2020-03-21, 15:13
Medlem
Kalle-Kalashnikovs avatar
Hur lång tid bör jag vänta innan jag fyller på igen?
Citera
2020-03-21, 20:23
Medlem
Skitsnabbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Det är inte så ofta som jag tar det till kvällen/natten utan bara när jag vill nodda. Vilket är rätt skönt att göra ibland. Tar väl mest på förmiddagen eller eftermiddagen. Försöker att inte ta för ofta och att bara ta en tsk om dagen, vilket egentligen räcker. Fast den skönaste känslan får man när man tar mycket, under en dag. Kratom har många bra egenskaper, den får en att hålla fokus och gör en motiverad att jobba. Men det ger även ett lugn och en opiatliknade eufori också.

Kan bara hålla med gällande många bra egenskaper. Fick grejerna från samotai,nu och jag kan säga att jag har en jävla hösnuva och allergi för pälsdjur som heter duga (möss i huset). Har tagit allt skit som man kunna skriva ut till mig, och jag blir bara trött och kan sitta på en stol och bara somna. Igår tog jag kratom tidig på morgonen. Döm om min förvåning,. Jag hade inte tagt min allergimedicin. På 15 minuter släppte allt kli i hals, ögon och snorig näsa, samt nysningar som ibland gör att jag får näsblod. Trodde inte det var sant. Jag gjorde om det i dag. Samma effekt. Bästa medicinen mot allegier enl. mig. Har testat allt. Min sommar är räddad i år. Har haft detta skit i 15 år.
Senast redigerad av Skitsnabb 2020-03-21 kl. 21:23.
Citera
2020-03-22, 01:51
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitsnabb
Kan bara hålla med gällande många bra egenskaper. Fick grejerna från samotai,nu och jag kan säga att jag har en jävla hösnuva och allergi för pälsdjur som heter duga (möss i huset). Har tagit allt skit som man kunna skriva ut till mig, och jag blir bara trött och kan sitta på en stol och bara somna. Igår tog jag kratom tidig på morgonen. Döm om min förvåning,. Jag hade inte tagt min allergimedicin. På 15 minuter släppte allt kli i hals, ögon och snorig näsa, samt nysningar som ibland gör att jag får näsblod. Trodde inte det var sant. Jag gjorde om det i dag. Samma effekt. Bästa medicinen mot allegier enl. mig. Har testat allt. Min sommar är räddad i år. Har haft detta skit i 15 år.

Inte omöjligt. Vet att det fungerar bra mot förkylning också.
Citera
2020-03-22, 09:23
Medlem
Skitsnabbs avatar
Citat:
Inte omöjligt. Vet att det fungerar bra mot förkylning också.

Ok, hur menar du? Blir man av med fökylningen eller bara symtomen? I så fall ska brorsan få testa. Han har snorat i 4 dagar. Har igentligen bara tagit kratom för att kunna sova. Har aldrig tänkt på att det kan ha andra funktioner.
Senast redigerad av Skitsnabb 2020-03-22 kl. 09:28.
Citera
2020-03-22, 18:46
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ok, hur menar du? Blir man av med fökylningen eller bara symtomen? I så fall ska brorsan få testa. Han har snorat i 4 dagar. Har igentligen bara tagit kratom för att kunna sova. Har aldrig tänkt på att det kan ha andra funktioner.

Ja, det lindrar förkylningen i alla fall. Vet att senast som jag förkyld så tog jag kratom och jag tyckte att jag blev frisk efteråt.
Citera
2020-03-23, 08:31
Medlem
Skitsnabbs avatar
Citat:
Ja, det lindrar förkylningen i alla fall. Vet att senast som jag förkyld så tog jag kratom och jag tyckte att jag blev frisk efteråt.

Grym effekt. Familjen är snoriga (ej Corona) tjocka i halsen och helt igentäppta i näsan. Båda tog nu på morgonen 1/2 tsk kratom. Efter 10 minute helt rena i hals och näsa. Känner oss betydligt bättre också generellt.
Otroligt!
Brorsan som också snorar är överväldigad. Vi blev smittade av honom HA HA
Senast redigerad av Skitsnabb 2020-03-23 kl. 08:33.
Citera
2020-03-23, 09:12
Medlem
Citat:
Grym effekt. Familjen är snoriga (ej Corona) tjocka i halsen och helt igentäppta i näsan. Båda tog nu på morgonen 1/2 tsk kratom. Efter 10 minute helt rena i hals och näsa. Känner oss betydligt bättre också generellt.
Otroligt!
Det vore ju något om folkhälsomyndigheten gick ut på presskonferensen och sa att man kan inta 1/2 tsk kratom för att stärka immunförsvaret!!
Citera
2020-03-25, 00:15
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Otroligt!

Bra att det fungerade. Har själv klarat mig helt från förkylning, kratomet är nog bidragande till det.
Citera
2020-03-25, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelletskt
Den är värd sina pengar. Håller helt ok klass. Men man vet aldrig med någon sort hur potent den är förrän man testat. Den ger ett behagligt lätt eufori, varm å go. Googla om den så finns det sidor som beskriver precis hur den ska vara. Ta en matsked istället. En matsked blir ungefär 4g. Om du inte använt det innan så e det lagom. Kanske lite mindre.

Alltså, e det bra kvalite på det märks det av med en halv tesked tycker jag. Speciallt om man inte är van vi det. Äter man en matsked kan man juh bli spyig och må allmänt kasst. Visst, köper man gammalt mög som legat o ruttnat i ett lager så är det nog sant att man kan börja med en matsked men man vet juh aldrig. Bäst är det väll ändå att börja försiktigt?
Citera
2020-03-25, 15:14
Medlem
Som folk säger i tråden så kör bara med 1-2 teskedar. Annars blir det att man vänjer sig snabbt, plus större doser är inte najs. Om man inte är van kan 1 tesked plus lite THC vara ett magiskt rus. Tycker personligen kratom kan vara fantastiskt ibland.
Citera
2020-03-25, 18:17
Medlem
Någon som vet vad som hänt samotai.nu:s site? Har varit nere 3 dagar nu. Köpt där de senate gångerna då dom har bra skit.Behöver fylla på mer. Har tvålat in mig mycket den senaste tiden i Coronatider. Eller är det sensuren och moralen som laggt sin blöta filt över bra gerejer som funkar igen?
Kommer ihåg hur man försökte sänka ett företag som sålde kolloidalt silver för ett par år sedan. Även CBD var under krig ett tag. Jävla idioter som körde drev på ägarna, och hängde ut dom i media. Skulle inte förvåna mig detta också drabbas.
Citera
2020-03-25, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Living-in-Matrix
Någon som vet vad som hänt samotai.nu:s site? Har varit nere 3 dagar nu. Köpt där de senate gångerna då dom har bra skit.Behöver fylla på mer. Har tvålat in mig mycket den senaste tiden i Coronatider. Eller är det sensuren och moralen som laggt sin blöta filt över bra gerejer som funkar igen?
Kommer ihåg hur man försökte sänka ett företag som sålde kolloidalt silver för ett par år sedan. Även CBD var under krig ett tag. Jävla idioter som körde drev på ägarna, och hängde ut dom i media. Skulle inte förvåna mig detta också drabbas.

Tydligen håller dom på att bygga ny sida då den blivit hackad flera gånger. Man hade också problem med betaltjänsten, och går över till Swish helt i stället. Ska vara igång igen till nästa vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in