Citat:
Det behöver nog inte ens hända nåt.
Billy har väl erfarenhet av att ha spanare i röven 24/7, hon kan ju höra med honom.
Han tycker det är orättvist i inledande förhör:
:" … det kvittar vad man gör. Det kommer alltid spöka känns det som."
Att han satt sig i situationen själv tycks han helt ha glömt.
Jag är nyfiken på hans faktura.
Skrattade åt FL när Billy delges grovt vapenbrott. Advokaten får inte veta nåt mer än datum och pistol.
Yes, bra, nåt mer?.
A: Kan vi inte få en beskrivning av vad som närmare påstås annat än att det är ett farligt
vapen?
FL: Nej det här är det som åklagaren har gett i den här delen att det är den pistol då som…
(A pratar i munnen på FL)
A: Ja, pistol…
FL: … den pistol som har använts vid mordförsöket.
A: Ja.
FL: Det är väl den utvecklingen vi kan ge.
A: Ja men det sas inte.
FL: Nej, precis, men det ja, okej. Han har inte skrivit det men jag har tänkt att det var men det
ja absolut, 6 september det är samma dag då på Kungsholmen.
A: Det förstod jag.
FL: Yes, bra. Hade advokaten något mer på den delen?
A: Nej inte om det fanns ytterligare mer information att säga om vapnet att det är en si och
sådan modell eller…?
FL: Nej det gör det inte. Något annat?
A: Nej.
Billy har väl erfarenhet av att ha spanare i röven 24/7, hon kan ju höra med honom.
Han tycker det är orättvist i inledande förhör:
:" … det kvittar vad man gör. Det kommer alltid spöka känns det som."
Att han satt sig i situationen själv tycks han helt ha glömt.
Jag är nyfiken på hans faktura.
Skrattade åt FL när Billy delges grovt vapenbrott. Advokaten får inte veta nåt mer än datum och pistol.
Yes, bra, nåt mer?.
A: Kan vi inte få en beskrivning av vad som närmare påstås annat än att det är ett farligt
vapen?
FL: Nej det här är det som åklagaren har gett i den här delen att det är den pistol då som…
(A pratar i munnen på FL)
A: Ja, pistol…
FL: … den pistol som har använts vid mordförsöket.
A: Ja.
FL: Det är väl den utvecklingen vi kan ge.
A: Ja men det sas inte.
FL: Nej, precis, men det ja, okej. Han har inte skrivit det men jag har tänkt att det var men det
ja absolut, 6 september det är samma dag då på Kungsholmen.
A: Det förstod jag.
FL: Yes, bra. Hade advokaten något mer på den delen?
A: Nej inte om det fanns ytterligare mer information att säga om vapnet att det är en si och
sådan modell eller…?
FL: Nej det gör det inte. Något annat?
A: Nej.
Eller hur?
Stackars Billy som helt oförskyllt får problem, han kanske inte skulle ha tagit stryk av "bögadvokaten" och inte varit så förbannat darrhänt dessutom, ett riktigt praktarsle kort sagt.
LGWP hoppades ju på tvåsiffrigt i strafflängd och det skulle väl sitta fint för Billy, bränna bort ännu mer år för ingenting, man får väl hoppas för hans skull att han åtminstone tog hälften av betalningen i förskott för som läget är nu så lär han inte få en spänn.
Den delgivningen var bra, där har advokaten lite att jobba med tror jag, vi får se om han lyckas lura i rätten att det var ett helt ofarligt luftvapen som stackars Billy hade med sig.