Ja, så tro fan att den stackars "little old lady" är nervös och mår lite psykiskt dåligt.
Ut med Stefan och stäng alla dörrar så skall det nog gå bra.
- Hej, ursäkta mig. Har du 3dl mjölk jag kan få låna, fråga de tanten.
- DU, DIN FÖRBANNADE GOL-KÄRRING !!! Förresten, jag har lite mjölk bakom ett bullerplank
lite längre ner på gatan, förstår du. Vill tant följa med, Svarade Stefan.
Ungefär så misstänker jag att samtalet skulle bli, möjligen med lite mer invektiv från MGM,s sida
Hmm, hur då, det är ju MGM,s skor han måste ju ha kletat ner dem med DNA och annat gojs långt innan mordet, eller var skorna kliniskt rena förutom det DNA de hittade?
Ja, du har ju rätt där. Jag var för snabb med svaret. *kliar mej på hakan och funderar*
Nä verkligen inte - dock måste jag säga att artiklarna som samma reportrar sedan spottar ut håller högre kvalitet.
Jag misstror egentligen inte kvalitén iofs. Det är mer principen att mötas av paywalls när man ska försöka utöva sina medborgerliga rättigheter o skyldigheter o ansvarighet som lärande medborgare överlag. Jag ser inga stora problem i att just denne GM kanske inte åtnjuter objektivitetens alla behag o frukter, och det finns tillräckligt med avlönat yrkesfolk som lär ha ett halvt öga på dennes principintressen i och för sig.
Sen kan ju reportern känna en viss ensamhet i att behöva skriva endast för de betalande prenumeranter som råkar ha halkat in på sidan en måndag. Jag kan känna även med denne.
Sen kan jag tycka att nån myndighet principiellt väl står i nåt slags skuld till LW o hennes anhöriga, för en tidrymd med en inte obetydlig hållbarhet.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-03-23 kl. 15:58.
CH kommer att vittna om vad LW berättat för honom om hot från SD; att SD flera gånger hotat att döda LW. - CH:s fru var införstådd med det hela och insåg att LW talade om allvarliga saker.
CH hjälpte LW med att bygga, montera och underhålla vissa cacher.
[/spoiler]
Även JS kommer att vittna för att vederlägga SD:s idiotförklaring till var LW:s blod kommer ifrån.
Du påstod ju att hon inte kontaktade gifta
män på nätterna om det inte rörde GC.
Hon var egoistisk och hänsynslös. Tog
ingen hänsyn till hans fru eller vad hon
kunde tänkas tro.
Precis. När det går så långt att ett sjukt barn stör "dagordningen"; arbete, planerade events, resor, följa upp sitt umgänge med kompisar,
måste man faktiskt lösa problemet på alla sätt utom att "radera barnet".
Kan man lösa allt ovan som sker i vardagen, ska man kunna lösa problem med barn också!
Barnet är kanske det viktigaste man har och det handlar om ett liv man har ansvar för men som man inte äger.
Om inte första bästa vårdcentral har svar på lösningen är man skyldig fortsätta leta tills man kan åtgärda problemet.
Du vet väl inte hur mycket de har kämpat
för att få rätt diagnos?
OM SD skulle bli frikänd tror ni i tråden att han skulle flytta tillbaka, och gå med rak rygg som ingenting hade hänt.
Fortsätta leta sina burkar dygnet runt, spana i kvarteret dygnet runt hålla koll på misstänkta gärningsmän med sydländskt utseende med sin pannlampa och ficklampa,
*vattna* sin gräsplätt, bygga upp sina muskler på gymmet i Gustavsvik, osv kommer inte på mera, fyll gärna på.?
Nej tyvärr, han sa nån gång själv att det blev utdraget. Hörsägen, så ta med en nypa salt.
Enligt de som ringde larmcentralen så pågick det minst 3 minuter, med outhärdliga skrik. Så tyvärr led hon. 🙁
.
Försvaret har vad jag förstår invändningar mot den tidsaxel som åkl bygger åtalet på. Det innebär att daalans vittnesmål om skriken ifrågasätts av försvaret.
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Hur länge varade skriket?
