2020-03-19, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Hon påminner honom om vad han tidigare sagt genom att använda citattecken.

Fel. Se ovan svar.
Senast redigerad av Moschata 2020-03-19 kl. 10:33.
Citera
2020-03-19, 10:32
Medlem
Liouvilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja ordet hepp använde han.

Det var en rejäl avvikelse iallafall. Det känns så konstruerat.
Mig veterligen första och enda gången han använde frasen i deras kontakt.
Inte omöjligt att det var HD som skrev..

Tänkte precis så, om uttrycket "Hepp" - har aldrig sett det ordet någonstans förut, hos SD.
Om det nu var HD som var behjälplig med "Nattis" och "Hepp" så torde SD och HD vara synnerligen
synkroniserade!
Men det sista var väl "Sov gott"? Efter händelsen ...
Även det ovanligt för att vara SD.

SD använder uttrycket "hepp" flera gånger i kommunikation med LW (även med dottern T). Jag tolkar det som "Hej du" i varnande ton samt underförstått att det som föregått inte har legat i linje med SD:s inställning.
Citera
2020-03-19, 10:32
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Men hur då, jag har kopierat texten direkt från protokollet!
Inte skrivit av.

Som sagt kolla, ibland kan det bli märkligheter, tex ordföljd när man kopierar i texten, pga av OCR-konverteringen. Inte bara ordgytter typ flertalet ord i ett utan mellanrum. Så man bör alltid kolla igenom det man kopierat och klistrat in. bara för säkerhets skull. Inte direkt riktat till dej utan mer till somliga wall-of-text-postare.
Citera
2020-03-19, 10:35
Medlem
AgatonSaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Aktbilaga 164 It-protokoll LW del A. sid 17

Undersökningsprotokoll Rapport Lena Wesströms Google-konto..................... 2
Bilaga: Bilaga 1 - Google Keep
Bilaga: Bilaga 2 - Google Drive [WhatsApp}
Bilaga: Bilaga 3 - Google Foto

Det ska även noteras att under Google Foto finns mängder (med mängder me-
nas åtminstone över 100) med sexbilder mellan Stefan D och Lena W samt
även en del videoklipp med sexuella budskap. Detta innefattar bilder på nakna
kroppar och blottade kön på olika sätt.

Sexbilder/videor tömdes från Lenas Google konton.

Det hade väl känts bättre för dig om porret tagits från SDs konton?

Var det finns spelar mig mindre roll, och jag förstår mycket väl att båda två finns med på materialet.
Men frågan kvarstår:

- Vet man vem som tagit detta?

Du låter helt säker på att det, som du uttrycker det, är "Porr-pastorn"'s "fel", medans jag säger att det mycket troligt kan vara SD som skickat detta matieral till LW

Vet inte om någon av oss får veta sanningen, jag påtalar bara att båda möjligheterna finns eftersom du återigen gör ett försök att svartmåla bara ena parten.
Citera
2020-03-19, 10:37
Medlem
Citat:
Citat:

Tänkte precis så, om uttrycket "Hepp" - har aldrig sett det ordet någonstans förut, hos SD.
Om det nu var HD som var behjälplig med "Nattis" och "Hepp" så torde SD och HD vara synnerligen
synkroniserade!
… [ Visa mindre ]

Citat:
Ursprungligen postat av Liouville
SD använder uttrycket "hepp" flera gånger i kommunikation med LW (även med dottern T). Jag tolkar det som "Hej du" i varnande ton samt underförstått att det som föregått inte har legat i linje med SD:s inställning.

Har nu sett det på annan plats också.
Däremot inte "Sov gott" ...
Citera
2020-03-19, 10:37
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Att Hiding ändrar sin motivbild i detta skedet får vi nog se som mycket osannolikt.
För även om Hanna skulle vara anstiftare eller ha något med planeringen att göra så blir det nog omöjligt att kunna styrka det. I så fall skulle det redan ha fram kommit i utredningen, och Hanna skulle då också ha varit åtalad idag. Så är inte fallet och att det skulle ramla in bevis eller på annat sätt framkomma något om anstiftan det kan vi nog glömma. Även om dom flesta av oss har en Jätte-Stark känsla om att Hanna är delakig. Skit samma.... Anstiftan kan vi nog glömma.

Däremot skyddande av brottsling och försvårande av utredning, och säkert nåt mer irriterande som Hiding kan peta upp i röven på Hanna, det hoppas jag att vi kan få se en lagföring på.
Nu är ju inte den typen av brott i detta fallet nåt som ger tiotals år på kåken, utan straffskalan är ju avsevärt mycket lägre...... Men jag tycker allt att Hanna skall få ett straff. Har hon haft minsta kännedom eller på annat sätt skyddat Stefan så skall hon få nån form av Straff.

Hiding och Johansson har snart bara upploppet kvar i detta åtal.

Det härliga är ju att vi skall göra ALLT en gång till... He he he he, Och där kan det gå precis hur som helst.

