Postat av Gloriouslife:
Aktbilaga 150, s. 339-340
Förhör med Lis*a som bor på Betesvägen 15
"Hon berättade om Stefan och anmälan hon har gjort och
vad han gjort och om att de haft en sexuell relation, strax efter att hon skiljde sig under många
år från och till. Hanna fick sen reda på det och Hanna hade blivit irriterad och krävde att
kontrollera vad Stefan gjorde, titta på hans telefon och Facebook och sociala medier och vem
han ringt till osv. Lena tycket det var halvt patetiskt och han hade mest skrattat åt det och sagt
att det finns många andra sätt att kommunicera på.
Stefan är otroligt intelligent, uppfinningsrik, manipulerande och klurig. Han kom på ett annat
sätt att prata med Lena som inte Hanna kunde kontrollera. Jag vet inte på vilket sätt. Lena
berättade att Hanna under en längre tid varit nedtryckt av Stefan och uttryckt att Hanna är
ingenting utan Stefan, Stefan sa till Hanna att om Stefan och Hanna skulle gå isär så är det
ingen annan som vill ha henne. Lena försökte flera gånger avsluta det här med Stefan men då
bö1jade han manipulera henne och började locka henne med presenter och aktiviteter och hon
sa att relationen var komplicerad. Jag ifråga satte henne hur hon kunde vara kvar och hennes
roll som pastor och det hon gjorde mot Hanna, men hon tycket nog inte att hon gjorde något
fel. "
"Lena sa: "Hanna är ingenting utan Stefan", och jag svarade, det är klart att hon är, det är ju en bra tjej, men då sa Lena igen,
"Nej, Hanna är ingenting, Lisa"."
"Lena berättade för Anders Lindström att Stefan installerat ett
kodlås hos Lena och att Stefan vet om koden. Lena har stuckit hemifrån mitt i natten utan att
barnen vet om det och varit ute och sprungit och lämnat en kastrull som torrkokat på spisen.
Så jag vet inte om Lenas omdöme alltid varit så bra heller."
Det första fetade; är det bara en spekulation, eller hade han en relation med L*sa?
Det andra fetade; hållhaken var kanske bara det att SD övertygat HD att utan honom var hon ingenting, det kanske inte krävdes så mycket för att hon skulle tro på det, av åratal av nedbrytning..(spekulation)
...
Moschata:
Förlåt, läste fel om L*sa!!
Om HD, ja man kan undra om hon bara var för svag eller om SD uttalat vad som kan hända för tråkigheter om hon lämnar. Han hade ju sagt att hon var ingenting utan honom.
Inte värd att leva då kanske, kan han ha tänkt så?
Märkligt, mycket märkligt att intelligenta människor som mött många andra människor, arbetar och
reser, har barn och släkt, är uppdaterade i allmänhet, kan gång på gång "snacka" om döden så fort det
går dem emot!
Glutenallergi, bäst att dö då, svag och deppig under lika lång tid som man levt med SD, bäst att dö då,
tycker olika än SD och provocerar honom, bäst hjälpa henne dö då,
samt förståelse för att strokepatienters anhöriga må få tycka att de sjuka släktingarna lika gärna kan dö.
Ska alla med diabetes, behov av förnyade njurtransplantationer, kronisk reumatism mm mm också dö då?