2020-03-21, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
En fråga rakt ut: pratet i tråden om att HD o SD skulle ha diskuterat att ha ihjäl hela familjen, vad i hela friden är kontexten för det? Och vem är uppgiftslämnaren till det egentligen?

QUOTE=hoppsann|70815149]Ur minnet tror jag att det kom från LW som berättade det för någon hon pratade/messade med. Från någon utskrift av en konversation.

Sedan frågade polisen HD vad hon ansåg om det och hon förnekade inte att det hade hänt utan tyckte att det var normalt för henne.[/quote]

Moschata:
Stämmer. Så har jag också läst och kan påstå finns dokumenterat. Ska ha handlat om HD:s depression och svaghet mm .. i klartext att hon därför inte var värd livet?! (Sexproblem tolkar jag det som, det kommer ju fram här och var att hon haft, sjuk eller trött)
...Och att HD inte fann det konstigt!
Eller kan HD menat det ironiskt,som en "truism", att livet var meningslöst tillsammans och att SD borde inse att deras relation inte höll. Ville få honom ta första steget till separation?

LW påpekade ju i konversation med SD som "Nu när HD har kvicknat till ville du vara med henne igen och kasta bort mig", vilket nog stämde, utom att SD ville ha båda ..men på olika villkor. Vilket inte LW ville som ville "allt eller inget" (men känslorna tog över!).
Senast redigerad av Moschata 2020-03-21 kl. 10:29.
Citera
2020-03-21, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Undra om HD i dagsläget tror att så är fallet, att SD verkligen gjort det för HENNES skull... Eller har hon fått lite distans till sin exman nu och faktiskt insett hur patologiskt de alla betett sig?

Vad var HD sjukskriven för förr? Har läst både utbrändhet och psykos. Kan man tänka sig att den (nästan) psykotiska verkighetsuppfattningen återkommit, i takt med att LW triggade paret D. Inte bara med sex med SD, utan också om cache- och ekonomiskt fiffel. Kan "psykos HD" då kommit tillbaks och distanserat sig till verkligheten och i o med betraktat mordet "utifrån", som ett avsnitt i en TV-deckare?

Kan HD vara sjukare än vad vi hittills förstått? Kan det i själva verket vara så som ngn redan tidigare argumentat för, att det är HD som styr SD? I många förhållande är faktiskt kvinnan ledaren / hjärnan, kan det ha varit så även här. SD som tänkte med fel huvud för länge, och HD som tröttnade på att älskarinnan helt enkelt blev för jobbig och obekväm.

Jag har inte sett en precis diagnos, men av det vi vet låter det mer som ångest och förlossningsdepression men knappast en fullfjädrad psykos. Med en sådan tror jag att det blivit mer väsen. Inläggning och så.
Som vanligt är det svårt med vad som orsakat vad, men det kan vara ett stort komplex där barnets glutenintolerans, brist på stöd från maken, hormoner, personlighetssyndrom eller annan bakomliggande skörhet spelar in. Detta att hon ofta säger allvarliga saker med ett leende i mungipan, får klockor att klinga.
Citera
2020-03-21, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Han lär ju ha uppvaktat många i grannskapet, här kommer en av dem fram ...granne också!
Denna L*sa säger att SD hade ett särskilt sätt att kommunicera med LW på som inte HD kunde kontrollera. Där finns kanske förklaring till att de kunde gå så långt i sin relation och de kände varandra väldigt väl (SD och LW), det framgår.
Tog relationen med L*sa slut i och med att HD kom dem på spåren?
Verkar så ..och stämmer med att SD vill avsluta med LW om LW lägger korten på bordet.

En gåta hur HD kan stanna kvar så länge, som sagt. Hon klarade ju att sköta ett arbete.
Visst hade hon och barnen kunnat fixa ett eget liv och låta SD fortsätta med vem han ville.
Hade SD hotat med något om HD lämnade honom? Levde HD under hot helt enkelt?
Nej. ”Hon” i texten är LW.
Citera
2020-03-21, 10:41
Medlem
Postat av Gloriouslife:
Aktbilaga 150, s. 339-340

