2018-10-01, 15:57
Medlem
CASHFL0Ws avatar
Ni som inte köpte Tesla i fredags under nedgången är ju usla på aktier haha, det var de enklaste pengarna någonsin lol

Citat:
Ursprungligen postat av CASHFL0W
Jag sålde alla mina aktier och gick all-in i Tesla igår, får se hur det går
Citera
2018-10-01, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Är det någon som vet om Elon Musk någonsin haft ett bolag som gått med vinst eller han tjänat pengarna när han sålt sina bolag zip2, x.com och paypal.

x.com och paypal är samma företag.

Paypal har ett market cap på 1.000 miljarder kronor idag, växer fortfarande explosionsartat och gör fina vinster.

Spacex är ett privat bolag med Elon Musk som majoritetsägare, värderat till över 250 miljarder, bolaget har som uttalat mål att utveckla interplanetära farkoster för att kolonisera bla planeten Mars.
Ej vinstdrivande, men teknologin är redan idag värd över 250 miljarder och har gjort Musk till en av Världens rikaste och mäktigaste personer, och då har företaget bara funnits i 10 år.. Snart kommer Starlink och BFR.

Medlemmarna i "The PayPal Mafia" ligger bakom bolag för tusentals miljarder, bla Youtube, Tesla, Linkedln, SpaceX, Palantir, Yelp mm
Senast redigerad av gunnargron 2018-10-01 kl. 22:18.
Citera
2018-10-01, 23:44
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunnargron
x.com och paypal är samma företag.

Paypal har ett market cap på 1.000 miljarder kronor idag, växer fortfarande explosionsartat och gör fina vinster.

Spacex är ett privat bolag med Elon Musk som majoritetsägare, värderat till över 250 miljarder, bolaget har som uttalat mål att utveckla interplanetära farkoster för att kolonisera bla planeten Mars.
Ej vinstdrivande, men teknologin är redan idag värd över 250 miljarder och har gjort Musk till en av Världens rikaste och mäktigaste personer, och då har företaget bara funnits i 10 år.. Snart kommer Starlink och BFR.

Medlemmarna i "The PayPal Mafia" ligger bakom bolag för tusentals miljarder, bla Youtube, Tesla, Linkedln, SpaceX, Palantir, Yelp mm

Nu var det inte det jag frågade. Paypal ägs inte av Musk sedan många år. Min fråga var om något av företagen gjorde vinst medan han ägde bolagen. Att bolagen gör vinster i dag är inte Musk förtjänst utan dagens ägare.
Citera
2018-10-02, 13:12
Medlem
Ja jävlar!!! Kollar bara mitt konto någon gång i månaden då jag är långsiktig (10-20 år) men hade tur och loggade in samma dag som dippen, köpte för alla likvida medel som fanns tillgängligt

Frågan är vem som hustlar vem egentligen... jag tar på mig foliehatten och säger att SEC kör ett fult spel mot Elon. Skulle inte förvåna mig om det ligger mörkare krafter bakom denna häxjakt än någon "sur investerare".

Någon har uppenbarligen sett sin chans att spela pingpong med Tesla och risken är att kursen kommer vara väldigt volatil närmsta tiden... hmm... vem tjänar på det? Follow the money...

Jag sitter i alla fall där jag sitter och kommer öka på varje liknande dipp.
Citera
2018-10-03, 16:51
Medlem
Citat:
Nu var det inte det jag frågade. Paypal ägs inte av Musk sedan många år. Min fråga var om något av företagen gjorde vinst medan han ägde bolagen. Att bolagen gör vinster i dag är inte Musk förtjänst utan dagens ägare.

Varför ställer du en fråga du vet svaret på?

När Världen skrattade, så revolutionerade Elon Musk och Peter Thiel vår ekonomi, Paypal är deras vision, deras affärside, deras hårda arbete och således deras förtjänst.
Citera
2018-10-04, 00:47
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Varför ställer du en fråga du vet svaret på?

När Världen skrattade, så revolutionerade Elon Musk och Peter Thiel vår ekonomi, Paypal är deras vision, deras affärside, deras hårda arbete och således deras förtjänst.

