2020-03-22, 20:47
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
Bara om han levererar en lösning på smittan.

Alla ev åtgärder som stramar upp mer kommer resultera i rött

”Vi kommer att göra allt för att hjälpa företagen”
Citera
2020-03-22, 21:31
Medlem
C64s avatar
Kan inte ett jota om aktiehandel (fick till och med kolla öppettiderna för handel). Men öppnade ett isk-konto i veckan på avanza och dunkade in lite drygt 50k som fanns på ett sparkonto med 0% ränta. Så, jag tänkte va fan..
Har gått bra hittills i alla fall - ligger 3% plus, på dagarna som gått. Har ingen brådska heller utan jag siktar långsiktigt 10 år eller mer. Investerar i sånt jag intresserar mig för dvs ny teknik/säkerhet/infra.
Citera
2020-03-22, 21:38
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Okej, källa är bra där i dessa tider.

NY State har ca 20 milj invånare

man stänger ner nu

https://coronavirus.health.ny.gov/home

Inte kul när man får rätt i sina profetior, USA kommer att gå helt åt helvete då många inte har råd att stanna hemma.

Räkna med en riktig dipp imorgon i börshandeln.
Citera
2020-03-22, 23:09
Medlem
Terminshandel nådde Limit down efter tre ynka minuter.. med allt mer lockdown och allehanda skräcksiffror som basuneras ut i USA känns väl veckans riktning utstakad?

Nikkei ner 9%... på med störtkrukan och in med bettskenan..
Senast redigerad av Som-nam-na 2020-03-22 kl. 23:17.
Citera
2020-03-22, 23:24
Medlem
Jag la en order på en mini-future i Dow(minns inte exakt vad den heter). Bara 1, för att lära mig hur futures och optioner o liknande instrument funkar. Såvitt jag förstår det så kan man inte bli skuldsatt i minifutures, så jag köpte en sälj för jag gissaae på att börsen kommer fortsätta dala neråt. Ingenting nytt har ju egentligen hänt förutom dedär att Tesla lekte riddare.

Vinner jag på det så säljer jag och köper nya. tror börsen kommer fortsätta sjunka ett bra tag framöver så det känns ju som den enda rätta här om man vill tjäna pengar är att försöka profitera på nedgången.
Senast redigerad av fr0g 2020-03-22 kl. 23:26.
Citera
2020-03-22, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Terminshandel nådde Limit down efter tre ynka minuter.. med allt mer lockdown och allehanda skräcksiffror som basuneras ut i USA känns väl veckans riktning utstakad?

Vi kommer närma oss 40% ner för året tror jag denna veckan. Fortsätter man så här istället för att isolera och skydda riskgrupper så är det nog godnatt.
Citera
2020-03-22, 23:34
Medlem
Sandtags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Jag la en order på en mini-future i Dow(minns inte exakt vad den heter). Bara 1, för att lära mig hur futures och optioner o liknande instrument funkar. Såvitt jag förstår det så kan man inte bli skuldsatt i minifutures, så jag köpte en sälj för jag gissaae på att börsen kommer fortsätta dala neråt. Ingenting nytt har ju egentligen hänt förutom dedär att Tesla lekte riddare.

Vinner jag på det så säljer jag och köper nya. tror börsen kommer fortsätta sjunka ett bra tag framöver så det känns ju som den enda rätta här om man vill tjäna pengar är att försöka profitera på nedgången.
Det kommer bli ett blodbad imorgon så det gjorde du rätt i.
Citera
2020-03-22, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandtag
Det kommer bli ett blodbad imorgon så det gjorde du rätt i.
Jepp, som sagt dessa panikåtgärder kommer leda till total kollaps. Arbetslöshet 30-50% på nolltid.
Citera
2020-03-22, 23:46
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na

Sluta trolla. Tokyo-börsen har inte ens öppnat ännu.
Citera
2020-03-22, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Futures,dom var ner 9%, har repat sig något, är ner 6% nu.
Citera
2020-03-23, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello

Nikkei Yen Futures visar -6,87%.
Citera
2020-03-23, 00:05
Medlem
DAX var ner 8% när jag kollade. Ingen deal spikad i USA. Så blir blodbad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in