet

Misstänkte det
Citera
Medlem
Groenmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag undrar om det är någon som kommer ihåg att FHM uppmanade människor att äta 6-8 skivor bröd om dagen? Det var ju naturligtvis ett vansinnigt råd!

Kan det ha varit ca 40 år sedan?

🤦🏼‍♀️

Det var Brödinstitutets reklamkampanj. Brödinstitutet är/var en branschförening för bagerier.

FHM fanns inte då. Däremot hade någon reklamman på Brödinstitutet ringt och frågat någon på socialstyrelsen och frågade dem om det var okej att äta 6-8 skivor bröd om dagen och de sa att det var okej. Då rullade de igång kampanjen "Socialstyrelsen rekommenderar 6-8 brödskivor om dagen". Märkligt att reklamkampanjen tilläts.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Det är du som missförstår. Varför tror du han tänker spela in filmer till sina barn...? För att han är om inte rädd så iaf rejält skakad av vad han ser hos folk de får in.
Då missförstod jag honom gravt. Jag kill-läste tweetet 😩🤷🏼‍♀️🤦🏼‍♀️
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Du var mig en förnumstig liten rackare.
Vi försöker att hålla en vetenskaplig ansats här tycker du inte det?

Vad man vill uppnå med kinin är faktiskt att bromsa immunsystemresponsen hos patienterna. Jag vet att det kanske låter galet i dina öron men så är det. Igår på morgonen föreslog jag att man skulle inrikta sig på en sådan behandling istället för att ta fram vaccin av flera skäl som nu de "papers" ni länkar till ger stöd för. Det tillsammans med antivirala som bromsar virusreplikationen.
Citera
2020-03-29, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Japp, det är huvudsyftet

Man kan ju tro det.
Men har man respekt för situationen och håller distans till folk ska det väl inte vara nån fara tycker jag.
Taskigt dock att åka dit om man känner minsta symptom och riskerar att bli inlagd.
Citera
2020-03-29, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Ja, om man nu ska tro på hysterin så borde det dö åtminstone ca 1000 svenskar innan nästa fredag.

Annars vet jag inte vad vi ska göra med alla domedagsprofetior. Papperskorgen?

Så länge vi har en stadig ökning så kommer vi till de siffrorna. Om det tar en vecka eller en månad spelar inte så stor roll egentligen. Enligt FHM var det dag 0 i Onsdags och de räknar därifrån att det skall kulminera inom 64 dagar. Det innebär att vi är i accelerationsfasen och antalet fall kommer att stiga allt brantare under de närmaste veckorna.
Citera
2020-03-29, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aspsusa
Försök hellre få till en konsultation med en läkare för att ändra medicineringen.
Finns väldigt många andra grupper av blodtrycksmediciner.

Om du inte blir stressad av att själv hålla koll på blodtrycket så är det också ett bra tips, isynnerhet när man ändrar medicinering. Skriv gärna upp, lägg till exempel märke till vad en lagom fylla har för effekt...
Lakrits ser många också en effekt av (uppåt) med någon dags fördröjning, salt kan ge en snabbare effekt (om ens höga blodtryck är känsligt för det).

Om du inte blir angstig av det så är nu en utmärkt tidpunkt att göra ett litet blodtrycks-projekt och se om enkla saker (litet raskare/längre promenad, mindre salt, aroniasaft, bra sömn etc), i kombination med medicin kan dra ner trycket några streck.

Ok, tack för råden.
Citera
2020-03-29, 08:27
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Kom in i matchen!

Tegnell har rott oss i land, det värsta är över. Vi har som ett litet land klarat stormen, precis som sagt innan hade Tegnell rätt o tog de svåra men rätta besluten. Så du kan börja tvätta av utemöbler, förbered midsommar o nut. Vissa offer får man alltid i krig, så även mot virus men vi var det land som fixade biffen bäst.. Tack Tegnell

Japp, någonstans kan jag förstå var tviveln mot Tegnell kom ifrån, men nu när vi verkligen ser resultat så måste till och med domedagsprofeterna stämma in i kören. Tegnell har i princip räddat oss och vi står i tacksamhet till honom.

Nu dammar vi av altarnerna, sätter fram solstolarna och ser fram emot en fin svensk vår. Allt gott.
Citera
Medlem
Jaha vart är alla dom som så att det skulle vara minst 1000-10000 döda vid det här laget? Har ni ändrat er ? Hur många veckor efter Italien är vi nu ? 20 ?
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Klorokinin kan ge flera biverkningar och kan vara dödligt om det feldoseras. Jag träffade thailändska läkare i slutet av 80-talet. De sa att fler västerlänningar dog av feldosering av medicinen än av Malaria i Thailand vid den här tidpunkten. Användandet av Klorokinin mot Corona innebär dagliga doser under flera dagar. Så låt läkarna ta hand om medicineringen. Sen hur mycket klorokinin finns det i Sverige?

ALLA mediciner - som är verksamma mot någon sjukdom överhuvudtaget - kan vara dödliga om de feldoseras. Det där var det dummaste argument jag har hört!!! Jag har tagit det i flera omgångar, och hade aldrig några biverkningar. Det borde vara upp till var och en att väga riskerna med coronan mot riskerna för biverkningar av medicinen.

Jag vet inte hur mycket klorokinin det finns i Sverige. Det är regionernas ansvar att skaffa in det nu, i tillräckliga mängder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in