2020-03-26, 12:38
Medlem
Krackhauss avatar
Biter kratorm på ångest?
Citera
2020-03-26, 15:00
Avslutad
Då har man intagit kratom dagligen x2 i ca 4 månader och har inte haft ångest sedan jag påbörjade. Ångestfri och exalterat på livet. Innan led jag av en fruktansvärd ångest som begränsade mig så jag knappt pallade lämna sängen. Tack gode Gud för denna mirakulösa växt.

Tog leverprover här om dagen för att se ifall min lever tagit någon stryk av kratomet (läst att det kan vara påtagligt för levern nämligen) och svaren påvisar att mina levervärden är prima.

Beställt samtliga sorter från SS, testat de flesta och den jag föredrar är green malay och White Borneo. Varierar mellan diverse strains för att inte få tolerans. Hittills upplever jag ingen som helst tolerans. Tack Gud
Citera
2020-03-26, 15:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Krackhaus
Biter kratorm på ångest?

Minst sagt!
Citera
2020-03-26, 15:12
Medlem
Krackhauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellsiii
Då har man intagit kratom dagligen x2 i ca 4 månader och har inte haft ångest sedan jag påbörjade. Ångestfri och exalterat på livet. Innan led jag av en fruktansvärd ångest som begränsade mig så jag knappt pallade lämna sängen. Tack gode Gud för denna mirakulösa växt.

Tog leverprover här om dagen för att se ifall min lever tagit någon stryk av kratomet (läst att det kan vara påtagligt för levern nämligen) och svaren påvisar att mina levervärden är prima.

Beställt samtliga sorter från SS, testat de flesta och den jag föredrar är green malay och White Borneo. Varierar mellan diverse strains för att inte få tolerans. Hittills upplever jag ingen som helst tolerans. Tack Gud

Låter mycket, mycket intressant får jag säga. Hur förtär du det? Är det i pulverform?
Hur länge är du ångestfri efter dos?
Citera
2020-03-26, 15:15
Avslutad
Citat:
Låter mycket, mycket intressant får jag säga. Hur förtär du det? Är det i pulverform?

Tar en tesked i pulverform, sväljer med vatten. Inte särskilt mumsigt men värt det, blivit ganska van med smaken nu.
Brukar vara ångestfri ca 5 timmar efteråt sedan fyller jag på med ytterligare en dos. Testat sååå många olika piller och behandlingsformer mot ångesten men inget har hjälpt mig på samma sätt som kratom gjort.
Citera
2020-03-26, 17:07
Medlem
Skitsnabbs avatar
Citat:

Tror inte det finns något som biter så bra på ångest och depression som kratom utan att man känner sig drogad eller med overklighetskänslor. Man får ingen beroendeproblematik heller om man håller sig till givna doser. Inget över 10-12 gram är ok, om man inte tar kratom för att bli avvänd från droger.

Beroende på din vikt så börja med en låg dos första gången. 0.025 gram x din vikt. Väger du t.ex 75 kg blir det ca. 1,9 gram. Brukar vara ungefär 1 tsk. Inte jättenoga,men ungefär. Har hört dom som tar 1 matsk, och spytt som en kalv, eller blivit riktigt yr.

Kör detta, och vänta 1 timma. Känner du inget så ta 2 kryddmått till ca 1 gram.

Allt för att du ska hitta din sweet point. Mer ger inte bättre effekt utan du mår bara skit, eller får en helt annan effekt.

Testa och kör dom vanliga röda strainsen som Bali och Borneo, men även grön Malay är effektiv.
Det finns fler varianter med detta är dom vanligaste som många som testar för första gången klarar fint utan problem. Dessutom så håller effekten i sig ganska länge. Grön Malay och Röd Borneo håller ofta mellan 6-8 timmar. Ofta beroende på vad man ätit. Drick mer än vanligt för kratom är uttorkande. Ät inte direkt innan du ska ta kratom. 2 timmar innan och inte heller direkt efter ca 1/2 timma. När du blivit mer van så finns det massor av prova, och många hittar sin favorit som funkar.

Har du mycket ångest så kan du köra en ny omgång efter det tagit slut i kroppen. Görna ett pat timmar innan du ska lägga dig. Där skulle jag nog akta mig för de röda varianterna. Många noddar, dvs vaknar, somnar, vaknar, somnar hela natten. Vissa gillar det men inte alla. Kör grön Malay. Då sover du som en stock.

