2020-03-21, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liouville
SD använder uttrycket "hepp" flera gånger i kommunikation med LW (även med dottern T). Jag tolkar det som "Hej du" i varnande ton samt underförstått att det som föregått inte har legat i linje med SD:s inställning.

När jag använder ordet hepp är det i betydelsen "nähä inte det " dvs men lyckades inte få kontakt, få igenom det man ville etc
Sorry Är typ nr 10 att svara på det 😔 ligger några dagar efter ..
Senast redigerad av Innocentes 2020-03-21 kl. 11:24.
Citera
2020-03-21, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Undrar hur mycket som förskingras eller går bort i "tomma intet" pga felräkningar ("schablonräkningar)?
Alla skyller ifrån sig. Borde ju vara olagligt.
Det jag sett är mest en frustrerande ineffektivitet. Men jag tänkte också att det måste vara onödigt lätt för den som vill att förskingra. Och vi får nog skylla oss själva: det är inte alltid de med de vassaste knivarna i lådan som ställer upp i kommunpolitiken.
Citera
2020-03-21, 11:19
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
SD:s samvete kommer för eller senare att ge vika inom rätts-salens förhör, det vill säga, att någon stans på vägen framåt, begår man förr eller senare ett misstag, SD är en vanlig enkel människa precis som alla andra, varken perfekt eller felfri, även om han nu inbillar sig att han är den oåtkomlige "Y*da" så faller han så småningom ner i den grop han själv tidigare grävt.

"Blod-Plösar-Steffe" alla "Gräsvattnar-Steffe" har nog inom en snar framtid lekt färdigt med både Poliser och Åklagare samt deras vittnen i detta fallet.

Det var som en person berättade för mig angående SD, att munnen hans, säger en sak, men hans kropp någonting helt annat, det vill säga, det icke verbala kropps-språket.

Mvh/ @JokerMannen

Hej där, Jokermannen!

SD kommer att rämna på ett eller annat sätt, ja. Det gör han ju hela tiden egentligen med sitt kroniska och tvångsmässiga ljugande. Polisen och åklagaren har sett igenom honom för längesen.

Troligtvis har även Backman&Co gjort det, men deras jobb är ju att försvara honom. Ända in i kaklet.

Och så ska det ju också vara i en rättsstat. Men det måste vara tungt att känna att ens tyngsta argument för att ens klient är oskyldig är: "Han har eget bankkort".

Men något samvete tror jag aldrig "kommer ge vika", för han har sannolikt inte ett sådant.

Han har troligen heller inte förmågan till att känna empati med någon annan än sig själv. "Samvete" är samma sak som att erkänna att han har fel och har agerat fel.

Det har jag svårt att tro att vi kommer se något av i detta fallet. Kanske gråter han för sin egen skull, men knappast för någon annan.

Mvh
/FS

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-21, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Jag har inte sett en precis diagnos, men av det vi vet låter det mer som ångest och förlossningsdepression men knappast en fullfjädrad psykos. Med en sådan tror jag att det blivit mer väsen. Inläggning och så.
Som vanligt är det svårt med vad som orsakat vad, men det kan vara ett stort komplex där barnets glutenintolerans, brist på stöd från maken, hormoner, personlighetssyndrom eller annan bakomliggande skörhet spelar in. Detta att hon ofta säger allvarliga saker med ett leende i mungipan, får klockor att klinga.

Bra sammanfattat! Om man vet att hon hade en psyk-diagnos som pågått lång tid med medicinering osv,. som stått att läsa om, borde man vara försiktig med att bedöma HD:s skuld i allmänhet.
Vid tiden för mordet var hon enligt LW på väg att "kvickna till" .. och enligt SD själv hade han inget emot en återförening. Är HD fullt frisk borde hon ta del av sin del så att säga och rpata mer, inte agera som fortsatt sjuk.
Återigen uppstår frågan om hon vågar det.
Citera
2020-03-21, 11:25
Medlem
Citat:
Det jag sett är mest en frustrerande ineffektivitet. Men jag tänkte också att det måste vara onödigt lätt för den som vill att förskingra. Och vi får nog skylla oss själva: det är inte alltid de med de vassaste knivarna i lådan som ställer upp i kommunpolitiken.

Så är det. Man häpnar över hur somliga fått tillträde till den politiska arenan. Är de folkvalda?
Citera
2020-03-21, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
1. Ja, vi hade ju någon/några som rapporterade från rättegången i tråden och vi fick då meddelandet genom T34Panzer:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

2. Pappan. Han är sist. Men har han tillkommit sist? Minns någon om han var med på den första vittneslistan? Jag kan gräva i min oändligt stora LW-mapp sen, när jag fått i mig lite mer kaffe.

3. Nej, det han gjort mot T är både fysiskt och psykisk misshandel. Kan man inte hantera att uppfostra barnen utan ett sådant fruktansvärt uppförande, så ska man inte ha några barn. Och vi vet sannolikt endast en liten bråkdel. Att dessutom mer eller mindre hota med polisen, för att T ska känna rädsla för dem - eller tvingas välja mellan pappa och polisen - det är riktigt äckligt. Psykopat de Luxe!

Att HD inte stoppar detta är exakt samma sak som om hon stöttar det. Med andra ord så är hennes roll i detta minst lika illa som SD´s. Klarar man inte av att skydda sina barn, så kanske det är dags att avsäga sig dem?

