Citat:
Exakt, du fattar.
Karln är uppenbart inte dum. Men han kan inte vara öppen med svenska folket om vad han försöker göra, därför har han mörkat och medvetet sagt felaktiga saker i media för att lugna dem. Medan han fortsätter sprida viruset djupare och djupare in i de friska populationerna.
Hela vägen har han hållt på så. Han har vetat mycket väl att återvändarna från Italien, Iran, Kina skulle smitta ner landet. Ochatt viruset självklart skulle börja spridas lokalt här också.
Han lät planen fortsätta komma för att han ville ha hit smittan snabbare, så att han kan implementera sin taktik, innan panik över 100 000 tals döda runtom i vår omvärld gör hans taktik omöjlig att implementera.
Det är vad jag tror. Antingen det, eller så är karln gravt inkompetent. Men han ger inte det intrycket när man ser honom tala. Och han verkar faktiskt bry sig om alla de gamla som kommer att dö...
Karln är uppenbart inte dum. Men han kan inte vara öppen med svenska folket om vad han försöker göra, därför har han mörkat och medvetet sagt felaktiga saker i media för att lugna dem. Medan han fortsätter sprida viruset djupare och djupare in i de friska populationerna.
Hela vägen har han hållt på så. Han har vetat mycket väl att återvändarna från Italien, Iran, Kina skulle smitta ner landet. Ochatt viruset självklart skulle börja spridas lokalt här också.
Han lät planen fortsätta komma för att han ville ha hit smittan snabbare, så att han kan implementera sin taktik, innan panik över 100 000 tals döda runtom i vår omvärld gör hans taktik omöjlig att implementera.
Det är vad jag tror. Antingen det, eller så är karln gravt inkompetent. Men han ger inte det intrycket när man ser honom tala. Och han verkar faktiskt bry sig om alla de gamla som kommer att dö...
Ja det hela är mycket märkligt och man blir nyfiken på hans agenda, oavsett så kommer det visa sig senare. Men då är karln inte långt ifrån sin pension, eller så har han redan hoppat med fallskärmen sin. Märker ni nu även att (S)vT inte själva nämner någonting om att GB har övergett Tegnells favoritstrategi som verkar syfta till att så många som möjligt ska dö? Vidare så undrar jag hur Tegnell har kommit till att bli Sveriges mäktigaste man. regeringen sitter helt tafatt och bara väntar att han ska komma med nya direktiv.
Han verkar heller inte ha den minsta självinsikten, han verkar bli genuint ledsen och arg så fort någon mobbar (läs kritiserar) han.
för övrigt lägg märke till vilket datum publiceringen görs idag 03 19 - tredje bokstaven är C = C19 tillfällighet? Nja kolla min signatur....det är INTE schizofreni när Gud talar till oss!