Citat:
Ursprungligen postat av
priffe
De försöker alltså sakta ner smittspridningen, med väl avvägda åtgärder som svar på hur den utvecklas.
Precis som Sverige gör.
Ingen tror att de kan stoppa smittan, varken där eller här.
Du plockar ut det du vill, men inte ens det stöder det du säger.
Och önskedrömmen en del har, att vi skulle göra som Sydkorea och Taiwan, är alltför kostsam (kuren värre än sjukdomen) och förhindrar dessutom att naturlig immunitet uppstår.
Som vanligt på flashback är det en skock högljudda knallkorkar som älskar att använda nedsättande epitet men visar tecken på både låg bildningsgrad och låg IQ.
Men även ni kan eventuellt begripa att en långvarig nedstängning med tusentals företag i KK skulle få oerhört mycket större konsekvenser än en temporär överbelastning av sjukvården.
Men jesus kristus människa. Först och främst är det du som kommer in och kallar folk för IQ-befriade idioter utan att komma med några motargument. I vanliga fall hade jag bara ignorerat folk som dig, men nu är varje person som kan påverkas av missinformation viktig att påverka. Dvs, jag skriver främst inte till dig utan till folk som läser vad som skrivs. Har inte tittat på några av dina tidigare inlägg, men låt mig gissa. Du är vegan?
Studiens slutsats är alltså att det enda rimliga alternativet är att stoppa smittspridningen med alla medel som går, kosta vad det kosta vill. Och NEJ! De försöker inte sakta ner smittspridningen likt vi gör. Att försöka ”sakta ner smittspridningen” leder, enligt studien, i bästa fall till att bara 50% så många dör (och att 2/3 så få sjukhusbäddar behövs) jämfört med att göra ingenting. Dvs runt 275 000 i UKs fall och 45 000 i Sveriges fall om vi antar samma siffror.. Smittan måste alltså stoppas (även om det nu endast är tillfälligt). R0 måste ner under 1.
Vaddå plockar ut det som stödjer det jag säger? Jag har tagit ut de viktigaste delarna från hela rapporten. Du borde tacka mig då du slipper läsa den själv (vilket du uppenbarligen inte har gjort). Vet inte hur jag ska kunna citera delar ur rapporten utan att ta med t ex slutsatsen? Vi kan ta den igen förresten:
Citat:
“We therefore conclude that epidemic suppression is the only viable strategy at the current time. The social and economic effects of themeasures which are needed to achieve this policy goal will be profound. Many countries have adopted such measures already, but even those countries at an earlier stage of their epidemic(such as the UK) will need to do so imminently.”
Om du har svårigheter med engelskan kan jag hjälpa dig. Den enda rimliga strategin är alltså ”suppression” vilket kan översättas som (undertryckande, bannlysning, förtigande, bortträngning). ”Mitigation” (blidka, dämpa, lindra, lugna, lätta, mildra, mitigera, stilla ) är inte ett rimligt alternativ om sjukvården inte klarar av det (och om inte US eller UK anses klara av det gör inte heller Sverige det).
Det är f ö fritt fram för dig att själv plocka ut delar ur rapporten som du tycker motsäger det jag säger..
Angående det ekonomiska. Du tror inte att det är mer kostsamt för Sverige om 45-90 000 dör jämfört med 2-6 000? Du tror att samhället kommer att rulla på som vanligt när våra sjukhus översvämmas? Det enda det kommer göra är att vi tvingas införa ännu striktare karantänregler längre fram när allt eskalerat. Vi får då göra det i panik istället för planerat och i lugn och ro..