Nej, hur skulle Hiding & Johansson kunna göra det, hela upplägget från start har ju varit "våld i nära relation" så att de plötsligt skulle öppna sina ögon och se klart på fallet är helt osannolikt, vi ska ju t.ex genomlida genushäxan från Göteborg vittnesmål som "expert", det lär väl bli en upplevelse antar jag speciellt när man har läst FUP.

Hiding & Johansson har enligt mig gjort MGK helt och hållet skottsäker, när rättegångarna mot MGM är över så är det över med allt.
Citera
2020-03-19, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
20 febr -17 LW: Jag menar att ditt liv är en lögn. Och om jag avslöjar den dödar du först mina barn, sen mig.

20 febr -17 SD: Och bara du kan välja framtid nu. Fred, värme oc kärlek är kanske nåbart. mörker och död inom lätt räckvidd.
LW påminner honom: "Jag önskar att du vore död."

Som sagt, det är SD som uttrycker de här otäcka hoten. Finns att läsa på flera ställen i chatthistoriken.
Usch... undrar vad SD avslöjat för LW?

Kanske något SD sagt i förtroende till henne tidigt (när de bara var vänner) ang vad han funderat på att göra med HD/barnen (som han även avslöjat för JG).

Eller är det något ännu allvarligare... något han verkligen har satt i verket?
Citera
2020-03-19, 10:44
Medlem
Citat:
Som sagt kolla, ibland kan det bli märkligheter, tex ordföljd när man kopierar i texten, pga av OCR-konverteringen. Inte bara ordgytter typ flertalet ord i ett utan mellanrum. Så man bör alltid kolla igenom det man kopierat och klistrat in. bara för säkerhets skull. Inte direkt riktat till dej utan mer till somliga wall-of-text-postare.

Ja tack, "errare humanum est" får jag svara då.
Ska lära mig citera övriga inlägg i samma ruta, inte bara huvudinlägget, har jag fått påpekat
för mig.
Vore enklast.
I detta fall kan det ju dessutom kännas viktigt.

I vart fall kränker hon honom oupphörligt i vissa stycken, medan han kontrar med "Fred, kärlek, 100% insyn, dela vardagen .." för att strax återkomma till temat döden.
Väldigt obehagligt.
Undrar om han med "Fred ..." etc själv tror på att han ville något med Lena.
Han menar att hon sabbar hans försök med otrevligheter och hot.
Hon ger sig inte, ältar faktiskt. och säger hur han ska göra.
Hon menar att hans liv är en lögn ja, och vill inte respektera "rt", dvs radiotystnad,
som skrivs när SD inte vill att Lena kontaktar honom (HD kan vara i närheten).
Lena hotar med att lägga korten på bordet, vill inte delta i lögn.
Etc.
Så tjafsas, verkar det, i åratal?
Citera
2020-03-19, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Usch... undrar vad SD avslöjat för LW?

Kanske något SD sagt i förtroende till henne tidigt (när de bara var vänner) ang vad han funderat på att göra med HD/barnen (som han även avslöjat för JG).

Eller är det något ännu allvarligare... något han verkligen har satt i verket?
Det kan mycket väl ha att göra med en hemlig homorelation mellan SD och JG. Det är flera i tråden som lyft denna fullt rimliga teori.
Citera
2020-03-19, 10:47
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgatonSax
Var det finns spelar mig mindre roll, och jag förstår mycket väl att båda två finns med på materialet.
Men frågan kvarstår:

- Vet man vem som tagit detta?

Du låter helt säker på att det, som du uttrycker det, är "Porr-pastorn"'s "fel", medans jag säger att det mycket troligt kan vara SD som skickat detta matieral till LW

Vet inte om någon av oss får veta sanningen, jag påtalar bara att båda möjligheterna finns eftersom du återigen gör ett försök att svartmåla bara ena parten.

Den 13 maj 2018 skickade LW ett
censurerat foto av sig själv, när hon
duschade, till SD.

Det är väl bara att du går in och tittar
själv på alla censurerade bilder istället
för att sitta här och spekulera för att
försöka skydda och försvara LW?
Senast redigerad av gloriouslife 2020-03-19 kl. 10:50.
Citera
2020-03-19, 10:48
Medlem
Citat:
Citat:
Citat:

synkroniserade!
… [ Visa mindre ]

Har heller inte sett annat än "nattis" i alla tjatiga chattar mellan SD/LW (hur orkar dom?).

"Sov gott" är ganska vanligt förekommande i dödsannonser.
Citera
2020-03-19, 10:51
Medlem
Liouvilles avatar
Citat:
Citat:
Citat:

synkroniserade!
… [ Visa mindre ]

Man skulle ju också tolka uttrycket "hepp" som samma uttryck som en trollkarl använder när han drar kaninen ur sin hatt! Dvs. "titta nu vad som hände - hur gick det här till?"

Alltså : (i SD:s ögon) Kolla vad som händer när du gör så här!!!

Det ger ju mig en rysning om man tänker att det första SD skriver till LW efter att LW lämnat sitt hem mordkvällen är : Hepp. Du kom inte in mer. Sov gott. Hörs i morrn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in