2020-03-22, 23:22
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
HOL försöker beskriva pistolen som något mindre än polisens (som säger sig ha en Sig) och gissar på Zastava. Gråaktig, inte svart.
Varav polisen säger att " Det låter som du beskriver, en Zastava är en halvautomatisk pistol med ett magasin."

Vad nu det är.

Förutom omantlad kula såg jag detta:
Patronhylsa Starline
9 mm Browning Kort
(9x17 mm, .380
Auto/ACP)
”380 AUTO”
HOL beskrev pistolen.
"Det är en bra fråga. Jag har ju sett en hel del vapen men, jag är ingen expert på vapen men. Jag upplever den som, jag ska inte gissa mycket men ett Zastavavapen eller något liknande. Det finns ju olika typer av Zastava. Jag har för mig att det finns 50 – 70. Det var lite åt det mindre hållet. Inte så stora som poliser har eller större."

Zastava är en pistol som tillverkas i Serbien... dom kriminellas favoritland för vapenimport.
Den finns i grått och är lite kortare än polisens Sig Sauer.
Ser inte ut som någon "ärtpistol" eller "startpistol" som något dumhuvud här i tråden vill ha det till.
Ett dödligt vapen...
https://www.smsguns.com/zastava_m70a_9mm.htm

Polisen Sig Sauer är lite längre och har en kraftigare pipa. Ser allmänt fetare ut.
https://www.lawmens.com/sig-sauer-p226-mk25-navy-9mm-centerfire-handgun-with-night-sights-wmk25/
Citera
2020-03-22, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiatigerlilja
Det blir knepigt för försvaret: .380 ACP har ju historiskt varit en favorit i lönnmördarsammanhang—ända sedan ”skotten i Sarajevo” avfyrades, pistolattentatet som dödade Franz Ferdinand och hans hustru Sophie

Nja, snarare är det så att 9x19 är förbjuden för annat än militären i många länder, då har 9x17 varit nästa alternativ för lättåtkomlig ammo.
Citera
2020-03-22, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Försöker komma ikapp i tråden och läsa fupen.

Nej det är mer än så. Karin har någon underliggande diagnos och har troligen använt alkohol för att dämpa den och till slut har hon supit sig till alkoholism.
Genetiska anlag för alkoholism finns ju för hennes syster söp ihjäl sig enligt info i tråden.
Men släktingars bortgång är ju bra att skylla på, men då var hon ju redan ett fyllo.
Det enda man på är att Karin super ihjäl sig snabbt.

Jag skulle inte bli förvånad om Karin även missbrukar tabletter. Hon satt väl inlåst i 24 timmar efter att HOl blev skjuten. Därför skulle det inte förvåna mig om hon använde något för att dämpa abstinens när hon inte kunde dricka under den tiden.

Hemskt att säga så men känns som den dagen Karin super ihjäl sig att familjen äntligen kan dra en suck av lättnad.

Det hon har gjort med HOL är sjukt men att hon har orsakat ett sånt lidande för sina egna barn 😮. Man förstår varför barn inte vill träffa henne.
Citera
2020-03-22, 23:54
Medlem
Är det ingen som reagerar på att HOL beskriver GM som lett, est, litau eller ryss med nordiskt utseende? Även vittne beskriver detta. Enligt Google är Billy från Chile och på bild ser han verkligen inte ut att vara nordisk?
Citera
2020-03-23, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Orkar inte läsa hela din artikel men redan i första stycket redogörs det att Gandhi blev skjuten till döds av 9x17mm.

Du verkar vara en hejare på att googla, gör det och kolla statistik hur många som faktiskt dör av samma kaliber.

Kanske är svårt med andra språk? Nåväl det är alltså uttalande från polis och medicinska experter. Rekommenderas 380 ACP för självförsvar? Nix, men möjligen nära och rätt i huvudet vilket betyder att inga väskor skall vara i vägen. Så vidare är det inga torpeder som ränner runt med modell minipistol och kulor av den här typen. Polisen i artikeln berättar om en knarkare som skjuts med 7 skott av just samma kaliber och han är fortfarande aktiv så polisen menar att det är skit helt enkelt.

