2020-03-23, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
10 mille efter bodelning. BR bör inte underskattas som kriminell, han kallas skjut först och fråga sen och är en av landets farligaste rånare. . Skillnaden är väl att stå i en bank med offer paralyserade av skräck eller dra av en salva i en flyktbil.
Ja men hon fick väl inga kontanter?

Och det var inte Billy som polisen tror sköt efter flykten vid värdetransportrånet 30/10 1995 mot en efterföljande polisbil utan Mats Johanss*on född i augusti 1957. Mats dömdes för detta i TR men friades för det i HR. Så det troligaste är att det var han som sköt. Däremot sköt Billy ett skott med en pistol inne på banken i bankrånet som skedde i Vingåker i augusti 1995. Kulan träffade en vägg och åkte vidare in i ögat på en kund som började blöda.

Billy och dom 3 andra rånarna:

https://www.youtube.com/watch?v=2PiEtmbM__A&t=78s
Senast redigerad av Q2000 2020-03-23 kl. 13:24. Anledning: redigr
Citera
2020-03-23, 13:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Ja men hon fick väl inga kontanter?

Och det var inte Billy som polisen tror sköt efter flykten vid värdetransportrånet 30/10 1995 mot en efterföljande polisbil utan Mats Johanss*on född i augusti 1957. Mats dömdes för detta i TR men friades för det i HR. Så det troligaste är att det var han som sköt. Däremot sköt Billy ett skott med en pistol inne på banken i bankrånet som skedde i Vingåker i augusti 1995. Kulan träffade en vägg och åkte vidare in i ögat på en kund som började blöda.

Billy och dom 3 andra rånarna:

https://www.youtube.com/watch?v=2PiEtmbM__A&t=78s
Billy var en av de som fick hårdast straff, det ger en viss vägledning. Läste nånstans att det kan ha varit han som misshandlade den handikappade mannen i rullstol.
Självklart är han farlig, polis varnar gång efter annan för potential. Får uppfattningen om lugn privat men dampig i skarpt läge.
Som det här:
Citat:
De drar sig inte för att skjuta om de behöver. Om de blir trängda kan de vara farliga för allmänheten också, säger Göran Gunnarsson, kommissarie vid Örebropolisen.
De är troligen beväpnade och två av dem betraktas som extra farliga, särskilt om de möter poliser.

– Två av dem är riktigt farliga. Billy Rieloff skjuter först och frågar sedan.
https://www.svd.se/allt-fler-rymmer-fran-fangelserna-6sFt
Citera
2020-03-23, 13:50
Medlem
Han fick till och med det hårdaste straffet 13 år för just de brotten de dömdes för 1996 plus delen. Mats fick 11 år plus delen vilket råkade då bli 17 år så Mats totala tid blev ändå högre än Billys. Men oavsett ja Billy är farlig i trängt läge mot poliser.
Citera
2020-03-23, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Man eftersöker inget i det här protokollet. HOL talar fritt och inget kollas upp. Vet inte hur många gånger HOL ringt personsäkerhetsgruppen om diverse händelser. Han är så ofta återkommande till gruppen att han till och med får ringa "Tobbe" privat. Ändå har man valt att inte förhöra Tobbe om alla samtal HOL ringer om i tid och otid.

Likaså kontaktar advokatsamfundet polis och säger att HOL även ringt dem och talat om hot men vad det handlar om säger sig polis inte kollat upp utan i vanlig ordning får HOL återge allt utan faktakontroll från polis.

Sen verkar han tro att alla som uppehåller sig i trapphuset är där för att skada honom, han ser spöken överallt.Kanske han ska lägga ner yrket då det verkar skrämma honom. Han går liksom orolig dagligen.

