2020-03-26, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlingoKlang50
Det kommer en megajustering ner, troligtvis på Måndag efter antalet smittade har passerat 100k i usa och dödsttakten börjar luta åt Italien och Spanien. Dom har inte fattat läget ännu. Dom kommer bli tvungna att bomma ner hela landet inom 2 veckor. Annars så kommer dom aldrig se ljuset i slutet på tunneln i år. Smittokurvan är i princip vertikal i staterna nu.

-Kul med sanningen, håller med dej till 100%.
Att ligga likvid from. fredag torde bli den bästa placeringen för kommande ras.
Citera
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrayGray
Blev uppenbarligen inte den uppstuds jag räknat med. Klev av efter att OMXS30 dubbeltoppat vid 1444.

Mja? OMXS30 gick +2.5%, det är något av en rekyl sett på en timme.
Fint att sälja på 1444 dock, din dubbeltopp måste du sett på 5 min?

Jag tar sällan beslut på de kortare perspektiven.
Senast redigerad av sinewave 2020-03-26 kl. 16:32.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlingoKlang50
Det kommer en megajustering ner, troligtvis på Måndag efter antalet smittade har passerat 100k i usa och dödsttakten börjar luta åt Italien och Spanien. Dom har inte fattat läget ännu. Dom kommer bli tvungna att bomma ner hela landet inom 2 veckor. Annars så kommer dom aldrig se ljuset i slutet på tunneln i år. Smittokurvan är i princip vertikal i staterna nu.
Tror snarare att många insett att det är lönslöst att försöka isolera smittan på längre sikt, och att ekonomin kommer dra igång snart igen. Trump verkar vilja gå den vägen iaf.
Citera
2020-03-26, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Bra köpläge nu för er som inte hoppat på tåget igen ännu. Snart kommer det bära iväg uppåt igen!

Tvärtom
Citera
2020-03-26, 16:27
Medlem
CelenoIIs avatar
1445...

Dessa trådar kommer att vara guldkorn om ett par år.
Citera
2020-03-26, 16:29
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArthurDayne
Tror snarare att många insett att det är lönslöst att försöka isolera smittan på längre sikt, och att ekonomin kommer dra igång snart igen. Trump verkar vilja gå den vägen iaf.

Kollade hans presskonferens live igår och så är det onekligen. Dessutom en läkare i NY som lyckats behandla över 250 patienter i Covid-19 och alla tillfrisknade snabbt.

Med alla räddningspaket de gett ut så ser det ut som att man kommer förhindra en jättestor smäll. Om det är nån som bryr sig om Ekonomin så är det ju garanterat Trumpen. Han gör allt för att skydda det ekonomiska, och ser helst att alla lever fritt senast i påsk.

Om det blir så eller inte, det återstår att se.
Citera
2020-03-26, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
1445...

Dessa trådar kommer att vara guldkorn om ett par år.

Vad tror du om utvecklingen den närmsta tiden?
Citera
2020-03-26, 16:31
Medlem
KlingoKlang50s avatar
Det tror jag inte ett smack på, deras kassa sjukvård kommer totalkolapsa blixtsnabbt om dom kör den vägen. Dom har totalkaos i NY redan i dag. Titta på deras nyhetssändningar och dra egna slutsatser. Det är ohållbart att skita i sin egen befolkning och bara tänka på pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av ArthurDayne
Citera
2020-03-26, 16:33
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagrcarl
Vad tror du om utvecklingen den närmsta tiden?
Jag tror ingenting.

Jag har självinsikt och vet ingenting om nånting.
Citera
2020-03-26, 16:34
Medlem
Sålde mina LVMH aktier nu med vinst. Har svårt att se någon som helt lyxkonsumtion det kommande halvåret...
Citera
2020-03-26, 16:34
Medlem
Nederlanders avatar
Sålda av lite idag så är nu 75% likvid. Visst är det tråkigt att missa en ev uppgång men om det blir en uppgång med dessa siffrorna USA visat nu ja då slutar jag med aktier helt och börjar med trav istället.

Personligen tror jag på rejäl nedgång imorgon när folk ska ta hem vinst efter veckans uppgång samt nedgång på måndag efter helgens dåliga nyheter.
Citera
2020-03-26, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Kollade hans presskonferens live igår och så är det onekligen. Dessutom en läkare i NY som lyckats behandla över 250 patienter i Covid-19 och alla tillfrisknade snabbt.

Med alla räddningspaket de gett ut så ser det ut som att man kommer förhindra en jättestor smäll. Om det är nån som bryr sig om Ekonomin så är det ju garanterat Trumpen. Han gör allt för att skydda det ekonomiska, och ser helst att alla lever fritt senast i påsk.

Om det blir så eller inte, det återstår att se.

Jävlar vilken naiv inställning. Lever fritt senast påsk .. tror du på det där själv eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in