Citat:
Ursprungligen postat av
JokerMannen
SD:s samvete kommer för eller senare att ge vika inom rätts-salens förhör, det vill säga, att någon stans på vägen framåt, begår man förr eller senare ett misstag, SD är en vanlig enkel människa precis som alla andra, varken perfekt eller felfri, även om han nu inbillar sig att han är den oåtkomlige "Y*da" så faller han så småningom ner i den grop han själv tidigare grävt.
"Blod-Plösar-Steffe" alla "Gräsvattnar-Steffe" har nog inom en snar framtid lekt färdigt med både Poliser och Åklagare samt deras vittnen i detta fallet.
Det var som en person berättade för mig angående SD, att munnen hans, säger en sak, men hans kropp någonting helt annat, det vill säga, det icke verbala kropps-språket.
Mvh/ @JokerMannen
Hej där, Jokermannen!
SD kommer att rämna på ett eller annat sätt, ja. Det gör han ju hela tiden egentligen med sitt kroniska och tvångsmässiga ljugande. Polisen och åklagaren har sett igenom honom för längesen.
Troligtvis har även Backman&Co gjort det, men deras jobb är ju att försvara honom. Ända in i kaklet.
Och så ska det ju också vara i en rättsstat. Men det måste vara tungt att känna att ens tyngsta argument för att ens klient är oskyldig är: "Han har eget bankkort".
Men något samvete tror jag aldrig "kommer ge vika", för han har sannolikt inte ett sådant.
Han har troligen heller inte förmågan till att känna empati med någon annan än sig själv. "Samvete" är samma sak som att erkänna att han har fel och har agerat fel.
Det har jag svårt att tro att vi kommer se något av i detta fallet. Kanske gråter han för sin egen skull, men knappast för någon annan.
Mvh
/FS
#TeamÅsaHiding