Citat:
Ursprungligen postat av
David86
Nja, att det kommer gå både upp och ner härifrån är väl min spekulation, men jag tror inte vi når botten från mars igen, men heller inte omx på 1900+ detta året. Men om något år tror jag detta är historia...
Men återhämtning och V har vi ju i princip redan uppnåt, omx är ju högre nu än de var 1 dec 2019...
Det är så bulltrappen är konstruerad o det är så småspararna förlorar sina pengar. Gå in på Avanza o andra forum o läs vad folk skriver. Skoputsarpojkarna går all in och skriker av glädje.
Det är när arbetslösheten i höst kommer sprida ut sig o bankernas problem blir påtagliga som oron växer. O sedan när verkligheten kommer in o kurserna sjunker så kommer pessimismen sprida sig. Många kommer även bli tvungna att sälja. O den nedåtgående spiralen kan gå så fort att panik utbryter.
Det är tre områden som kommer drabbas. 1. Butikshandeln kommer tappa o friställa stora mängder personal. Samt lägga ned butiker. 2. Fastighetsbolag kommer få problem med tomma lokaler o i vissa fall sänkta hyror. 3. Banker o försäkringsbolag kommer drabbas av förluster samt minskad vinst.
När jag pratar med kollegor så har även ett mönster uppträtt med hemarbete. Det framgår tydligt att 30-40% klarar av det o presterar mer än när de är på kontoret o de trivs med det. 40% får väldigt lite gjort o klarar inte av eget ansvar o har diciplin att jobba självständigt. 10-15% behövs inte alls. Så jag förutspår en framtid där de som inte behövs o de som inte klarar av eget ansvar kommer rationaliseras bort o de som är anpassade att klara av ett självständigt o disciplinerat arbete kommer gå ut som vinnare. Likaså så kommer då även behovet av kontorsyta bli allt mindre.