2020-03-03, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Tänker på det där att S och L kanske har ett gemensamt barn. Det känns definitivt som troligt motiv, att dölja ett avslöjande av det. Men vad finns det för tecken på det? Har inte kommit så långt i FUP.
Ähh.. De har inget gemensamt barn...
Citera
2020-03-03, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hon verkar ha behövt en man som hon
hela tiden var tvungen att kämpa för.
Varje dag var en tävling med HD.
Varje gång hon lyckades tvinga SD att
ha kontakt med henne så vann hon över
HD.
Digitalt, IRL, sex.
Hon låg in sitt revir i HDs och SDs hem.
Ja,tyvärr var det så.
LW är inte unik i det avséendet.Det finns många många människor som håller på såhär tyvärr.
(Jag själv har ju erfarenhet)
Hade SD varit singel och fri och haft ett äkta intresse av LW då hade han bara varit en tråkmåns för henne.(UW var en underbarn make för henne.Helt övertygad på den punkten.Dock uppskattade hon inte honom..Han var en tråkmåns i hennes ögon och hon körde skiten ur honom.)
Det är oftast inte svårare än så här..Det behövs inget mer komplicerat som ex att de skulle haft barn ihop eller liknande. Gör det inte mer komplicerat för er! Det var ett triangeldrama.Det är skäl nog!
Citera
2020-03-03, 08:44
Medlem
notknapparens avatar
Aktbil 161, sid 22

L*enas rapport om bilincidenten 10 jan-17

"Han skickade ett sms där han skrev att han skulle komma förbi en kortis, Lena blev lite sur över detta då hon tänkte att de skulle fika eftersom hon hade bakat.
Hon ringde till Stefan och Stefan sa att Lena inte lät rolig så han tänkte inte komma in men om hon ville träffas så kunde hon komma ut till hans bil då han skulle vara hos henne inom en minut.
"
[...]
"Lena gick ut och satte sig i Stefans bil på passagerarplats fram. Det blev tjafs mellan Lena
och Stefan och det handlade om allt möjligt, om deras relation, Stefans fru mm.
Lena berättade för Stefan att hon berättat om deras relation för en gemensam vän. Stefan blev
tyst men Lena upplevde att han sedan blev uppvarvad och det hon sa att hon berättat om deras
relation till en vän bidrog nog till detta.
Efter ett tag sa Stefan åt Lena att kliva ur bilen men Lena ville att de skulle prata klart och sa
detta till Stefan.
Stefan sa till igen och den andra gången var mer på skarpen.
"

Det hade varit en liknande situation tidigare då S*tefan hade dragit ut L*ena ur bilen.

"Med detta i minnet så satte Lena igång ljudinspelningen på hennes telefon.
Stefan hävde sig över passagerarsidan och lade sin högerarm om Lenas nacke och drog henne
sedan ner mot växelspaken.
Lena uppger att det gjorde ont och att Stefan höll i henne så hårt så att hennes örhänge vek
sig. Lena upplevde även en smärta på ovansidan av huvudet och det kändes som att Stefan
gnuggade sina knogar på hennes huvud. Lena upplevde att Stefan höll i henne en lång stund
men förklarar att det nog inte var så länge. Lena började gråta och Stefan släppte henne och
sedan blev han som förbytt, han blev fin och omtänksam igen.
"

"Lena uppger att hon känner smärta i fingrarna på vänster hand men hon tror att det är från när
hon höll i sin mobil när Stefan höll i henne, att hon höll så hårt så hon fick ont i fingrarna.
Lena lämnade bilen och gick in till sig, Stefan följde efter och när han kom in så hade Lena
ringt polisen och hade dem på telefonen på högtalarfunktionen så att Stefan hörde detta.
Lena är osäker på vad som hände sedan i detalj men Stefan kom in och gick fram till henne
när hon pratade i telefon, han hade längskidpjäxor på sig och Lena var i strumplästen, han
satte sin fot på hennes tår på vänstra foten och tryckte till samtidigt som han stirrade på henne.
Lena uppger att hon fick ont i tårna. Hon upplevde att han gjorde detta för att markera.
Vid förhörstillfället känner Lena ingen smärta förutom i fingrarna på vänster hand.
Lena önskar målsägarbiträde.
"

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---

Det hela börjar lite underligt som en maktkamp redan innan, där det verkar som att S*tefan använder hennes födelsedag för att maktdemonstrera.

