2020-03-15, 15:53
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Hur gör FHM tvärtom?

Hela världens börser faller, har du missat det?

Nej, jag har inte missat det. Jag sålde alla mina aktier för tre veckor sedan.

Det kommer att bli galen rea på aktier och speciellt på svenska bolag.
Citera
2020-03-15, 16:04
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Nej, jag har inte missat det. Jag sålde alla mina aktier för tre veckor sedan.

Det kommer att bli galen rea på aktier och speciellt på svenska bolag.
Varför just svenska?
Vi är väl inte mer drabbade än andra.
Citera
2020-03-15, 16:11
Medlem
Citat:
Varför just svenska?
Vi är väl inte mer drabbade än andra.

Vi har en Statsepidemiolog Anders Tegnell som vill att över 6.ooo.ooo svenskar ska bli smittade!
Vad tror du det får för konsekvenser?
Italien har 21.157 smittade varav 1.441 har dött!

Socialdemokraterna vill förändra demografin genom att ta död på pensionärerna!
Där har du deras samhällsbygge!
Detta kan få NaziTyskland att blekna i jämförelse!
Citera
2020-03-15, 16:22
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Anders T bör avgå med omedelbar verkan! Jag behöver ej belysa alla hans fadäser. Om det är någon som missat så läs genom alla spaltmetrar med kommentarer...

https://youtu.be/E3URhJx0NSw Lyssna gärna på Michael T. Osterholm Ledande expert som faktiskt tycks veta vad han pratar om....

Vad kul att du tycker det om Michael. Lyssna då på vad han säger vid 9:30 och några minuter framåt. Precis vad Tegnell säger. Förstod du verkligen vad som sades i klippet? Eller hörde du bara sånt du ville höra?
Citera
2020-03-15, 16:27
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B71
Vi har en Statsepidemiolog Anders Tegnell som vill att över 6.ooo.ooo svenskar ska bli smittade!
Vad tror du det får för konsekvenser?
Italien har 21.157 smittade varav 1.441 har dött!

Socialdemokraterna vill förändra demografin genom att ta död på pensionärerna!
Där har du deras samhällsbygge!
Detta kan få NaziTyskland att blekna i jämförelse!
Du verkar inte förstå.
Över tid kommer vi alla att få viruset.
FHM jobbar på att det ska gå långsamt så sjukvården hänger med.

Vi kan inte karantära oss ur smittan, den kommer bara senare, och det är meningen.
Citera
2020-03-15, 16:41
Medlem
Seppo1337s avatar
Citat:
Du verkar inte förstå.

Vi kan inte karantära oss ur smittan, den kommer bara senare, och det är meningen.
Här har du givetvis helt fel. Om Kina och Wuhan/Hubei lyckas (som det nu mer och mer ser ut som att dom kan ha gjort) innehålla och stoppa smittspridningen så kan och borde andra länder ha samma mål. Det är även detta dom flesta länderna just jobbar för med sina extrema åtgärder som att helt stänga gränser, begränsa grupper till max 5 människor m.m. - förutom Sverige, Storbritannien och ett par andra länder. Ett historiskt misslyckande att vi i Sverige valt den 'metod' vi gjort, lett av Tegnell & co.
Citera
2020-03-15, 16:51
Medlem
Citat:
Du verkar inte förstå.

Dömt att misslyckas!

Viruset smittar fortare än vad som går att hantera.

FHM "jobbar" inte, de har inte förmågan, allt de jobbar på är partiboken och det sk "förtroendet"

Myndigheten är en bakteriehärd av naiva fascistiska vänsterextrema HBTQ-certifierade som ser om varandras ryggar!
Citera
2020-03-15, 17:02
Medlem
Den senast avlidna coronapatienten är en äldre patient vid Karolinska Universitetssjukhuset i Solna.
Citera
2020-03-15, 17:13
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Vafan har det med detta att göra??
Fattar inte du att människor kommer dö pga dessa fascistiska ärthjärnor!
Fascister har du i kina.
Jag förstår hur FHM tänker och det är ungefär som resten av europa tänker, med lite gradskillnader.
Citera
2020-03-15, 17:26
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Dömt att misslyckas!

Viruset smittar fortare än vad som går att hantera.

FHM "jobbar" inte, de har inte förmågan, allt de jobbar på är partiboken och det sk "förtroendet"

Myndigheten är en bakteriehärd av naiva fascistiska vänsterextrema HBTQ-certifierade som ser om varandras ryggar!

Kära snöflinga, får man rekommendera lite andningsövning?