Citat:
FL: Och anledningen till att du inte ville att vapnet skulle osäkras då..
H: Mm.
FL: ..skall jag tolka det som att du hade fler patroner i pistolen då?
H: Det är möjligt, men jag vill inte kommentera något mer kring det.
FL: Mm.
FL: Och det här vapnet, vad gjorde du med det efteråt?
H: Det vill jag inte kommentera.
FL: Nej. Och var det finns nu?
H: Nej.
FL: Och vad det var för typ av vapen och så?
H: Nej.
FL: Mm. Har du haft någon kontakt med någon annan person, med anledning av att genomföra
det här som du ändå…
H: Ingen kommentar.
FL: … var där för att göra då, som du säger, hota…?
H: Ingen kommentar.
FL:

Senast redigerad av Browser 2020-03-23 kl. 01:19.
Citera
2020-03-23, 01:52
Medlem
Citat:
HOL jag vet inte riktigt jag. Jag jobbar på byrå, i år är det 25 år. Av 10000 klienter är det väl
alltid någon som är mindre nöjd. Simon min biträdande jurist. Simon Källström han har ju
uppmärksammat att det är någon på nätet som uttryckt sig negativt om mig, på Flashback
eller vad det nu kan vara.
Sagt till mig att det återkommer, det är någon som säger negativa saker. Funderar på vem det
kan vara. Är det Karin som skriver i någon förtäckt stil eller.
FL1 När har det varit i närtid eller?
HOL ja det var bara nu i juli.
FL1 Är det hot?
HOL Dålig advokat eller vad det nu kan vara. Mer som ett återkommande syn på mig som är
negativ och. Då har han skrivit till Flashback, Simon och sagt. Och då har de tagit bort det.
Framförallt har jag varit ASAP Rockys försvarare i början och då tänkte jag att det hade
någonting med det att göra. Någon som blev påmind om något.

Märkligt att HOL tror att hans hjälpreda kan påverka vad som tas bort på Flashback. Det är ren lögn.
Han maler på om Flashback och tyckte han/hjälpredan såg namn han kände igen också men det var inte Olofsen enligt FL . Han försökte tänka tillbaka på sina klienter om någon var ute efter honom. Så i själva verket var han inte säker på vem som var ute efter honom öht utan lät sin biträdande jurist läsa på Flashback. Vilken sörja!
Senast redigerad av Browser 2020-03-23 kl. 01:55.
Citera
2020-03-23, 10:04
Medlem
Om det finns en anstiftare till detta brott är det väl nära till hand att tro att det är KL. MEN i det skick hon verkar vara i borde hon väl ha gjort något misstag i förberedelserna som utredarna fått slag på? Billy verkar ju inte heller vara den vassaste av torpeder, så även han borde väl ha ställt till det i ngt avseende dagarna innan själva händelsen.
Är det utredarna som gjort ett mindre bra jobb?
Citera
2020-03-23, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Och oturen fortsätter, du har nog marinerat din hjärna i för mycket alkohol och "toyboys", det går inte bra för dig nu.

Lilla Karin är fortfarande huvudmisstänkt och kommer så att förbli även om de inte lyckas bevisa det den här gången, lilla Karin kommer att vara under lupp för en väldigt lång tid, om HOL råkar halka på en hundskit eller isfläck så kommer farbror Blå att kolla upp så att det inte är lilla Karin som varit ut med hunden där eller hällt ut vatten för att skapa is.

Hon kommer att vara kollad hela tiden och hennes stora problem lär nog att få tag på någon som är lika dum i huvudet som Billy för att utföra hennes smutsiga hantverk, alla som har något vett i skallen fattar att lilla Karin är "persona non grata" just för att hon är huvudmisstänkt för anstiftan på mordförsöket på HOL.

Men någon helt försupen eller sönderknarkad dåre kanske ställer upp.

Känns det bättre för dig att upprepa att KL är huvudmisstänkt så fine, kör den versionen bara för tyvärr är den inte sann.