Likaså alla SMS till honom som han fått som han antyder påminner om KL skrivsätt, inget av dessa har kollats upp för HOL moblil har blivit stulen. Inget HOL säger kontrolleras utan allt blir bara tomma fraser och tyvärr så får det HOL att framstå som otroligt paranoid, inte ens polis verkar tro honom utan låter alla "dödshot" rinna ut i sanden. HOL berättar hej vilt om asiater som hotar, utlänningar som ber han flytta, svenskar som dyker upp, missbrukartyper som knackar på flera gånger på en vecka, subtila olaga hot, klienter exfruar etc. ja det finns så mycket så man tappar räkningen men i alla fall, ingen väljer att kolla upp något av det HOL påstår. Det bara rinner ut i sanden....

Värdelös fup.

Förstår din frustration men den här fupen är ju till för att åtala Billy för mordförsöket och vapenbrottet. Inte KL.
Då räcker det som ingår.

Att grannarnas ”fantasier” om KL när de får en direkt fråga om hur hon uppfattats får du leva med att det är med i fup.

När KL nu har utretts och vidare utreds så tittar man på mycket av det du efterlyser i ditt inlägg.
Man har forskat vidare i HOLs ”fantasier”. Speciellt allt det som du menar är hans smutskastning av KL.

Intressant att du tror att händelser 5-10 år tillbaka inte kan ha koppling till konflikten och anstiftan.

Konflikten och hennes umgängeskrets kartläggs. Sen lägger man ihop allt och ser om man hittar kopplingar till Billy eller hans bekanta. Lite jobb i motvind som både polisprofessor och andra varit inne på.

KLs umgänge har väl decimerats ytterligare och de hon har kvar får vi hoppas på något sätt kan bidra till att detta löser sig. Att hon är ”utpekad” av HOL kommer påverka resten av hennes leverne. Spiralen går nog nedåt som många varit inne på här. Speciellt om det saknas pengar vilket inte riktigt är bekräftat ännu.

Jag vill också passa på att tacka dig för att du var och varannan dag här bidrar till att man inte känner sig som den mest korkade i gänget här.
Senast redigerad av Avel 2020-03-23 kl. 13:54.
Citera
2020-03-23, 13:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Han fick till och med det hårdaste straffet 13 år för just de brotten de dömdes för 1996 plus delen. Mats fick 11 år plus delen vilket råkade då bli 17 år så Mats totala tid blev ändå högre än Billys. Men oavsett ja Billy är farlig i trängt läge mot poliser.
Missade du trängd och farlig för allmänheten.
BR är hetlevrad och skjuter gärna.
Det är allmänheten som varnas i media.
Du behöver inte fundera på hans potential.
Citera
2020-03-23, 14:03
Medlem
Citat:
Missade du trängd och farlig för allmänheten.
BR är hetlevrad och skjuter gärna.
Det är allmänheten som varnas i media.
Du behöver inte fundera på hans potential.
Nej det missade jag inte. Jag skrev vad som hände 1995 bara. För det visste du inte.

Jag skrev ju också att han är farlig mot t ex poliser.
Citera
2020-03-23, 14:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej det missade jag inte. Jag skrev vad som hände 1995 bara. För det visste du inte.

Jag skrev ju också att han är farlig mot t ex poliser.
Jag har redan skrivit om BR bak i tråden och hans kriminella historik.
Kartlagt då han häktades samt lagt upp nån FUP samt tittat på umgängeskrets.
Skulle tippa att han underskattade HOLs reaktion och därav hamnar i ett trängt läge. Situationen går honom ur händerna, skjuter men får inget bra träffläge efter första skottet.
När HOL börjar skrika, folk uppmärksammar det som sker, så inser han att det är dags att dra.
Men det är ren tur att första skottet inte skapade mer allvarlig och hastig blödning.
Citera
2020-03-23, 14:38
Medlem
efedrinkungens avatar
Citat:
Foto i media är från rymningen Kumla 2004.
Verkar vara blekhet/ljus hy som får dem associera till öststater, Balkan och för övrigt pratar HOL om gråaktig.
På foto i FUP är han mer gråhårig som slingor på mörkare botten, ljushyad Det enda chilenska är väl hans bruna ögon.

