Citat:
Ursprungligen postat av
GrayGray
Uttryckte mig lite slarvigt: onekligen en uppåtrörelse, men jag hade räknat med att den skulle orka upp över nollan. Klev av på väg ned, några minuter efter dubbeltoppen. Nu gick den över till slut, men då var jag utanför sedan länge.
Gillar inte att sitta i marknaden för länge när det ser ut som det gör.
Det kan man förstå, jag är tvärt om. Jag gör ofta fel om jag är för ivrig, något som t ex hade som effekt att jag gick in efter dubbelbottnen något senare då jag inväntade en bekräftelse på en ny positiv trend. För egen del blir både en och två bekräftleser något mer nödvändigt när det är så volatilt som nu. Därför sålde jag inte heller då jag inte kunde se några tydliga sådana signaler heller (på det längre perspektivet).
Jag såg först nu att OMXS30 stannade på +1.68%, något mer än vad jag trodde på. Det betyder dessutom att vi har en ny lokal topp och utöver det att den 'gap' som finns både på 4h och på dagliga kan komma att stängas under morgondagen.
OMXS30 på 4h, två 'gaps' utmarkerade (röda cirklar) som kan vara av intresse för de som tittar på grafer mer än vad de läser di.se:
https://i.imgur.com/noDvQyG.png
Bara den övre återfinns också på det dagliga dock.