2020-03-26, 16:38
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Jävlar vilken naiv inställning. Lever fritt senast påsk .. tror du på det där själv eller?

det är inte min inställning, idiot. Det är Trump som hoppas på det.
Citera
2020-03-26, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Jag tror ingenting.

Jag har självinsikt och vet ingenting om nånting.

Kloka ord! Har försökt hänga med lite överallt, men kommit fram till den klassiska slutsatsen - "ju mer jag lär mig, desto mer inser jag att jag inte vet något"...
Citera
2020-03-26, 16:43
Medlem
Citat:
Jag tror ingenting.

Jag har självinsikt och vet ingenting om nånting.
Det här är trådens bästa inlägg.
Citera
2020-03-26, 16:49
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagrcarl
Kloka ord! Har försökt hänga med lite överallt, men kommit fram till den klassiska slutsatsen - "ju mer jag lär mig, desto mer inser jag att jag inte vet något"...

Citat:
Ursprungligen postat av dekadentasven
Det här är trådens bästa inlägg.

Jag kan dock berätta att öl serveras bäst kall!
Citera
2020-03-26, 16:59
Medlem
Sitter och funderar på om det är köpläge för Lundin Petroleum. Missade när den låg på 140. Uppe i 182 nu
Citera
2020-03-26, 17:02
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
1445...

Dessa trådar kommer att vara guldkorn om ett par år.

Mjaäe ...

Jag undrar alltid varför dessa som säger att det ska gå ned 30-40% till inte samtidigt också redovisar sina köp i t ex OMX BEAR X20. In med ett par MSEK där 'så är man klar' sen trots allt.

Om man däremot tittar på datan har vi dock som sagt en 'gap' på 4h-grafen kring 1300. Det är dock inte samma sak som att det måste ned och när det går ned så måste det ned 20% till utöver det (den nivå många pratar om här). Man får ta det som det kommer (eller så har man redan spridit ut köpen så att det gör mindre). På 1 dag finns inte heller denna 'gap' och då högre tidsintervall har högre vikt så ...
Citera
2020-03-26, 17:03
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
det är inte min inställning, idiot. Det är Trump som hoppas på det.

För Trump handlar det givetvis också om att ingjuta hopp i befolkningen, dvs vara en motvikt till något mer panikartat scenario. Inte som t ex Löfvén som har mindre utstrålning än en tegelsten och inte direkt är mannen att ta fram om man vill ingjuta hopp i befolkningen.
Citera
2020-03-26, 17:08
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
För Trump handlar det givetvis också om att ingjuta hopp i befolkningen, dvs vara en motvikt till något mer panikartat scenario. Inte som t ex Löfvén som har mindre utstrålning än en tegelsten och inte direkt är mannen att ta fram om man vill ingjuta hopp i befolkningen.

Exakt så, samt försöka få folket att tro på honom inför valet. Han sa igår att de testat fler folk på 8 dagar än Sydkorea gjort på 8 veckor.

Sydkorea testar väl över 20 000 per dag, så det lät rätt skevt. Inte faktakollat det efteråt.
Citera
2020-03-26, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trakker
Sitter och funderar på om det är köpläge för Lundin Petroleum. Missade när den låg på 140. Uppe i 182 nu

jag avvaktar då å ser om den här senaste uppgången är en bulltrap, isf är vi nere på kring 140 igen . om inte så får det vara
Citera
2020-03-26, 17:12
Medlem
Anses det fortfarande vara en bulltrap?
Citera
2020-03-26, 17:15
Medlem
GrayGrays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Mja? OMXS30 gick +2.5%, det är något av en rekyl sett på en timme.
Fint att sälja på 1444 dock, din dubbeltopp måste du sett på 5 min?

Jag tar sällan beslut på de kortare perspektiven.

Uttryckte mig lite slarvigt: onekligen en uppåtrörelse, men jag hade räknat med att den skulle orka upp över nollan. Klev av på väg ned, några minuter efter dubbeltoppen. Nu gick den över till slut, men då var jag utanför sedan länge.

Gillar inte att sitta i marknaden för länge när det ser ut som det gör.
Citera
2020-03-26, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
De flesta tror på ett 5-10% dropp under morgondagen, så..
Vilka är ”de flesta”?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in