Hon har bakat och de har som det verkar bestämt tidigare att han ska komma förbi, men nu tänker han bara komma förbi kort och eftersom hon inte låter glad så blir det bara i bilen.

Så det är inte så som det har spekulerats om tidigare att S*tefan har skjutsat henne.

Eftersom det nu är redan tjafsigt, fortsätter tjafset och L*ena berättar att hon har berättat om deras relation för en vän.

Detta verkar vara upptakten till att ha blir arg; han blir enligt henne "uppvarvad". Först blir han tyst, sedan vill han att hon ska gå ut.

L*ena berättar att hon börjar gråta under knoggnuggningen som hon upplevde som en lång tid, fast det förmodligen inte var det.

Efter att hon gått in till sig följer han efter henne och medan hon ringer till polisen ställer han sig på hennes fot med sin skidpjäxa och stirrar henne in i ögonen.

Hur ska man tolka det?
Ett hot om att hon inte ska anmäla?

Ja, han använder en mängd tekniker för att få som han vill. Det handlar om att stänga samvaro, fysiskt våld och dubbeltydiga markeringar.

Har man gjort sådant flera gånger, räcker det med att hänga en lykta på dörren eller att lägga ett ljus i sängen. Man fattar vinken.

Jag ser dig, jag vet vad du gör och jag har kontrollen. Jag kan göra vad jag vill, du ska göra som jag vill. Och jag kommer undan.
Citera
2020-03-03, 08:44
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
SD har sett till att inga barn har blivit gjorda!!SD vill väl XXX XXXXXXX inte ha någon oäkting med den XXXXXXX.

Tror du på riktigt att SD skulle ha använt
kondom?

När barnet blev till så använde tydligen
inte LW något preventivmedel.

SD kanske inte visste att han var far till
honom? Det kanske var det hon berättade
för honom den 14 maj 2018.
Något nytt hon hotade att avslöja om SD
åkte till USA med HD?

Jag tror att hennes vinnarskalle blev
hennes död.
Citera
2020-03-03, 08:50
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Så varför anmälde hon inte om han våldtagit henne?

Varför stalkar hon honom och tvingar honom att fortsätta
kontakten med henne?

Varför är hon ständigt svartsjuk på HD?

"Datum: 2017-08-31 17:12
Till: "Davidsson, Stefan" <Stefan.davidsson@tyrens.se>
...
Det är rimligt att du ska "vara nära och fysisk tg" om vi trä□ar på varandra t ex vid frukost?
Markering alltså. Uppenbart eftersom hon kräver det. I så fall är det exakt lika rimligt att du
behandlar mig exakt lika vrumt och nära som vi brukade innan sista mars. Kramar, pratar, är
trevlig. Ska du upprätthålla god min att ni är trygga i varandra ska du upprätthålla god min att
du och jag är goda och nära vänner som kramas och pratar, som de tajta vänner vi varit i
åratal. För du har ju inte utnyttjat och inte kastat och inte trampat på mig. Alltså ingen skillnad
i beteende.
Är du inte beredd på det, föreslår jag att ni håller er undan. Då kan ni fortsätta ha trevligt för
er själva. Kommer vi till saruma ställe och du demonstrerar närhet och fysik med henne pratar
jag med dig. Beter du dig kallt frågar jag varför. Beter du dig dumt pratar jag med henne
också. Stra □ar du mig med att kasta bmi allt får hon veta betydligt mer än att vi "har
kontakt". "