Förhör med Lis*a som bor på Betesvägen 15

"Hon berättade om Stefan och anmälan hon har gjort och
vad han gjort och om att de haft en sexuell relation, strax efter att hon skiljde sig under många
år från och till. Hanna fick sen reda på det och Hanna hade blivit irriterad och krävde att
kontrollera vad Stefan gjorde, titta på hans telefon och Facebook och sociala medier och vem
han ringt till osv. Lena tycket det var halvt patetiskt och han hade mest skrattat åt det och sagt
att det finns många andra sätt att kommunicera på.
Stefan är otroligt intelligent, uppfinningsrik, manipulerande och klurig. Han kom på ett annat
sätt att prata med Lena som inte Hanna kunde kontrollera. Jag vet inte på vilket sätt. Lena
berättade att Hanna under en längre tid varit nedtryckt av Stefan och uttryckt att Hanna är
ingenting utan Stefan, Stefan sa till Hanna att om Stefan och Hanna skulle gå isär så är det
ingen annan som vill ha henne. Lena försökte flera gånger avsluta det här med Stefan men då
bö1jade han manipulera henne och började locka henne med presenter och aktiviteter och hon
sa att relationen var komplicerad. Jag ifråga satte henne hur hon kunde vara kvar och hennes
roll som pastor och det hon gjorde mot Hanna, men hon tycket nog inte att hon gjorde något
fel. "

"Lena sa: "Hanna är ingenting utan Stefan", och jag svarade, det är klart att hon är, det är ju en bra tjej, men då sa Lena igen,
"Nej, Hanna är ingenting, Lisa"."

"Lena berättade för Anders Lindström att Stefan installerat ett
kodlås hos Lena och att Stefan vet om koden. Lena har stuckit hemifrån mitt i natten utan att
barnen vet om det och varit ute och sprungit och lämnat en kastrull som torrkokat på spisen.
Så jag vet inte om Lenas omdöme alltid varit så bra heller."

Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Det första fetade; är det bara en spekulation, eller hade han en relation med L*sa?
Det andra fetade; hållhaken var kanske bara det att SD övertygat HD att utan honom var hon ingenting, det kanske inte krävdes så mycket för att hon skulle tro på det, av åratal av nedbrytning..(spekulation)
...

Moschata:

Förlåt, läste fel om L*sa!!

Om HD, ja man kan undra om hon bara var för svag eller om SD uttalat vad som kan hända för tråkigheter om hon lämnar. Han hade ju sagt att hon var ingenting utan honom.
Inte värd att leva då kanske, kan han ha tänkt så?

Märkligt, mycket märkligt att intelligenta människor som mött många andra människor, arbetar och
reser, har barn och släkt, är uppdaterade i allmänhet, kan gång på gång "snacka" om döden så fort det
går dem emot!
Glutenallergi, bäst att dö då, svag och deppig under lika lång tid som man levt med SD, bäst att dö då,
tycker olika än SD och provocerar honom, bäst hjälpa henne dö då,
samt förståelse för att strokepatienters anhöriga må få tycka att de sjuka släktingarna lika gärna kan dö.

Ska alla med diabetes, behov av förnyade njurtransplantationer, kronisk reumatism mm mm också dö då?
Senast redigerad av Moschata 2020-03-21 kl. 10:47.
Citera
2020-03-21, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Någon i tråden kontaktade kommunen som inte ville lämna ut info.
Det var allmänna handlingar och redovisningar de inte ville lämna ut.
SD har kompisar överallt, fortfarande.
Min erfarenhet av (helt andra förvaltningar inom) kommuner är att de verkar ha mycket dålig transparens. Pengar redovisas i klumpsummor och ingen kan redogöra klart för fattade beslut ("så funkar det här, "så har vi alltid gjort" och "det är ett beslut politikerna fattat" resp "så sa tjänstemännen att beslutet måste vara"). Min gissning är att kommunen inte KAN redogöra för dessa pengar.
Citera
2020-03-21, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Nej. ”Hon” i texten är LW.

Ah, förlåt, då får jag stryka mitt svar till Rumpis!!
Men SD hade ju "uppvaktat" flera i grannskapet så det var lätt att läsa så.
Senast redigerad av Moschata 2020-03-21 kl. 11:01.
Citera
2020-03-21, 10:46
Medlem
Citat:
Det första fetade; är det bara en spekulation, eller hade han en relation med L*sa?
Det andra fetade; hållhaken var kanske bara det att SD övertygat HD att utan honom var hon ingenting, det kanske inte krävdes så mycket för att hon skulle tro på det, av åratal av nedbrytning..(spekulation)

Förstod fel angående Lisa.
Ursäkta. Snurrar ibland här ..
Citera
2020-03-21, 10:46
Medlem
Citat:
)

Här har det nog blivit ett syftningsfel i klippningar. Som jag läser förhöret, säger Lisa att LW berättar att hon ( LW) haft ett förhållande med SD efter sin separation. Det har funnits uppgifter om andra kvinnor som SD stött på, men...

Edit: 7a eller så på bollen
Citera
2020-03-21, 11:00
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgatonSax
Reviewers är de (6-7 st i Sverige) som kontrollerar, publicerar och även arkiverar cacher om inte ägaren sköter den på ett bra sätt.

Finns två i Örebro, och SD var inte en av dom

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag vet bara att SD inte var det.
Det finns några vittnen i FUP som kände både L*ena och SD.

