2020-02-21, 14:11
Medlem
Någon som vet vilka företag som använder den här tjänsten? Är det bara dom stora, eller även små med 10 anställda?
Citera
2020-03-24, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrkuuk1
Någon som vet vilka företag som använder den här tjänsten? Är det bara dom stora, eller även små med 10 anställda?

Någon som vet? För jäkligt att bli uthängd resten av livet trots avtjänat straff och att man sedan länge är gallrad ur polisens register.
Citera
2020-03-24, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrkuuk1
Någon som vet? För jäkligt att bli uthängd resten av livet trots avtjänat straff och att man sedan länge är gallrad ur polisens register.

Du får väl byta namn.
Citera
2020-03-24, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Du får väl byta namn.
Företagen gör en sökning på ditt personnummer
Citera
2020-09-16, 15:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gretasgodeman
Helt sjukt egentligen. Hade jag haft en dom för fortkörning för 20 år sen och ett sånt här företag satte stopp för alla mina framtida jobbansökningar på grund av det så hade jag nog helt enkelt letat rätt på de ansvariga och klippt dem. Förstår inte att nån inte gjort det än men det är ju Sverige.. Bättre att knyta handen i fickan.
Hände mig nyss. Fick avslag, kvinnan sa att jag i övrigt är perfekt för tjänsten.

Lexbase måste förbjudas helt. Fortkörning och så ska man få avslag för jobb? Helt sjukt. Fortkörning är ett tramsbrott, och jag tänker fan inte säga att "Öhh det är din inställning till brottet som är pjjjjobleeemet".

Dra åt helvete liksom. Lexbase borde förbjudas.

Vem fan kontaktar man?
Citera
2020-09-16, 15:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA
Hans företagsmodell är utformad av en cynisk jävel med psykiska störningar jo.
Det där är vad Kinas regering håller på med.

Vill en arbetsgivare se vad nån är dömd för som är relevant så kan de be den sökande kontakta polisen och göra ett utdrag. Har man problem med att brott preskriberas för snabbt så får man ändra det i olika instanser.

Jobbar man för dem, förespråkar deras företagsmodell eller är ägare i företaget är man lurad av en cynisk och sjuk människa som vill ha ett kontrollsamhälle och jobbar hårt för att uppnå det och tjäna pengar på vägen och hålla kvar folk i kriminalitet eftersom de inte får jobb för små skitsaker.
Word!
Fan vad jag är arg nu. Fick avslag för fortkörning och smutsiga regskyltar. Vilka sjuka jävlar.

Jävla idioter, och folk som tycker att det är bra att hålla "kriminella" borta, sen när fan är man kriminell för att man kör fort eller har smutsig regskylt?

Vilket jävla cp-samhälle det är påväg att bli.
Citera
2020-09-16, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CoolaCarl
Jag tycker allt sådant ska gallras och inte nå ut i offentligheten efter 5 år. Om majoriteten av svenskar tycker motsatsen så får jag anpassa mig men då ska de vara medvetna om hur lite det är som ska till för att livet ska bli delvis förstört.
Och det är klart att de tycker motsatsen. Tänk hur enkelt det är att hjärntvättade fortsätter att vara lojala mot regimen. Innan lexbase så fanns väl inte många som ville ha kvar brott livet ut, men plötsligt så vill de det.

Sjuk utveckling. "Kriminella" blir kriminella.

Det här är jakten på dissidenter det handlar om. Sen blir det åsikter, åsiktsnotering, platsnotering, umgängeskrets och massa annat.
Citera
2020-09-17, 02:19
Medlem
Det kommer ändring nu som ska införas i början på 2023 . Man ska inte få söka på personer med friande dom. Inte fällande dom heller verkar det som
Citera
2020-09-17, 03:14
Medlem
Magnus på Lexbase ska ha en stor fet chokladtårta av mig hemsänt sig. Fy fan vad jag är trött på kriminellt pack! Och innan ni börjar yra om att ni minsann bara hade glömt säkerhetsbälte så säger jag bara TOUGH FUCKING LUCK! Det finns så oerhört många fler som har sett till att sköta sig och varför i helvete ska ni kriminella ha någon slags ge mig hundra nya chanser attityd?

Förresten är det oerhört vanligt att en kriminell kommer undan domar, så om det finns en dom...

Chokladtårtan kommer Magnus.
Citera
2020-09-17, 07:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
Magnus på Lexbase ska ha en stor fet chokladtårta av mig hemsänt sig. Fy fan vad jag är trött på kriminellt pack! Och innan ni börjar yra om att ni minsann bara hade glömt säkerhetsbälte så säger jag bara TOUGH FUCKING LUCK! Det finns så oerhört många fler som har sett till att sköta sig och varför i helvete ska ni kriminella ha någon slags ge mig hundra nya chanser attityd?

Förresten är det oerhört vanligt att en kriminell kommer undan domar, så om det finns en dom...

Dra åt helvete att kalla de som åker utan bälte för kriminella. Den här jakten på dissidenter kommer bita dig i röven också, tro inget annat din fjant. Du tror att du är så jävla hederlig.

Finns ett talesätt:

Ge mig fyra rader skrivna av den hederligaste mannen du kan hitta och jag ska hitta en förevändning i dem att hänga honom.

Dagens politiker misstänkliggör alla men inser inte att kommunismen de jobbar för blir deras egen död i det offentliga rummet.

Inget du fattar förstås.
Citera
2020-09-17, 07:02
Bannlyst
Citat:
Det kommer ändring nu som ska införas i början på 2023 . Man ska inte få söka på personer med friande dom. Inte fällande dom heller verkar det som
Varför 2023? Och hur fick man till ändringen?
Måmga frågor nu men kommer man få bort utgivningsbevis för förtalssajter som mrkoll och lexbase?
Citera
2020-09-17, 11:22
Medlem
Citat:

Vart kan man läsa mer om det?

Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4

Årets trollning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in