Citat:
"2017-08-18 00:36
Till: "Davidsson, Stefan" <Stefan.davidsson@tyrens.se>
...
Valt att leva i panelation med tg är knappast nåt nytt, du har gjort det i 21 år. När hon var
sjuk/tråkig hindrade dock inget från att dela mycket av din tid med mig. Lika mycket par då
som nu. Inget hindrade dig från att chatta. Inge hindrade dig från att visa vänne och närhet när
vi väl sågs. Du är inte mera par med helllle nu än då. Skillnaden är att nu när hon är frisk/rolig
igen, då vill du inte längre dela tid med mig, du ger hellre YD en halvtimme och trimmar gräs
som du verkligen skulle kunna skita i och göra en allllan gång. Grästrimning på särskild
tidpunkt är alltså viktigare än att dela tid med mig när vi inte kan ses ordentligt på sannolikt
rätt många dagar. Eller har du en plan för att ses? Dela den gärna i så fall, för då har jag ju
gissat helt fel.
Vi ses en liten stund och du tittar på mitt kök, vill först knappt ens gå in. Tvärtom fortsätter du
demonstrera att du inte hör hit längre, du vägrar gå in om jag inte öppnar dörren. Och på hela
tiden källller du inte en enda gång spontant på min hud, stryker mig inte över kinden, ger inte
ens en lätt puss. "Jag vill ha dig hela livet". Jo, hela livet som hon är tråkig. Inte sen, när hon
kvicknar till. Visa mig att jag har fel och jag blir mycket, mycket glad. Eller fortsätt visa att
du backat när hon blev frisk och du är en ful och elak utnyttjare."

Hur trög i huvudet kan man vara?

Citat:
" 2017-03-30

Stefan säger att TG kommer hem och hämtar lite saker med sin pappa ikväll. TG vill ha hela
sanningen sen av Stefan. Lena har berättat för TG som det är och tycker Stefan kan göra det
också. Lena har kort om tid då hon ska in på utvecklingssamtal. Lena har berättat att det var
både kärlek och sex, ömsesidigt. Lena säger att Stefan kan ljuga om han vill sen för TG.
Stefan säger att det inte är något alternativ och vill berätta sannna sak som Lena sagt. Det
började inte redan när Lena bodde på Betesvägen.
Lena säger att dom kan prata efter klockan
fyra då hon ska in på mötet. Stefan säger att det kanske är ett farväl nu då men Lena lovar
Stefan att det inte är ett farväl och dom hörs sen. "

"vill berätta sannna sak som Lena sagt.
Det började inte redan när Lena bodde på Betesvägen."

Samkör de sina berättelser?
Varför nämna det annars?

Så ockuperad av svartsjuka att hon inte är medveten om det själv. Det måste vara något fundamentalt fel på karn som INTE känner galenskapens varningsklockor av detta. I FUP finns spaltmeter av hur Lena jämnför sig med HD. Smärtsamt att läsa om hur djupt hon fastnat emellan HD och SD. Och det spelar SD med i? Blev han smickrad? Jäkla kräk som säljer ut sin fru till henne inte en utan flera ggr.

SD var lika tondöv för LWs galenskap som LW var av hans dödshot.
Citera
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det finns en del saker jag reagerar på i alla förhör jag läser. Bl a ett med kollegan The*res Wes*tberg. Hon vittnar om att LW ska ha ringt henne 161219 och berättat att SD ska ha våldtagit henne. LW ska då ha ringt polisen.

Aktbilaga 146 sid 276:

Therese säger att 19/12 2016 så ringde Lena och "tokgrät". Hon sa att hon hade blivit
våldtagen av Stefan och att han hade hotat henne om att han skulle häng ut bilder på henne på
sociala medier. Therese säger att hon knappt förstod vad hon pratade om. Hon sa åt henne att
prata med Polis och CMV vilket hon sa att hon hade gjort.

Det gjorde hon väl aldrig?
Varför anmälde hon inte detta till polisen instället för att ringa en arbetskollega? Jag får inte ihop bilden. Man polisanmäler att man blivit utdragen ur en bil och att man fått en lykta hängd på dörren men inte en våldtäkt?