Stanna hemma, leta fram NO-boken från högstadiet och läs ikapp därifrån du slutade. Och lita på myndigheterna.. de förstår troligen saker betydligt bättre än dig och några neurotiska flashbackstollar.

Vi behöver nå flockimmunitet på ett så kontrollerat sätt som möjligt, så snabbt som möjligt och utan att förlora för många äldre och sårbara. Gör som myndigheten säger.. isolera de äldre och sjuka. Inte de friska. Målet är inte att få bort viruset, för det kan vi inte.

PS. Det är inte nu du ska skriva om Orwell för att verka smart.
Citera
2020-03-15, 17:29
Medlem
Citat:
Du verkar inte förstå.

Fast hur jobbar dom på att det ska gå långsamt när dom fortsatt låter folk gå till jobbet, skolan, resa in i landet, samla 499 pers på restauranger och krogar och resa i kollektivtrafik - avråder folk att ha munskydd, och ovanpå detta så bevakar dom ju fan inte ens äldreboenden. Det absolut enda dom satt i ”karantän” är äldreboenden, och där har dom inte ens vakter. Tror du inte det kryllar av barnbarn och barn till äldre som Skiter fullständigt i tegnel och hälsar på farmor ändå eller? Hur naiva är dom egentligen tror dom att bara för dom säger till folk att tvätta händerna så kommer folk göra det? Jag har jobbat på äldreboende och kan säga att det kryllar av utomstående på såna platser jag tvivlar jävligt starkt på att folk kommer sluta besöka. Det behövs ordningsvakt eller polis, eller låsta dörrrar åtminstånde. Men de enda regeringen gör är att ”uppmuntra” folk till vad dom inte ska göra.

Vill dom ha långsam spridning så kolla på kina. I Wuhan går det långsamt. Där snackar vi långsam spridning. Dom har typ 6 fall per dag nu, och detta efter en GROV åtstramning med karantäner.

Ja tror Sverige kommer totalt implodera snart innan sommaren. I kina tog det 2 månader ungefär innan det tog fart ordentligt, och då tog dom åtgärder efter 1 månad. Här i Sverige har det redan gått 1 månad och vi har inte gjort ett skit. Spridningen kommer (tvärtemot Tegnells mongo-beräkningar) accelerera extremt fort. Vi är just nu i samma skede som Wuhan var i början av januari, och vi har 0 strategier. Vi välkomnar viruset som ngn bisarr dödskult.
Senast redigerad av fr0g 2020-03-15 kl. 17:39.
Citera
2020-03-15, 17:42
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Fast hur jobbar dom på att det ska gå långsamt när dom fortsatt låter folk gå till jobbet, skolan, resa in i landet, samla 499 pers på restauranger och krogar och resa i kollektivtrafik - avråder folk att ha munskydd, och ovanpå detta så bevakar dom ju fan inte ens äldreboenden. Det absolut enda dom satt i ”karantän” är äldreboenden, och där har dom inte ens vakter. Tror du inte det kryllar av barnbarn och barn till äldre som Skiter fullständigt i tegnel och hälsar på farmor ändå eller? Hur naiva är dom egentligen tror dom att bara för dom säger till folk att tvätta händerna så kommer folk göra det? Jag har jobbat på äldreboende och kan säga att det kryllar av utomstående på såna platser jag tvivlar jävligt starkt på att folk kommer sluta besöka. Det behövs ordningsvakt eller polis, eller låsta dörrrar åtminstånde. Men de enda regeringen gör är att ”uppmuntra” folk till vad dom inte ska göra.

Vill dom ha långsam spridning så kolla på kina. I Wuhan går det långsamt. Där snackar vi långsam spridning. Dom har typ 6 fall per dag nu, och detta efter en GROV åtstramning med karantäner.

Ja tror Sverige kommer totalt implodera snart innan sommaren. I kina tog det 2 månader ungefär innan det tog fart ordentligt, och då tog dom åtgärder efter 1 månad. Här i Sverige har det redan gått 1 månad och vi har inte gjort ett skit. Spridningen kommer (tvärtemot Tegnells mongo-beräkningar) accelerera extremt fort. Vi är just nu i samma skede som Wuhan var i början av januari, och vi har 0 strategier. Vi välkomnar viruset som ngn bisarr dödskult.
Förespråkar du förbud och handtvättspioner.
Tänker du hoppa över handtvagningen bara för att du inte straffas för utebliven handtvätt?

Inte gjort ett skit.
I radion har jag i minst en vecka hört FHM ge rekommendationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in