Citat:
Ursprungligen postat av
Humerus
Jag har ägt TSLA i flera omgångar under åren och aktiekursen har främst styrts av nyheter.
Jag tror att det kommer vara svettigt Q1 och Q2 främst pga Corona. Sen kommer ett presidentval under hösten... lever dom fortfarande efter det(relevant fråga för många biltillverkare just nu) så tror jag på en raket utan dess like.
Ska börja handla TSLA under sommaren och hösten när jag misstänker att negativa nyheter kommer hagla tätt.
Älskar aktien, en av dom roligaste att handla med senaste 4-5 åren

Man skulle alltså kunna dra vissa paralleller mellan Tesla-aktien "idag" (eller ja, innan Corona-hysterin) och hur Fingerprint-aktien "betedde sig" när företaget var som hetast?
Jag tänker, båda har/hade prisat in ett kommande paradigmskifte där respektive företag skulle norpa en stor del av marknaden. Båda var extremt nyhetsdrivna och volatila, knappast aktier för byrålådan utan mer köp/sälj/blanka osv. Båda har haft en "buzz" i, som jag förstått det, yngre kretsar.
Fingerprints oproportionerliga värdering synades sedermera, deras produkt var visst inte så märkvärdig. Återstår för Tesla att bekänna färg. Tror absolut Tesla kan bli en spelare att räkna med, men de får nog nöja sig med en tårtbit av elbilsmarknaden, inte världsherravälde.
Vad anser du om Teslas värdering just nu? Svårt i coronatider men är nyfiken.