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Sexuellt våld är inte ovanligt i relationer liknande den här.
Om man tittar på tiden, 19/12-16, är detta inte långt efter anmälan om ofredande.
Den kom i samband med att l*ena hade en relation med m.g.l.

Det kan ha varit ett sätt för SD att "markera revir", precis som med lyktan.

Och det här med att L*ena bara skulle anmält S*tefan för att han hade dragit ut henne ur bilen, det är hans egen version som han sprider runt till alla.

L*ena ville att anmälan skulle tas upp på nytt med bandinspelningen efter att den blivit nedlagd. Jag tror absolut inte att det var en anmälan pga av hämnd från L*enas sida.

Nu har jag läst om andra personer i SDs närhet som känner obehag och till och med rädsla för SD. han har bevisligen stalkat L*ena, varit inne i hennes hus olovligen, lägger ljus i hennes säng, markerar hela tiden när hon inte gör som han vill.

Det är ett mycket obehagligt beteende. Och om han skulle ha våldtagit henne är det inget att förvånas över. Han har ju för sjutton haft tankar på att döda hela sin familj. Och L*ena och ett annat barn.

Och nu är hon död.
Tror du inte att han är kapabel?

Kvällen den 18/12 deltog hon på ett geo-adventsevent. En bild där SD ska tända och släppa upp en Khom Loy-lykta på kvällen har hon benämnt "HTD försöker få upp den". Hon skriver bl.a. att SD hade ryggsmärtor ("bråkande rygg") vid tidpunkten för detta event.

Hon åker från eventet "på vintrig väg i en adventspimpad Fårrd" och verkar vara nöjd med eventet när hon "hoppas att jag och min gryta och mina lyktor får vara med på många flera".
Senast redigerad av GilGrissom82 2020-03-03 kl. 09:19.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
KRASST OCH I RUNDA SLÄNGAR:

Läser om och om igen hur han i förhören först inte riktigt vet när han träffade LW sist. Så trycker man till lite och då visar det sig att dom har träffats på fredagen på hans kontor. Sen trycker man lite till och då har hon även varit hemma hos honom på lördagen.. Och när de har sex så slutar det med att han har fått blod i ansiktet och på tröjan (som nu är tvättad) eftersom det rinner blod från hennes underliv vid samlaget och det gör det ungefär 100 procent av gångerna och har så gjort i alla år, så därför finns det blod lite överallt. Typ i soffan på jobbet. Typ i duschen. Typ i pannrummet.

Om LW skulle berätta för HD om deras relation så skulle det ta död på hans liv och då skulle han i så fall behöva avsluta LW's liv.
Och sedan: Om SD åkte på sin resa till USA med HD, så hotade LW med att berätta för HD om att dom ff träffas bakom hennes rygg. Så därför var det väldigt viktigt att LW inte fick veta att dom skulle åka.
För han vill ju leva med Hanna - tom "resten av hans liv", som han säger. Men att H inte kan leva med honom fastän hon gärna vill pga sveket. Så han lever på hoppet om att de ska bli ihop igen.
Bollen ligger hos henne och hela förhållandet är bara möjligt att reparera om SD bryter med Lena som han lovat. Och det gick ju bra...

Och så lämpligt att det låg en felplacerad Catch i Vivallaskogen som skulle fixas (tillsammans, var planen) under helgen på natten, men att det då dök upp tre mystiska män som antagligen ville ha något av honom. Som en mobil, typ. Men som han inte hade på sig, så han fick åka hem och ringa polisen och rapportera om dessa män. På plats uppger han dessutom falskt namn. Så LÄGLIGT att hennes sista ping från mobilen sedan kom från Vivallaskogen(?). Inte helt svårt att dra slutsatsen i så fall att mobilen ligger på ett himla tryggt gömställe och inte heller svårt att fatta vad syftet till larmsamtalet var..