De flesta chilenare har indianska drag.

Men inom överklassen är det mest europeiska drag.
Spanska italienska tyska kroatiska.

Och som man ser på hans efternamn så är det inte typiskt latino.
Citera
2020-03-23, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Förstår din frustration men den här fupen är ju till för att åtala Billy för mordförsöket och vapenbrottet. Inte KL.
Då räcker det som ingår.

Att grannarnas ”fantasier” om KL när de får en direkt fråga om hur hon uppfattats får du leva med att det är med i fup.

När KL nu har utretts och vidare utreds så tittar man på mycket av det du efterlyser i ditt inlägg.
Man har forskat vidare i HOLs ”fantasier”. Speciellt allt det som du menar är hans smutskastning av KL.

Intressant att du tror att händelser 5-10 år tillbaka inte kan ha koppling till konflikten och anstiftan.

Konflikten och hennes umgängeskrets kartläggs. Sen lägger man ihop allt och ser om man hittar kopplingar till Billy eller hans bekanta. Lite jobb i motvind som både polisprofessor och andra varit inne på.

KLs umgänge har väl decimerats ytterligare och de hon har kvar får vi hoppas på något sätt kan bidra till att detta löser sig. Att hon är ”utpekad” av HOL kommer påverka resten av hennes leverne. Spiralen går nog nedåt som många varit inne på här. Speciellt om det saknas pengar vilket inte riktigt är bekräftat ännu.

Jag vill också passa på att tacka dig för att du var och varannan dag här bidrar till att man inte känner sig som den mest korkade i gänget här.

"var och varannan dag"

Som vanligt från dig. Ingen debatt utan bara personligt trams.

Ingen hotbild utreds i FUP, varken de KL beskylls för eller alla andra kufar som HOL påstår smyger runt och jagar honom 24/7. Att man inte ens kontrollerar hotbilden advokatsambundet kontaktar polis med.

Man har ett förhör som tar en minut med HOL att man gripit en misstänkt, Billy, Mer tid än en minut får inte ens Billy. Finns inget matnyttigt alls i detta FUP inte undra på att åklagaren vägrar uttala sig utan gömmer sig till huvudförhandlingen drar igång.

Detta är fallskit och jag är helt övertygad om att HOL även tycker så, inget han säger tas på allvar. Eller tror du HOL är supernöjd?
Citera
2020-03-23, 15:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiatigerlilja
Det blir knepigt för försvaret: .380 ACP har ju historiskt varit en favorit i lönnmördarsammanhang—ända sedan ”skotten i Sarajevo” avfyrades, pistolattentatet som dödade Franz Ferdinand och hans hustru Sophie.

Det står i FUP att skottet som orsakat skadan i HOLs skjorta anses vara ”ett närskott avlossat på ett avstånd som understiger några få decimeter.” Det står vidare: ”I ett trapphus, med den begränsade yta som råder, kan hylsorna efter avfyrning studsa mot ex. väggar, golv och tak. Inga islag av kulor eller rikoschetter iakttogs i trapphuset.” Alltså var Billys val perfekt för lönnmord på nära håll på ett ställe där en skytt annars kan riskera träffas själv av studsande kulor. Ren tur att HOL överlevde...och tur att Billy är svag både kroppsligt och mentalt, och därför fick så mycket stryk att han inte kunde avsluta jobbet.
Vet inte hur stor risken är bortom helmantlad för att kulan ränner rätt igenom och är ineffektiv med risk för förlupna kulor och risk för rikoschett?
Kan inte ett dugg om ammunition eller halvmantlat och hålspets.
Han tänkt sig skjuta på väldigt kort avstånd på BP som är ett trångt utrymme som du nämner.
Kulorna borde väl vara tillräckliga för ändamålet om skott penetrerar levern.
Tur och brottsoffret förmåga att agera öht (reaktion), ska oavsett tas i beaktning i sammanhanget.
Den går in under vänster revbensbåge och skadar en ven i levern och är i sig livshotande.
Ren slump är lakares ordval, det är liksom inte små kapillärer i trakten, portådern som försörjer levern är i sig stor för att inte tala om bukaorta.
Citera
2020-03-23, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
"var och varannan dag"

Som vanligt från dig. Ingen debatt utan bara personligt trams.