Ohälsotalet gällande stress, depression och ångest har accelererat de senaste åren, och folk mår mer eller mindre skit dygnet runt numera. Börjar tidigt och följer med uppåt i åldrarna.
Läkemedel man ger är skit och beroendeframkallande, och ger feta biverkningar. Vissa t.om driver folk till självmord.

Tänk bara på att du inte äter några mediciner för depression eller annat. Tramadol är mycket farligt t.ex. och blanda inget skit för att få några effekter. Många har lekt och testat med allvarliga resultat.

Smakar tyvärr beskt som fan. Jag gör så här. Häll upp så mycket du ska ta i ett glas. Tillsätt ett par cm pressad citronsaft. Rör upp till en jämn smet. Häll på med valfri juce. Själv gillar jag äpple eller äpple/päron från Bravo. Många blandar i chokladmjölk. Är man kaxig och inte har äckelmage kan man slänga in i munnen och skölja ner med vatten

Lycka till!
Senast redigerad av Skitsnabb 2020-03-26 kl. 17:21.
Citera
2020-03-26, 17:25
Medlem
Skitsnabbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Living-in-Matrix
Någon som vet vad som hänt samotai.nu:s site? Har varit nere 3 dagar nu. Köpt där de senate gångerna då dom har bra skit.Behöver fylla på mer. Har tvålat in mig mycket den senaste tiden i Coronatider. Eller är det sensuren och moralen som laggt sin blöta filt över bra gerejer som funkar igen?
Kommer ihåg hur man försökte sänka ett företag som sålde kolloidalt silver för ett par år sedan. Även CBD var under krig ett tag. Jävla idioter som körde drev på ägarna, och hängde ut dom i media. Skulle inte förvåna mig detta också drabbas.

Mailade dom och kollade vad som hänt. Dom har haft problem sedan 2 veckor med sidan och både blivit hackade och tydligen andra strul också med sidan. Nu har dom beslutat att sälja sina ingredienser till tvål och hudvårdsprodukter på annan plattform, och ska införa Swish betalning i stället. Kommer troligen igång nästa vecka. Dom byter troligen även namn. Seriösa grabbar
Citera
2020-03-26, 20:38
Medlem
Badassmfokas avatar
vafan var krypton för något? orkar inte söker mer än de lilla jag gjort.
Citera
2020-03-26, 20:38
Medlem
flygandApans avatar
Nån som blandar med hampa eller CBD olja? Jag tar relativt stora doser trikomer från hampa varje dag, tänkte om det vore värt att testa kratom med.
Citera
2020-03-26, 20:45
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kajah
Tjenare. Jag är ganska nyfrälst på kratom. Jag kan verkligen se fördelarna med att använda kratom i många situationer.. Dels för att få saker gjort, och dels för rekreation. Jag har provat white maeng da, och den är helt okej men jag tycker den är aningen för stimulerande, jag söker tips på någon strain som är mer av det sederande hållet. Ska jag gå på röd vein?
Jag är ingen expert men något jag vet är att röd är mest opiatliknande sederande, grön är något mitt emellan och kan ha längre halveringstid, vit är mer stimulerande. Har testat redborneo och green maeng da, ska testa red maeng da nästa. Tyckt om båda jag redan testat och skulle säga att de stämmer på det jag beskrev i början av denna text.
Citera
2020-03-26, 20:48
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellsiii

Fint att höra, du kommer dock få en rätt jobbig avtändning när du slutar bara så du vet efter ett så långvarigt bruk.
Citera
2020-03-27, 08:06
Medlem
Kajahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
Jag är ingen expert men något jag vet är att röd är mest opiatliknande sederande, grön är något mitt emellan och kan ha längre halveringstid, vit är mer stimulerande. Har testat redborneo och green maeng da, ska testa red maeng da nästa. Tyckt om båda jag redan testat och skulle säga att de stämmer på det jag beskrev i början av denna text.

Tjenare.
Jag har skaffat lite erfarenheter av olika strains nu. Grön, röd och vit än så länge. Inväntar ett paket med gul borneo som ska komma idag. Den jag än så länge gillat minst är den röda. Ska bli spännande att prova den gula i helgen. Kratom är bra skit, bortsett från huvudvärken man kan få och att det är så jävla svårt att skita. Använde kratom varje dag i två månader, slutade tvärt utan några besvär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in