På morgonen 15 maj, så uppger SD att han har en större besiktning av en stor lagerhall där han skulle inspektera isoleringen och kolla badrum osv. En stor lagerhall..? Där kanske man kan göra sig av med både det ena och det andra..?
Sen blir han osäker och undrar om han inte var där dagen innan också. Kommer fram till att han varit där båda dagarna. Frågan hur han kom dit undviker han att svara på. Och så ändrar han till att han var på ett annat jobb INNAN lagerhallen. Han får frågan hur han tog sig dit, vilket han inte svarar på. (Ska man gissa på att han norpade firmabil tidigt som fan på morgonen och nyttjade den till att köra bort skorna och mordvapen och SEDAN åkte till jobbet? Kan man gissa att han råkade lägga någonting blodigt i soffan på jobbet?) Men sedan uppger han att han cyklat dit i harmoni.
DOCK: Enligt jobbkollegan kom han dit och var stressad och ostrukturerad. Inte alls lik sig själv och helt tomhänt och oförberedd inför mötet.

Polisen undrar varför han såg till att ha ett sjuhelvetes schema den 14e med träning, trappinspektion, tvätt, vattning, mek med cykel, jobbmejl osv då han ska hinna packa och förbereda inför resan. SD svarar att det kan tyckas konstigt att göra så, men att han tvärtom känner sig lugn och avslappnad inför resor. Ändå uppger han i förhör att det är svårt att komma ihåg den 15 maj eftersom det var så pressade timmar under fm. No shit!!!

Rabblar upp vart dom har haft sex hemma hos honom: "..eeh och ganska så säker liggandes på matta, en matta som förvisso inte finns kvar förvisso, men men.."
Nä, för den slängde eller sålde dom på loppis. De mattor som inte blev sålda slängde dom. Och då körde dom den först i en skottkärra. In i tvättstugan. Och garaget. Gamla källaren. Vid cyklarna. Vid W*ilmas cykel som de hade "lite kul och trams" med tidigare. Oralsex. Och det "spottades" så att säga en del på hennes cykel för lena spottade ut satsen på hennes bakhjul. Men först hade Lena sex med sadeln på cykeln och lät sadeln tränga in i vaginan (aktbilaga 147 s. 451). ALLTSÅ!!!! VAD ÄR DET HÄR?!

Och jag kan hålla med FL om att han har onormalt dåligt minne.
Han framstår som allt annat än oskyldig.
Motivet solklart:
"Allt ska bli så bra"

Jag blir helt matt av frustration!!!!!

EDIT: Och det här gjoset som de pratar om och trosskydden som SD hävdar att hon använder pga blödningarna efter sex.. Det män "tömmer" i oss kvinnor rinner ibland ut i omgångar och då kommer trosskydd väl till hands om man inte vill gå med besudlade underkläder. Ingen najs känsla, så tänkbar förklaring..
Fräscht va?

Just D E T här förhöret hade jag missat. Jag kan bara instämma i din frustration, alltså precis som med blodet så känns ju bara alltihopa (alla sexscenarion) som överdrivet, påhittat svammel?!?! Alltså att Lena skulle haft sex med en cykelsadel, blir ju bara värre & värre. Beskrev han inte deras relation som "mellanmjölk" i början? Tämligen simpel och v a n l i g?

Den "magiska vänskapen" som mest gick ut på att ha sex så ofta som möjligt och på så många ställen som möjligt. Helst _b a k i f r å n_. Hur kunde Lena, en fd PRÄST, tro att detta var Mr Rajt eller kärlek på riktigt?

Reagerade specifikt på en kommentar från Stefan i detta förhöret.

F: Var det sista ...
MT: Ehh ... F: Gången som ni hade sex?

MT: Vi kanske hade på lördagen också ehh, det vet jag inte men, hyfsat stor chans att vi hade det på lördagen, men för mej var inte det här ehh, fredagen några dar innan jag planerade att med upprepat grovt våld mörda henne, det var inte det, så jag minns inte den gången speciellt, jag minns inte vad hon hade för kläder gången innan heller
Citera
Medlem
Kallixs avatar
Rubriken i NA inför dagens förhandling: (den är det enda man ser utan att vara prenumerant)

"Lenas mobil spårlöst borta efter mordet – följ rapporteringen från rättegången om Hjärstamordet".