Ingen hotbild utreds i FUP, varken de KL beskylls för eller alla andra kufar som HOL påstår smyger runt och jagar honom 24/7. Att man inte ens kontrollerar hotbilden advokatsambundet kontaktar polis med.

Man har ett förhör som tar en minut med HOL att man gripit en misstänkt, Billy, Mer tid än en minut får inte ens Billy. Finns inget matnyttigt alls i detta FUP inte undra på att åklagaren vägrar uttala sig utan gömmer sig till huvudförhandlingen drar igång.

Detta är fallskit och jag är helt övertygad om att HOL även tycker så, inget han säger tas på allvar. Eller tror du HOL är supernöjd?

De flesta av oss kikar i fupen för att se om Billy kan fällas för detta eller om det finns mer info om den huvudmisstänkta KL.

Du däremot kikar i fupen och vänder och vrider även på små detaljer för att få brottsoffret HOL att framstå i dålig dager.

Utanför Flashback så finns det egentligen bara en person som lägger stor vikt vid att HOL också skulle vara en klandervärd person.

Kan du gissa vem?

Blir Billy fälld så tror jag HOL kan leva med det ja. Däremot tror jag inte han är nöjd med situationen och har inte varit det på många år.

Men han vinner tvister och spöar på torpeder så blodet stänker. Röstas fram som populäraste advokaten i Sverige.
Allt medans du har fullt sjå att smutskasta HOL i inlägg efter inlägg.
Då får du leva med att jag tycker att du inte har alla hästar hemma.
Citera
2020-03-23, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel

Utanför Flashback så finns det egentligen bara en person som lägger stor vikt vid att HOL också skulle vara en klandervärd person.

Kan du gissa vem?

Blir Billy fälld så tror jag HOL kan leva med det ja. Däremot tror jag inte han är nöjd med situationen och har inte varit det på många år.

Vad vet du dom det? Enligt HOL själv fanns det flera som skulle kunna vara ute efter honom. Så lägg ner skitsnacket. Flashback tar inte bort något för att hans biträde skriver till dom. Varför ljuger HOL?

Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Om det finns en anstiftare till detta brott är det väl nära till hand att tro att det är KL. MEN i det skick hon verkar vara i borde hon väl ha gjort något misstag i förberedelserna som utredarna fått slag på? Billy verkar ju inte heller vara den vassaste av torpeder, så även han borde väl ha ställt till det i ngt avseende dagarna innan själva händelsen.
Är det utredarna som gjort ett mindre bra jobb?

Så är det ju och efter HOL berättat inledningsvis vem han själv misstänkte. Däremot är det inte första gången han anklagar henne och då undrar jag hur denna veliga/funktionsnedsatta människan lyckats med brott, på brott på brott. Nä, utredningen är inte dålig för det finns inget mer än detta, och en mycket dålig åklagare.
En åklagare som går upp för att häkta person med hörsägen är inte rättssäkert enligt min åsikt , och frågan är hur mycket makt som skall lämnas till just åklagare då man ser rättsröta. Lejda mördare, torpeder osv med minipickan med kulor som möjligen dödar på närskott eller en kula rätt in in i huvudet. I min värld var han där för att hota HOL inte döda. Skulle HOL vara måltavla för mord vore han död nu.

Här är en hitman, torped, lejd mördare.
Richard Kuklinski (The Iceman) -
https://www.youtube.com/watch?v=0eX9tIUMb8c
Senast redigerad av Browser 2020-03-23 kl. 17:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in