Och att varken far- eller morföräldrar tycks reagera på detta (ihop med allt annat), det säger väl det mesta?

#TeamÅsaHiding
Det inlägget har jag också läst att det var någon som var lik HD och troligen hennes mamma... nu är det ännu troligare eftersom det visat sig att mamman tydligen klarar sig från att vittna, hon kan sitta på åhörarbänken och stötta svärsonen i stället.
I och med att hon (HD:s mamma) sitter där försvinner nog möjligheten att HD kommit till någon annan slutsats än att SD är oskyldig.
Citera
2020-03-21, 11:31
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Thea ger många bra svar.
Hon verkar normal och smart i all annan galenskap i den familjen.

Ja, Thea är smartare en sin pappa, det kan han inte acceptera, hon knäcker honom med sina svar. Mkt galet i denna *fsmilj *.
Senast redigerad av Smhf 2020-03-21 kl. 12:14.
Citera
2020-03-21, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Ja, Thea är smartare en sin pappa, det kan han inte acceptera, hon knäcker han med sina svar. Mkt galet i denna *fsmilj *.
Håller helt med dig. T kan svara för sig själv, och det tål inte SD. Han kör med sin härskarteknik för att få henne att backa. Det gör hon inte. Och hon uttrycker det som att han beter sig som ett litet barn. Vilken underbar unge! Hon ser rakt igenom honom - vad månne bliva av denna tjej.
Citera
2020-03-21, 11:35
Medlem
Citat:
Min erfarenhet av (helt andra förvaltningar inom) kommuner är att de verkar ha mycket dålig transparens. Pengar redovisas i klumpsummor och ingen kan redogöra klart för fattade beslut ("så funkar det här, "så har vi alltid gjort" och "det är ett beslut politikerna fattat" resp "så sa tjänstemännen att beslutet måste vara"). Min gissning är att kommunen inte KAN redogöra för dessa pengar.

Ja du. Pengar till diverse föreningardelas ut tämligen frikostigt ur statsbudgeten, utan kontroll på hur de används. Det största problemet är den politiska naiviteten och den gamla tron att alla människor har ett slags inneboende ärligt uppsåt med hur dessa pengar ska användas.

Så är dock inte fallet och det visar sig gång på gång. Vare sig det gäller idrottsföreningar eller ljusskygga islamistiska (obs, ej muslimska) verksamheter.

Kan det vara så att LW har förstått att geo-pengarna delvis försvunnit ner i paret Davidssons egna fickor - och att detta absolut inte fick avslöjas?

(Nu har jag tjatat tillräckligt om detta, tror jag.)
Citera
2020-03-21, 11:43
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Fast man kan nog fungera olika bra i olika miljöer. T.ex. kan säkert Peter Springare vara en bra politiker även om det kanske inte alltid gick så jättebra för honom när han var polis. I just det här aktuella fallet bidrog nog Springare mer till förvirring än till något uppklarande där i början, och läser man förhören kan man lätt få intrycket att det är han, snarare än SD, som är konstruktören bakom både blodet i SD:s hem och SD:s cykelturer kring brottsplatsen under mordkvällen. Den som var mest ute och cyklade var nog Springare själv, och han var helt klart en av de som 2018 troligen var alldeles för snabba med att låsa sig vid SD som misstänkt.
SD delges att utredning så här långt visat att en mängd personer som SD känner och är bekant med i olika grad, beskrivit honom som manipulativ, märklig, farlig och till och med psykopatisk och mycket farlig. Många har också tagit del av vad L W delat med sig om förhållandet mellan henne och SD.
Aktbil.167, s.4
Senast redigerad av Draifos 2020-03-21 kl. 11:46.
Citera
2020-03-21, 11:44
Medlem
Citat:

Fast är oftast inte politikerna som sköter det praktiska utan det är tjänstemän. Du har flera lager av kontroll, dels den kontroll som föreningen som fått bidraget(via årsmöten osv), dels tjänstemännen, sedan politiker och sedan revisorer. Så myten om att det läker pengar, tja finns ingen rejäl fakta bekpm det. Givetvis finns det undantag, det är självklart när du har alla kommuner, regioner och statens alla affärer.

Det största problemet är inom föreningar som har dålig struktur, nybildade toppstyrda osv.
Citera
2020-03-21, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Fast man kan nog fungera olika bra i olika miljöer. T.ex. kan säkert Peter Springare vara en bra politiker även om det kanske inte alltid gick så jättebra för honom när han var polis. I just det här aktuella fallet bidrog nog Springare mer till förvirring än till något uppklarande där i början, och läser man förhören kan man lätt få intrycket att det är han, snarare än SD, som är konstruktören bakom både blodet i SD:s hem och SD:s cykelturer kring brottsplatsen under mordkvällen. Den som var mest ute och cyklade var nog Springare själv, och han var helt klart en av de som 2018 troligen var alldeles för snabba med att låsa sig vid SD som misstänkt.
SD delges att utredning så här långt visat att en mängd personer som SD känner och är bekant med i olika grad, beskrivit honom som manipulativ, märklig, farlig och till och med psykopatisk och mycket farlig. Många har också tagit del av vad L W delat med sig om förhållandet mellan henne och SD.
Aktbil.167, s.4
Trots allt verkar Springare ha haft rätt känsla... likt SnorJohan som hade SD som bestämd mördare tidigt i denna tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in