Jag vill minnas att jag läst att det var en relativt ny, och dessutom en jobbmobil som LW fick med sig ut den ödesdigra kvällen/natten. Den innehöll kanske inte så väsentlig information?
Citera
2020-03-03, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Aktbil 161, sid 22

L*enas rapport om bilincidenten 10 jan-17

"Han skickade ett sms där han skrev att han skulle komma förbi en kortis, Lena blev lite sur över detta då hon tänkte att de skulle fika eftersom hon hade bakat.
Hon ringde till Stefan och Stefan sa att Lena inte lät rolig så han tänkte inte komma in men om hon ville träffas så kunde hon komma ut till hans bil då han skulle vara hos henne inom en minut.
"
[...]
"Lena gick ut och satte sig i Stefans bil på passagerarplats fram. Det blev tjafs mellan Lena
och Stefan och det handlade om allt möjligt, om deras relation, Stefans fru mm.
Lena berättade för Stefan att hon berättat om deras relation för en gemensam vän. Stefan blev
tyst men Lena upplevde att han sedan blev uppvarvad och det hon sa att hon berättat om deras
relation till en vän bidrog nog till detta.
Efter ett tag sa Stefan åt Lena att kliva ur bilen men Lena ville att de skulle prata klart och sa
detta till Stefan.
Stefan sa till igen och den andra gången var mer på skarpen.
"

Det hade varit en liknande situation tidigare då S*tefan hade dragit ut L*ena ur bilen.

"Med detta i minnet så satte Lena igång ljudinspelningen på hennes telefon.
Stefan hävde sig över passagerarsidan och lade sin högerarm om Lenas nacke och drog henne
sedan ner mot växelspaken.
Lena uppger att det gjorde ont och att Stefan höll i henne så hårt så att hennes örhänge vek
sig. Lena upplevde även en smärta på ovansidan av huvudet och det kändes som att Stefan
gnuggade sina knogar på hennes huvud. Lena upplevde att Stefan höll i henne en lång stund
men förklarar att det nog inte var så länge. Lena började gråta och Stefan släppte henne och
sedan blev han som förbytt, han blev fin och omtänksam igen.
"

"Lena uppger att hon känner smärta i fingrarna på vänster hand men hon tror att det är från när
hon höll i sin mobil när Stefan höll i henne, att hon höll så hårt så hon fick ont i fingrarna.
Lena lämnade bilen och gick in till sig, Stefan följde efter och när han kom in så hade Lena
ringt polisen och hade dem på telefonen på högtalarfunktionen så att Stefan hörde detta.
Lena är osäker på vad som hände sedan i detalj men Stefan kom in och gick fram till henne
när hon pratade i telefon, han hade längskidpjäxor på sig och Lena var i strumplästen, han
satte sin fot på hennes tår på vänstra foten och tryckte till samtidigt som han stirrade på henne.
Lena uppger att hon fick ont i tårna. Hon upplevde att han gjorde detta för att markera.
Vid förhörstillfället känner Lena ingen smärta förutom i fingrarna på vänster hand.
Lena önskar målsägarbiträde.
"

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---

Det hela börjar lite underligt som en maktkamp redan innan, där det verkar som att S*tefan använder hennes födelsedag för att maktdemonstrera.

Hon har bakat och de har som det verkar bestämt tidigare att han ska komma förbi, men nu tänker han bara komma förbi kort och eftersom hon inte låter glad så blir det bara i bilen.

Så det är inte så som det har spekulerats om tidigare att S*tefan har skjutsat henne.

Eftersom det nu är redan tjafsigt, fortsätter tjafset och L*ena berättar att hon har berättat om deras relation för en vän.

Detta verkar vara upptakten till att ha blir arg; han blir enligt henne "uppvarvad". Först blir han tyst, sedan vill han att hon ska gå ut.

L*ena berättar att hon börjar gråta under knoggnuggningen som hon upplevde som en lång tid, fast det förmodligen inte var det.

Efter att hon gått in till sig följer han efter henne och medan hon ringer till polisen ställer han sig på hennes fot med sin skidpjäxa och stirrar henne in i ögonen.