Citat:
Ursprungligen postat av Browser
'Även GW gick på HOL påstående och sitter nu och berömmer FU. Jo den är okej, men åklagaren är en sopa fortfarande. Det skall bli intressant vad det här landar på då domslutet äger laga kraft.
Resten är historia redan vid det här laget.

Bra vet jag inte. Man sitter och låter HOL diskutera och fantisera fritt. Sen tar man in vittnen och låter dem hålla på likadant. Dessa grannar/vittnen kompletterar med skvaller som hände +/- fem -tio år tillbaka i tiden då KL bodde där. Riktigt gamla händelser och på frågan om någon av grannarna sett KL i trapphuset på senare tid svarar man nej, inte ens säkert att vittnena skulle känna igen henne tillägger dom i sina förhör.
Citera
2020-03-23, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Vad som sker i den utredningen, av det brottet vet vi inte så mycket om. Nu lyckas de fälla skytten för själva mordförsöket, om de sen lyckas fälla anstiftaren får vi se.

Man har i ett halvår letat efter en anstiftare men inte kommit någon vart, KL är utredd ända in till trosorna helt utan resultat. Fast än Billy skulle välja att säga att jag har blivit anlitad av KL har han inga bevis på den versionen då både KL och Billy är granskade. Ingen kontakt dem emellan går att finna.
Citera
2020-03-23, 10:20
Medlem
Sprengtports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dustca
Är det ingen som reagerar på att HOL beskriver GM som lett, est, litau eller ryss med nordiskt utseende? Även vittne beskriver detta. Enligt Google är Billy från Chile och på bild ser han verkligen inte ut att vara nordisk?
Billy ser inte särskilt typiskt chilensk ut och kan passera för sydtysk eller schweizare. Efternamnet ger vid handen att han har just tyska rötter. Han kan till och med passera som en mörkare svensk.
Citera
2020-03-23, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Om det finns en anstiftare till detta brott är det väl nära till hand att tro att det är KL. MEN i det skick hon verkar vara i borde hon väl ha gjort något misstag i förberedelserna som utredarna fått slag på? Billy verkar ju inte heller vara den vassaste av torpeder, så även han borde väl ha ställt till det i ngt avseende dagarna innan själva händelsen.
Är det utredarna som gjort ett mindre bra jobb?

Man eftersöker inget i det här protokollet. HOL talar fritt och inget kollas upp. Vet inte hur många gånger HOL ringt personsäkerhetsgruppen om diverse händelser. Han är så ofta återkommande till gruppen att han till och med får ringa "Tobbe" privat. Ändå har man valt att inte förhöra Tobbe om alla samtal HOL ringer om i tid och otid.

Likaså kontaktar advokatsamfundet polis och säger att HOL även ringt dem och talat om hot men vad det handlar om säger sig polis inte kollat upp utan i vanlig ordning får HOL återge allt utan faktakontroll från polis.

Sen verkar han tro att alla som uppehåller sig i trapphuset är där för att skada honom, han ser spöken överallt.Kanske han ska lägga ner yrket då det verkar skrämma honom. Han går liksom orolig dagligen.

Likaså alla SMS till honom som han fått som han antyder påminner om KL skrivsätt, inget av dessa har kollats upp för HOL moblil har blivit stulen. Inget HOL säger kontrolleras utan allt blir bara tomma fraser och tyvärr så får det HOL att framstå som otroligt paranoid, inte ens polis verkar tro honom utan låter alla "dödshot" rinna ut i sanden. HOL berättar hej vilt om asiater som hotar, utlänningar som ber han flytta, svenskar som dyker upp, missbrukartyper som knackar på flera gånger på en vecka, subtila olaga hot, klienter exfruar etc. ja det finns så mycket så man tappar räkningen men i alla fall, ingen väljer att kolla upp något av det HOL påstår. Det bara rinner ut i sanden....

Värdelös fup.
Citera
2020-03-23, 13:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dustca
Foto i media är från rymningen Kumla 2004.
Verkar vara blekhet/ljus hy som får dem associera till öststater, Balkan och för övrigt pratar HOL om gråaktig.
På foto i FUP är han mer gråhårig som slingor på mörkare botten, ljushyad Det enda chilenska är väl hans bruna ögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in