Ett exempel på reviewer är L*ars Å*ström. (Aktbil 150/703). Han och hans fru H*elena hade kontakat med L*ena. Läs gärna deras förhör!

Ur förhör med L*ars, sid 710:
"Reviewerfunktionen
Som reviewer har man till uppgift att granska geocachar som en användare vill ha
publicerade. Man ser vart cachen är, beskrivningen av den, vart finalen till cachen är om
platsen mellan finalen och den första platsen skiljer sig åt. Den första platsen kan vara ett
ställe där man får en uppgift som leder vidare efter det att man löst uppgiften.
Lars kan inte säga vad de på huvudkontoret, HQ i Seattle, ser men det kan vara så att de ser
mer information än vad man ser som reviewer.

/../

Citat:
Ursprungligen postat av AgatonSax
Ett sådant konto har han inte, däremot skulle han möjligtvis kunna ha hackat ett befintligt sådant.

Om det stämmer att han av någon anledning har/haft en otillbörlig reviewerfunktion så kanske detta uppdagades för första gången i samband med vittnesförhöret igår. Hans "senast besökt"-datum på geocachingforumet uppdaterades nämligen efter gårdagens förhandling.
Citera
2020-03-21, 11:01
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
I NA framkom det att SD vänt sig till någon i salen och lagt handen mot hjärtat och jag funderade på vem det kunde vara.
Fick svaret från Dig nu, är det någon i tråden som skrivit det som var på plats (som jag missat trots att jag läser ikapp tidigt på morgonen)?

Isf kommer nästa undran... ska inte HD:s föräldrar vittna?
Får de befinna sig i rättssalen då? Eller är det bara HD:s pappa som vittna? (Jag har läst vilka som är kallade men kommer inte ihåg namnen på HD:s föräldrar).

SD:s beteende mot T är inte OK! Varken fysiskt eller psykiskt... bara att hota ringa 112 ett flertal ggr när T säger att det gjorde ont när han tog henne i armen. Det fanns inga blåmärken utanpå men säkert en hel del del inombords på den stackars flickan.
Fy fan rent ut sagt, detta får T leva med resten av sitt liv hur pappa trycker ner henne!

1. Ja, vi hade ju någon/några som rapporterade från rättegången i tråden och vi fick då meddelandet genom T34Panzer:

Citat:
Enligt ”min postare” så liknade personen HD, dvs troligen svärmor...

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

2. Pappan. Han är sist. Men har han tillkommit sist? Minns någon om han var med på den första vittneslistan? Jag kan gräva i min oändligt stora LW-mapp sen, när jag fått i mig lite mer kaffe.

3. Nej, det han gjort mot T är både fysiskt och psykisk misshandel. Kan man inte hantera att uppfostra barnen utan ett sådant fruktansvärt uppförande, så ska man inte ha några barn. Och vi vet sannolikt endast en liten bråkdel. Att dessutom mer eller mindre hota med polisen, för att T ska känna rädsla för dem - eller tvingas välja mellan pappa och polisen - det är riktigt äckligt. Psykopat de Luxe!

Att HD inte stoppar detta är exakt samma sak som om hon stöttar det. Med andra ord så är hennes roll i detta minst lika illa som SD´s. Klarar man inte av att skydda sina barn, så kanske det är dags att avsäga sig dem?

Och att varken far- eller morföräldrar tycks reagera på detta (ihop med allt annat), det säger väl det mesta?

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-21, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Min erfarenhet av (helt andra förvaltningar inom) kommuner är att de verkar ha mycket dålig transparens. Pengar redovisas i klumpsummor och ingen kan redogöra klart för fattade beslut ("så funkar det här, "så har vi alltid gjort" och "det är ett beslut politikerna fattat" resp "så sa tjänstemännen att beslutet måste vara"). Min gissning är att kommunen inte KAN redogöra för dessa pengar.

Undrar hur mycket som förskingras eller går bort i "tomma intet" pga felräkningar ("schablonräkningar)?
Alla skyller ifrån sig. Borde ju vara olagligt.
Citera
2020-03-21, 11:07
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Om man inte fattar hur bisarrt mandelmassesamtalet är så hoppas jag verkligen man väntar lääääänge innan man skaffar barn själv. Det är en utdragen psykisk tortyr riktad mot hans eget minderåriga barn.

Kan inte annat än att hålla med dig. Jag grät när jag läste det och det vet jag fler i tråden som gjorde. Både män och kvinnor.

Det är fruktansvärt vidrigt att man behandlar sina barn på det viset. Att sen inte ens T får stöttning av sin mamma eller någon annan vuxen, gör det hela ännu värre.

LW´s barn har en pappa som verkar fantastisk. Men vad har SD´s och HD´s barn?

#TeamÅsaHiding
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in