Nej jag har inga siffror på hur stora Paypals förluster var när Musk var delägare. Paypal verksamhet bygger på att banktransaktioner är ineffektiva, dom tar stora transaktionsavgifter för att göra en snabb betalning. Paypal har inte byggt något som är smart, dom utnyttjar bara sprickor i banksystemet. Kunde Paypal bli lika intelligent byggt som Swisch så vore det något. Swish imponerar det gör inte Paypal, fast dom riktar sig till lite olika kundgrupper.
Senast redigerad av raskens 2018-10-04 kl. 00:58.
Citera
2018-10-04, 17:46
Medlem
Citat:
Nej jag har inga siffror på hur stora Paypals förluster var när Musk var delägare. Paypal verksamhet bygger på att banktransaktioner är ineffektiva, dom tar stora transaktionsavgifter för att göra en snabb betalning. Paypal har inte byggt något som är smart, dom utnyttjar bara sprickor i banksystemet. Kunde Paypal bli lika intelligent byggt som Swisch så vore det något. Swish imponerar det gör inte Paypal, fast dom riktar sig till lite olika kundgrupper.

Du vet varken hur paypal, swish eller VISA fungerar.

Finns en anledning till att vi investerare värderar Musks skapelse lika högt som SEB, Swedbank, Nordea och Handelsbankens börsvärde tillsammans, men det är en annan historia.
Citera
2018-10-04, 18:45
Medlem
BadCash81s avatar
Citat:
Ni som inte köpte Tesla i fredags under nedgången är ju usla på aktier haha, det var de enklaste pengarna någonsin lol

Citat:
Jag sålde alla mina aktier och gick all-in i Tesla igår, får se hur det går

Du kallar folk för "usla på aktier" samtidigt som du "gick all-in" i en enda aktie... lol på dig själv

Med det sagt så gick jag in på dippen idag, dock bara med en liten del av den aktiva delen av portföljen. Återstår att se om det fortsätter neråt eller ej, isåfall blir det nog några köp till som går igenom.
Citera
2018-10-04, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadCash81
Du kallar folk för "usla på aktier" samtidigt som du "gick all-in" i en enda aktie... lol på dig själv

Med det sagt så gick jag in på dippen idag, dock bara med en liten del av den aktiva delen av portföljen. Återstår att se om det fortsätter neråt eller ej, isåfall blir det nog några köp till som går igenom.

Det synliggörs väldigt tydligt att Tesla med sina crappy numbers inte är något man vill ha i portföljen när marknaden svajar.

Sen glömde många att hurraropen snart skulle tystna och bli mer som otydliga viskningar rätt snabbt, crickets..

Vägen öppnar sig allt mer för privatpersoners/investerares stämningar nu när Elon redan böjt sig inför SEC.

Cirkusen fortsätter..
Citera
2018-10-04, 19:44
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Du vet varken hur paypal, swish eller VISA fungerar.

Finns en anledning till att vi investerare värderar Musks skapelse lika högt som SEB, Swedbank, Nordea och Handelsbankens börsvärde tillsammans, men det är en annan historia.

Det är det som är så skrämmande att investerare har värre flockmentalitet än vanliga människor och som Musk har lärt sig att utnyttja till max: gör om en propan-gasbrännare för asfaltsläggare till en "not a flame thrower" så kan man sälja tusentals för det tio-dubbla.

Fundera på varför det finns hundratals sidor liknande denna om Paypal: http://www.paypalsucks.com/ det är bara ett exempel. Det är bara en tidsfråga innan ett system liknande Swish kan hantera valutor över nationsgränserna, då kommer Paypal dö sotdöden.

Men visst kan man tjäna pengar på saker som är tragiskt dåliga, tobaksindustrin är ett gott exempel.
Citera
2018-10-04, 22:50
Medlem
Dubbeltrasts avatar
Musk sitter nog inte kvar länge till. Undrar om han klarar sig undan fängelse?

Nu bråkar han med SEC på twitter.
Citat:
Just want to that the Shortseller Enrichment Commission is doing incredible work. And the name change is so on point!
Citera
2018-10-05, 09:48
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbeltrast
Musk sitter nog inte kvar länge till. Undrar om han klarar sig undan fängelse?

Nu bråkar han med SEC på twitter.

Huvudorsaken till blankarnas stora aktivitet hos Tesla är att Tesla faktiskt är övervärderat inget annat, man kan grina om att det är en bakomliggande komplott med argument som en 13åring kommer på. Musk sjunker i anseende varje dag så länge han fortsätter grina på som ett småbarn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in