Citat:
Ursprungligen postat av
CoolaCarl
Min advokat överväger hur vi gör. Förmodligen blir det grupptalan. Det handlar inte om att jag ska få skadestånd . Det börjar handla om massor av människor. Man kan verkligen fråga sig hur många av de långtidsarbetslösa svenskar med eftergymnasial utbildning och ej över 55+ (ca 0-0,5%) som i själva verket bara är ett offer för detta. Det ska nästan inte gå att vara arbetslös för dessa individer i Sverige år efter år.
Sedan är de som har jobb också drabbade då de kan inte byta. Såfort man vill byta och söker jobb i annat bolag görs en HR-sökning på Verfiera.se data och så får man ingen ny tjänst och får bli kvar.
Jag vet själv ett fall, en man råkade orsaka en olycka i sitt jobb, mänskliga faktorn och han blev dömd och efter det fick han åka runt på söka jobb kurser, var kört för han att få jobb sen.
Jag vet även personer som sagt att de inte blandar in polisen vid brott, de kräver själva ut skadestånd, betalar inte personen råkar den illa ut.
Kan tro att många av de här sprängningarna som förekommer nu är sådana brott.
Det finns en del klaner i Sverige med som själva dömer brott och inte ens kyrkosamfund har blandat in polisen vid sexualbrott.
Jag själv har råkat ut för brott men anmälde inte eftersom jag inte vill bli uthängd.
Det är nästan lika bra att skrota svenska rättssystemet och göra som muslimerna, an eye for an eye.