2018-05-20, 18:52
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Från ca. 23:30 till 23:35 När vi gick ut till bilen och började åka runt och leta var klockan ca. 23:40 och skriken hade slutat.
2018-05-20, 18:57
Citat:
Extremt höga panikslagna skrik som kom i omgångar under några minuter. Varken jag eller min sambo har hört något liknande och önskar inte göra det igen. Vindstilla, extremt lite trafik och ett bullerplank som hjälpte till att studsa ljudet mot oss.
2018-05-20, 19:14
Citat:
Jadu säg det. Vi ringde 112 i måndags och blev bemötta med ett ”tack för infon och för att ni åker runt, hör av er om ni hör eller ser något mer”. I fredags när vi läste att polisen vädjade om tips så ringde sambon in igen och idag satt vi på förhör i 3 timmar.
2018-05-20, 19:02
Citat:
Man glömmer inte sådana skrik kan jag lova. Även med hjälp av sambons samtalshistorik till 112. Jag låg i sängen och hade kollat på en serie, precis lagt mig till rätta för att sova bredvid min redan sovande sambo.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-23 kl. 16:16.
Hur vore det om du själv läste i FUP?
Jag har inte svaren på allt: FUP är 14.000 sidor och ingen av oss kan ha koll på exakt allt.
Att använda mig som ett bevis för att det inte framgår varifrån dödshoten komme, är både att förvränga det som jag har skrivit och att föröka sprida något felaktigt vidare. Jag skrev nämligen att jag inte hittade ursprunget till uttalandet. Det är inte liktydigt med att det inte framgår eftersom jag enbart är en tråddeltagare, inte en expert i FUP.
Det verkar som att SD inte har skrivit dödshotet, utan uttalat det om man läser C*hrisitan v B-Ms vittnesmål:
Aktbil 150/609
"FL: "Jag vet inte vem jag ska ta först, dig eller barnen. Det kommer göra ont att se blodet på
Aron. Det slipper du om jag tar dig först"
Christian berättar att det är så som Stefan ska ha sagt direkt till Lena W. Lena W har skrivit
ett citat till Christian. Hon skrev ju i nästa språkbubbla, att hon inte trodde han någonsin
skulle göra sånt. I sin goda tro tänkte Christian att man skriver något när man är arg men att
göra något är en annan sak. Så trevlig som Stefan var mot dom trodde han inte han kunde
vara kapabel till något sånt. "
Lena förde minnesanteckningar och citatet förekommer på flera ställen i FUP.
Bl a finns hennes minnesanteckningar och sedan även från skärmdumpar från konversationer till vänner som hon har skickat detta uttalande till.
Ex:
Aktbil 164, sid 36:
19 febr
"Det kommer att vara en plågsam död. Vet inte vem av er jag tar först. Det kommer göra ont att se blodet på Aron. Ja, det är ett dödshot."
Förhör HD:
Aktbil 149/403
""Jag vet inte vem av er jag ska ta först dig eller barnen det kommer att göra ont att se
blodet på Aron det slipper du om jag tar dig först"."
Då vet vi ju inte om det är sant eller
något LW har hittat på.
Det är ju detta hot och incidenten i bilen
som hon hotade SD att gå till domstol med
om han inte gjorde som hon ville.
Bilincidenten var ju redan utredd och
nedlagd. Om hoten inte var skriftliga eller
inspelade så kunde hon ju inte bevisa dem.
SD skrev att han kände sig livegen. Det
hade han inte behövt känna. Han kunde ha
brutit helt med henne. Då hade det inte
behövt gå så här långt.
OM SD skulle bli frikänd tror ni i tråden att han skulle flytta tillbaka, och gå med rak rygg som ingenting hade hänt.
Fortsätta leta sina burkar dygnet runt, spana i kvarteret dygnet runt hålla koll på misstänkta gärningsmän med sydländskt utseende med sin pannlampa och ficklampa,
*vattna* sin gräsplätt, bygga upp sina muskler på gymmet i Gustavsvik, osv kommer inte på mera, fyll gärna på.?
HD skulle nog tvinga honom att flytta. Annan stad, andra intressen. Kanoting, cykling, klättring. Det finns ingen framtid för dem på orten. Dyker nog upp i någon förort till Stockholm.