2020-03-23, 17:26
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ja.
Det finns i deras internethistorik.
Jag kan leta reda på det senare.

Från april 2017.

Både LW och SD försökte avsluta och kunde inte. Det var hela tiden en slags gummibandslek de två emellan de försökte sära på sig men drogs tillbaka. Båda. När han dragit sig tillbaka roade han ju sig med att stalka henne och fota in när hon hade herrsällskap.
Citera
2020-03-23, 17:27
Medlem
Liouvilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
- Det var kaos i huset. Jag möts av fullt med papper i källaren, säger vittnet som tycker 45-åringens hem var märkligt.

(efter första besöket då LW var försvunnen)

Vittnet berättar att han undersökte tvättstuga noggrant. Flera av polisens tester visade att det fanns många platser där blod kunde finnas i lokalen – men flera av testerna reagerade på tvättmedlet i stugan.
Polismannen undersökte även tvättmaskinen och där såg han synligt blod på luckan.
– Jag ser att det är blod och tar lite i kanten på luckan och fick reagens direkt, säger han.

(vid andra besöket den 24 maj - och vittnet säger även då att det var påtagligt förändrat i tvättstugan)

https://www.na.se/artikel/just-nu-granne-om-skriken-de-var-hjartskarande-det-lat-fruktansvart-folj-direktrapporten-fran-ratteg angen-om-hjarstamordet

Det hela är konstigt! varför ligger det packpapper som täcker gångvägen från källaren till trappen i MGM:s hus? Se bilden tagen 2018-05-15 (alltså innan LW hade hittats). Mycket olyckligt att teknikerna inte fick avsluta sin undersökning i bostadendå de blev återkallade.

https://minfil.com/fdO2bdjaoe/bild_2018_05_15_pdf
Citera
2020-03-23, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, tvättad på sådant sätt att MGM,s DNA försvunnit mest, hur fan skulle det gå till?

Förtydliga gärna, vilken DNA försvann i första tvätten MGM,s?

PS.

Jag är inte ironisk, bara nyfiken.

DS:

Tvättat, av samma anledning som försvaret fick tillbaks SD:s kalsonger med den motiveringen de fick; de hade blivit tvättade alltför många gånger.

Fast i denna diskussion får man vända det åt motsatt håll🙂.

Vad jag fortfarande vill poängtera är att mängden DNA som fanns i plösen på SD:s skor är överskridande från LW.

Sorry, jag menar inte heller att vara ironisk men att fördjupa sig i detta med tvättat DNA skulle kräva spaltmeter med text, har inte tid med detta.
Citera
2020-03-23, 17:34
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Både LW och SD försökte avsluta och kunde inte. Det var hela tiden en slags gummibandslek de två emellan de försökte sära på sig men drogs tillbaka. Båda. När han dragit sig tillbaka roade han ju sig med att stalka henne och fota in när hon hade herrsällskap.

Från april -17 försökte SD avsluta men LW
hotade honom hela tiden.

När försökte LW avsluta?
Citera
2020-03-23, 17:35
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liouville
Det hela är konstigt! varför ligger det packpapper som täcker gångvägen från källaren till trappen i MGM:s hus? Se bilden tagen 2018-05-15 (alltså innan LW hade hittats). Mycket olyckligt att teknikerna inte fick avsluta sin undersökning i bostadendå de blev återkallade.

Mmm intressant också att ingen kommenterat SD's röra - däremot kallas LW's hem ett knarkarhem. Jag har fått uppfattningen att han var ganska stökig av sig.
Citera
2020-03-23, 17:35
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
HD skulle nog tvinga honom att flytta. Annan stad, andra intressen. Kanoting, cykling, klättring. Det finns ingen framtid för dem på orten. Dyker nog upp i någon förort till Stockholm.

De kan ju flytta till ngt *trevligt* ställe i Stockholmia
, varför inte Tensta/Rinkeby/ Fittja/S-tälje finns mkt att välja på, SD lär göra sig populär bland brushorna och kosinerna. i nämnda områden. HD får följa med på *köpet*

Själv född och uppvuxen i Stockholmia, känner till alla förorter, utflyttad från helvetet, bor numera på landet ca 3 mil utanför Pennybridge
Citera
2020-03-23, 17:41
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Tvättat, av samma anledning som försvaret fick tillbaks SD:s kalsonger med den motiveringen de fick; de hade blivit tvättade alltför många gånger.

