Jag måste medge att jag kanske inte kom med på detta tåg uppåt om det fortsätter på detta vis.
Vad jag är direkt överraskad över är var pengarna kommer ifrån, men ingens besparingar har ju direkt hunnit försvinna ännu och kollade lite runt bland folk som jag vet att spelar med stora summor lånade pengar och efter ett kort tillbakadragande vågade de fortsätta, då det lovats så mycket uppbackning av staterna, så kändes för dem som om det åtminstone fanns ett skyddsnät.
Säkert stora summor som skulle ha dragits ur börsen om inte de och personer i liknande situation och förtroendet för börsen skulle ha försvunnit.
QE kommer ju att ha en massiv effekt då dom kan stjäla besparingar.
Jag kommer själv att låta detta blåsa över och följa med de ekonomiska eftersviterna. Det enda jag gör är att jag investerar i lugn takt, precis som vanligt, i bolag som jag tror har en bra framtid men kommer inte själv att leta efter nästa Apple, eller snabba klipp.
Detta skiljer sig från min ursprungliga tanke om att snabbare, under allt från 3-6 månader investera precis allt (80%) som fanns kvar likvidt ganska med "shotgun"-metod på det som kommit hårt ner, men som jag tänkte hade så mycket hype bakom sig att de skulle komma tillbaka lätt.
Men nu kommer jag antagligen att hålla rejält tillbaka och sätta lite här och var när jag hittar intressant och vara noggrannare med vad jag investerar i och t.o.m. kolla över ett par år.
Klart kan det komma ner ännu, men jag tror att FED sätter in allt de har (läste att det finns en möjlighet att de t.o.m. skulle handla aktier för att kasta in kapital:
https://www.cnbc.com/2020/03/29/what-it-would-take-for-the-fed-to-start-buying-stocks-during-coronavirus-crisis.html) och det blir inte mycket funderingar över förskjutningar av pengar från fattiga till rika och svällande skuldtak för att rädda situationen, så investerare bör leva under samhällets bästa förhållanden.