Hur ska man tolka det?
Ett hot om att hon inte ska anmäla?

Ja, han använder en mängd tekniker för att få som han vill. Det handlar om att stänga samvaro, fysiskt våld och dubbeltydiga markeringar.

Har man gjort sådant flera gånger, räcker det med att hänga en lykta på dörren eller att lägga ett ljus i sängen. Man fattar vinken.

Jag ser dig, jag vet vad du gör och jag har kontrollen. Jag kan göra vad jag vill, du ska göra som jag vill. Och jag kommer undan.
Lena borde klivit ur bilen på hans uppmaning.Hon hade inte hållt sig till deras avtal utan pratat bredvid munnen om otroheten vilket inte uppskattades av förståeliga skäl.
Lena hade bakat bullar och blev sur på honom.varför blev hon sur kan man undra.. Han hade redan en fru som kunde baka bullar och han bakade väl fikabröd han med nu och då.
Kan inte låta bli att småle.. Varför blev hon sur på honom? Han ville bara ha en snabbis.Inte en massa bullar ha ha.
Citera
2020-03-03, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Rubriken i NA inför dagens förhandling: (den är det enda man ser utan att vara prenumerant)

"Lenas mobil spårlöst borta efter mordet – följ rapporteringen från rättegången om Hjärstamordet".

Jag vill minnas att jag läst att det var en relativt ny, och dessutom en jobbmobil som LW fick med sig ut den ödesdigra kvällen/natten. Den innehöll kanske inte så väsentlig information?
Hon kan ha spelat in hela förloppet. Därför kanske det varit bra att hitta den. Nu är den med all säkerhet förstörd.
Citera
2020-03-03, 08:58
Medlem
Laddade ned flertalet aktilagor och men fick massor av virus/spammeddelanden på datorn då. Mannen städade datorn. Nu kan jag inte öppna filerna längre. Ingen annan som får problem? Hur gör ni?
Citera
2020-03-03, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Ja,det var spänningen.Hon säger att SD varit elak mot henne.Om SD varit snäll mot henne då hade hon inte heller varit intresserad.Då hade han varit en tråkmåns i hennes ögon.
Jag blir inte alls förvånad över denna läsning.Om hur ofta och vart de hade sex m m m m .Det är så det går till i otrohetsaffärer.
Ändå vill inte fruarna skiljas.De väljer att släta över och vill inte se sanningen i vitögat då det gör för ont.Mannen säger : Hon betydde inget. Den som betyder något är äkta frun.
Hur som helst så har paret Davidsson barn ihop och har varit gifta.De vill ju fortsätta ihop.Det var bara det att LW inte lät dem vara ifred.Hon är borta nu och de har nu möjlighet att starta om ihop.

Det får inte bli för komplicerat för er.Då bryter ni ihop!

Ja, i loggar jag läst från sms-konversationer mellan L och S, så diskuteras bl.a. försoningssex. Det kräver ju att man grälar, bråkar och är osams menar Lena. Stefan å sin sida tycker det går att ha försoningssex utan gräl. Jag uppfattar också att L aldrig skulle ha stannat hos S utan alla dessa slitningar. Dynamiken och laddningen verkar ligga i fullt utvecklat krig. Då blir det som mest intressant, när man är hatisk och kåt samtidigt. Åtminstone från Ls håll. Drama queen tendenserna syns mycket tydligt, allt förstoras upp och löper amok.

S gillar och reta och trigga henne genom att prata om familjens och fika på farsdag, då blir L vansinnig. Det är en aning patetiskt och pinsamt hur de interagerar. När L ska iväg med någon kille, flippar plötsligt Stefan och får ett vansinnesutbrott.

Jag börjar alltmer känna, allt eftersom jag läser, att om H vill ha S, så förtjänar hon inte bättre. Valet säger ännu mer om henne än om honom. Likadant med L, hon kunde inte leva med honom och inte vara utan honom.Hon ansträngde sig det yttersta för att provocera, och nu är hon död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in