Fast i denna diskussion får man vända det åt motsatt håll🙂.

Vad jag fortfarande vill poängtera är att mängden DNA som fanns i plösen på SD:s skor är överskridande från LW.

Sorry, jag menar inte heller att vara ironisk men att fördjupa sig i detta med tvättat DNA skulle kräva spaltmeter med text, har inte tid med detta.

Ja du, för att kunna få någon ordning på det här så måste vi nog veta hur skorna var beskaffade med DNA överhuvudtaget, var de helt rena från all MGM,s DNA eller var det fullsmackat med MGM DNA utom just på den där lilla fläcken där de hittade BO,s DNA mixat med MGM,s DNA.

Problemet är väl att NFC gör just bara den undersökning som beställs och i det här fallet så var det väl att leta efter DNA från BO.

Eller också är det så fantastiskt att MGM faktiskt har talat sanning och att BO brukade låna hans skor för vissa ärenden, låter ju helt otroligt men det kan ju vara sant.
Citera
2020-03-23, 17:43
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liouville

Hade han inte haft översvämning i källaren, eller nåt sånt? Pappret kanske var utlagt för att suga upp resterande vatten..?
Citera
2020-03-23, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
call_12-16-21_OUT_11414.amr

Fasansfull lyssning när man vet hur det slutade för LW.
Mycket sorgligt och samtidigt intressant och att höra på henne, det ger en bild av en högst levande människa, och inte bara ett BO.
Var hittar man den här ljudinspelningen? Letat men kan ej finna. Kan du länka?
Citera
2020-03-23, 17:46
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Du påstod ju att hon inte kontaktade gifta
män på nätterna om det inte rörde GC.
Ja, det var i vart fall inte i raggningssyfte - vilket torde ha varit min andemening.
Citat:
Hon var egoistisk och hänsynslös. Tog ingen hänsyn till hans fru eller vad hon kunde tänkas tro.
Det var hennes sätt att ropa på hjälp - och hon hade (precis som CH:s fru kom att förstå) behövt kvalificerad sådan. - Eller som CH själv skriver:
Citat:
C skulle ibland släppa en cach som hon kunde gå igenom, sen kunde hon skicka massvis med andra saker, hon kunde spinna iväg med annat i deras konversationer. När hon skrev en sak så blev hon fixerad på det ämnet.
SD gjorde henne inte friskare; ej heller att SD såg till att andra cachare frös ut henne från gemenskapen; indirekt underkände hennes cacher och geokunskaper: Detta bör ha varit det som slutligen tog knäcken på henne och fick henne att förlora fotfästet: SD hade sett till att hennes grundpersonlighet förändrats och förfulats. Lägg därtill skidolyckan och hennes kamp för att kunna gå igen.

Men snart fick SD bråttom. - Den 6 maj 2018 skrev LW till SD:
Aktbil. 164 del A, s. 271:
Citat:
Ursprungligen postat av LW
Ha så kul i USA när ni börjar om.
Åker förresten till Norge samtidigt tror jag. Vi kan skicka bilder till varandra när du är ute om kvällarna och hon hänger på rummet
Bestämt igår
Vet du, det känns helt odramatiskt om allt skulle avslutas nu
Jag är inte rädd, du har inget grepp om mig längre
Citera
2020-03-23, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Jag skrev ett inlägg till Reimer tidigare (men fick ingen respons).

Att besudlingen i plösen på SD:s skor var övervägande LW:s DNA och mindre mängd från SD.
(Källa: vittne under rättegången; forensiker på NFC)

Jag tycker att det är märkligt att NFC kan påvisa mer DNA-besudling från offret än från misstänkt förövare när det är hans egna skor?

(Skribenten En God Tanke har tidigare hintat trådens läsare om skorna och menar på att SD har redan försagt sig men jag har ej haft tid att kolla upp detta och vet således inte vad hen menar).

Kan det helt enkelt vara så att LWs DNA satt så skyddat inne i plösen så att det bevarades därför? I kombination med att SD är 40+ och har börjat få sämre syn kan han ha missat en del.
Det är ju då inte DNA som uppkommit på samma sätt som SDs, alltså p.g.a. användning av skorna!
Senast redigerad av VigosRos 2020-03-23 kl. 17:54.
Citera
2020-03-23, 17:56
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Var hittar man den här ljudinspelningen? Letat men kan ej finna. Kan du länka?
https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14762d2d347672dc 9bae376106eac29dbf9/list
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in