2020-03-26, 17:26
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av with3r
Vilka är ”de flesta”?

Svenska börstwittermaffian.
Citera
2020-03-26, 17:31
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turion1
Hur länge tror vi den här bulltrappen håller i?
2024?
Citera
2020-03-26, 17:37
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turion1
jag avvaktar då å ser om den här senaste uppgången är en bulltrap, isf är vi nere på kring 140 igen . om inte så får det vara

Många spekulerar ju i att oljan kommer gå ner mot 10 dollar fatet när lagren börjar bli fulla. I så fall kommer Lundin tillbaka till de nivåerna. I så fall är det bara att köpa ännu mer!

Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Anses det fortfarande vara en bulltrap?

Inte av min mage. Visst det kommer nog gå ner lite grann igen men jag tror att bottnen är bakom oss.
Citera
2020-03-26, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trakker
Sitter och funderar på om det är köpläge för Lundin Petroleum. Missade när den låg på 140. Uppe i 182 nu

Samma här. Hade tom framme underlaget för att skicka i väg en order när den låg i 139:- klart irriterad över detta.

Personligen avvaktar jag dock nuvarande nivåer. Tycker det har gått för fort och högt uppåt för att vi inte ska få nya nedgångar.

Känns som om manegen är krattad för en nedgång framförallt i slutet av morgondagen ev också en sur måndag.
Citera
2020-03-26, 17:39
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Uppenbarligen bedömer Stockholmsbörsen Coronakrisen som mycket mildare och ofarligare än it-krisen 2002 och finans-krisen 2008. "Inprisat" är väl att ta i, men uppenbarligen anser man sig ha god överblick över vad som kommer hända och hur krisen kommer påverka världsekonomin. Inte särskilt mycket, tydligen.
Personligen tycker jag att tusentals konkurser och stater som har fått ekonomin krossad för tiotals år framåt borde ha sänkt världens aktiebörser totalt. Nasdaq just nu ned -15% i år, vad är det..?

Börsen är bipolär och jag älskar den..
Citera
2020-03-26, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Anses det fortfarande vara en bulltrap?

Du kommer nog inte få så mycket svar på den frågan just exakt nu. Dom som skrikit sig hesa senaste två veckorna om idiotin hos oss som handlat tycks plötsligt vara fullt upptagna med annat.

Personligen har jag dock svårt att se att det kommer fortsätta spikrakt upp här i från utan minsta sättning på vägen.

Jag funderar nästan tvärtom på att släppa av lite av det som var tänkt att behålla långsiktigt i morgon om börsen mot förmodan stiger även då.

Dock är jag bara en glad amatör så ha inte för stor tilltro till mina prognoser.
Citera
2020-03-26, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Exakt så, samt försöka få folket att tro på honom inför valet. Han sa igår att de testat fler folk på 8 dagar än Sydkorea gjort på 8 veckor.

Sydkorea testar väl över 20 000 per dag, så det lät rätt skevt. Inte faktakollat det efteråt.

Men det begriper du väl att det inte är sant. Trump ljuger som vanligt. Vakna, han kommer att köra USA ner i en botten som var länge sen de såg.
Citera
2020-03-26, 17:53
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Men det begriper du väl att det inte är sant. Trump ljuger som vanligt. Vakna, han kommer att köra USA ner i en botten som var länge sen de såg.

Ja, jag begriper det. Jag refererar bara. Hur kan du inte förstå skillnaden?
Citera
2020-03-26, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Samma här. Hade tom framme underlaget för att skicka i väg en order när den låg i 139:- klart irriterad över detta.

Personligen avvaktar jag dock nuvarande nivåer. Tycker det har gått för fort och högt uppåt för att vi inte ska få nya nedgångar.

Känns som om manegen är krattad för en nedgång framförallt i slutet av morgondagen ev också en sur måndag.

-Skit i Lundin ska du in i olja så köp Aramco!
Citera
2020-03-26, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Exakt så, samt försöka få folket att tro på honom inför valet. Han sa igår att de testat fler folk på 8 dagar än Sydkorea gjort på 8 veckor.

Fast börsens utveckling styrs ju inte av vad utblottade amerikaner på gatan har för känslor. Dom som sitter på pengarna har nog bättre förmåga att se igenom Trumps utspel och räkna på olika scenarier än dom flesta "vanliga" rednecks och svennar.
Citera
2020-03-26, 17:58
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrayGray
Uttryckte mig lite slarvigt: onekligen en uppåtrörelse, men jag hade räknat med att den skulle orka upp över nollan. Klev av på väg ned, några minuter efter dubbeltoppen. Nu gick den över till slut, men då var jag utanför sedan länge.

Gillar inte att sitta i marknaden för länge när det ser ut som det gör.

Det kan man förstå, jag är tvärt om. Jag gör ofta fel om jag är för ivrig, något som t ex hade som effekt att jag gick in efter dubbelbottnen något senare då jag inväntade en bekräftelse på en ny positiv trend. För egen del blir både en och två bekräftleser något mer nödvändigt när det är så volatilt som nu. Därför sålde jag inte heller då jag inte kunde se några tydliga sådana signaler heller (på det längre perspektivet).

Jag såg först nu att OMXS30 stannade på +1.68%, något mer än vad jag trodde på. Det betyder dessutom att vi har en ny lokal topp och utöver det att den 'gap' som finns både på 4h och på dagliga kan komma att stängas under morgondagen.

OMXS30 på 4h, två 'gaps' utmarkerade (röda cirklar) som kan vara av intresse för de som tittar på grafer mer än vad de läser di.se:
https://i.imgur.com/noDvQyG.png

Bara den övre återfinns också på det dagliga dock.
Senast redigerad av sinewave 2020-03-26 kl. 18:06.
Citera
2020-03-26, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
-Skit i Lundin ska du in i olja så köp Aramco!

Jag har faktiskt aldrig ägt en renodlad oljeaktie i hela mitt liv, det var mest stundens ingivelse under panik-torsdagen som fick i gång det köpsuget. Men det drog i väg med shoppandet som en lyxfällanaspirant med färskt kreditkort på mellandagsrean, den dagen, så jag bromsade upp mig själv, vilket i efterhand visade sig vara en miss.

Men jag tar gärna emot tips.

Vad är det i korta drag som gör Aramco köpvärd?

Var hittar jag den aktien?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in